Η Aston Martin μπαίνει με γοργούς ρυθμούς στον «πυρετό» της ηλεκτροκίνησης και ετοιμάζει για το 2025 την πρώτη από τις αμιγώς ηλεκτρικές Vantage και DB11.
Μέχρι την έλευση της επόμενης γενιάς των δύο εμβληματικών αυτοκινήτων της, η βρετανική εταιρεία θα κάνει τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση με μια plug-in υβριδική έκδοση της DBX, και με ένα επίσης PHEV σπορ αυτοκίνητο που πιθανότατα θα βασίζεται στο σχέδιο του πρωτοτύπου Vanquish Vision, θα έχει τον (θερμικό) κινητήρα στο κέντρο και θα τοποθετηθεί κάτω από τις Valkyrie και Valhalla.
Εξάλλου η Valhalla, που έκανε την πρεμιέρα της πριν από λίγες ημέρες, είναι υβριδική - συνδυάζοντας έναν V8 twin-turbo 4.0 λίτρων με ηλεκτροκινητήρα για να παράγει συνολικά 937 ίππους και 1.000 Nm ροπής. Αν και, βεβαίως, η ηλεκτρική αυτονομία του hypercar δεν ξεπερνά τα 15 χιλιόμετρα.
BUY NOW
Τόσο για τις υβριδικές εκδόσεις όσο και για τις νέες αμιγώς ηλεκτρικές Aston Martin, η εταιρεία θα χρησιμοποιεί τα ηλεκτρικά συστήματα της Mercedes, βάσει της συνεργασίας της με τη γερμανική εταιρεία. Ωστόσο, η ΑΜ θα κάνει δικές τις ρυθμίσεις, ώστε τα βρετανικά αυτοκίνητα να διατηρούν τον ιδιαίτερό τους χαρακτήρα. Στην περίπτωση των νέων Vantage και DB11, η ηλεκτρική αυτονομία αναμένεται να φτάνει μέχρι τα 600 χιλιόμετρα.
Καθώς η εταιρεία του Gaydon έχει ήδη ανακοινώσει στους μετόχους της ότι από το 2030 όλες οι Aston Martin που θα πωλούνται θα είναι εξ-ηλεκτρισμένες, ο διευθύνων σύμβουλος Tobias Moers δεν έχει καμία αμφιβολία ότι, με τον τρόπο που εξελίσσεται η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, «οι διάδοχοι των παραδοσιακών μας σπορ αυτοκινήτων πρέπει να είναι αμιγώς ηλεκτρικοί».
Σύμφωνα με την έκθεση της ΑΜ προς τους μετόχους της τον περασμένο Μάρτιο, μέχρι το τέλος της δεκαετίας το 50 τοις εκατό των μοντέλων της θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά, το 45% θα είναι υβριδικά, ενώ το 5% που απομένει θα αποτελείται από αυτοκίνητα μόνο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, τα οποία όμως θα χρησιμοποιούνται αποκλειστικά στην πίστα.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ