Μόνο η BYD και η Li Auto μεταξύ όλων των κινεζικών κατασκευαστών αυτοκινήτων είναι προσοδοφόρες, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Εισηγμένων Εταιρειών της Κίνας Song Zhiping.
Ο Song Zhiping παρέθεσε μια σειρά από πολύ σημαντικές πληροφορίες σχετικά με την πορεία της αγοράς αυτοκινήτου στη χώρα, και διεθνώς, λέγοντας πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα υπερκαλύπτουν τα θερμικά. Ωστόσο, συμπλήρωσε, πολλοί κατασκευαστές είναι υποχρεωμένοι να παράγουν και τους δύο τύπους, διότι τα ηλεκτρικά δεν είναι αρκετά προσοδοφόρα για εκείνες.
“Όμως, αν δεν κατασκευάζεις ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δεν έχεις και μέλλον. Αυτό είναι το δίλημμα που αντιμετωπίζει όποιος καινοτομεί”, είπε συγκεκριμένα ο Κινέζος.
BUY NOW
Βάσει των παραπάνω, συμπλήρωσε, η BYD και η Li Auto είναι οι μοναδικές κινεζικές εταιρείες που έχουν κέρδη από την πώληση ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το 2023 ο κύκλος εργασιών της Li Auto έφτασε τα 17 δισεκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 173,5% σε έναν χρόνο, εκ των οποίων τα 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια ήταν καθαρά κέρδη. Δηλαδή, ποσοστό της τάξης του 9,5%.
Όσον αφορά στις άλλες εταιρείες παραγωγής EV, η Nio αύξησε μεν τον κύκλο εργασιών της κατά 12,9% το 2023, στα 7,6 δισ. δολάρια, όμως παρουσίαζε ζημία 2,85 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Αυτό σημαίνει ότι η μέση ζημία της ανά αυτοκίνητο ήταν 13.750 δολάρια. Η Xpeng, τώρα, αύξησε τις πωλήσεις της το 2023, αλλά αύξησε και τη ζημία της. Με κύκλο εργασιών 4,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, είχε ζημία 1,4 δισ.
Για πολλούς, λοιπόν, Κινέζους κατασκευαστές αυτοκινήτων, οι απώλειες από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντισταθμίζονται από τα κέρδη τους από την πώληση θερμικών / υβριδικών. Έτσι, παράλληλα, στοχεύουν πιο πολύ στην αύξηση του μεριδίου τους στην αγορά των EV, παρά στα καθαρά κέρδη από αυτά.
Αυτό το σπιράλ μεταφέρεται και στους προμηθευτές των κατασκευαστών, οι οποίοι πολλές φορές αναγκάζονται να πουλούν τα εξαρτήματά τους κάτω του κόστους προκειμένου να εξασφαλίσουν μεγάλο όγκο πωλήσεων.
Σύμφωνα με τη GlobalData, το 2023 υπήρχαν 150 ενεργές εταιρείες κατασκευής αυτοκινήτων στην Κίνα, εκ των οποίων οι 97 ήταν αμιγώς κινεζικές και οι 53 κοινοπραξίες με κατασκευαστές από το εξωτερικό.
Το ποσοστό χρησιμοποίησης της παραγωγικής δυναμικής των εργοστασίων ήταν 59% το 2023, αλλά υπήρχαν μεγάλες διακυμάνσεις μεταξύ των κατασκευαστών. Η BYD έχει το συγκεκριμένο ποσοστό στο 80%, αν και αυτό φαντάζει μικρό σε σχέση με το 92% της Tesla. Αλλά και τεράστιο σε σχέση με το μόλις 23% του ομίλου Hyundai.
Θυμίζουμε ότι η Ευρώπη και οι ΗΠΑ επιβάλλουν πρόσθετους δασμούς στην εισαγωγή των κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων με βασική αιτιολογία ότι αυτά πωλούνται αρκετά κάτω από το πραγματικό τους κόστος.