Μόνο ηλεκτρικά Toyota στην Ευρώπη από το 2035

Toyota bZ4X 2023 1

Η ευρωπαϊκή νομοθεσία αναγκάζει την Toyota να τροποποιήσει τη στρατηγική της, και από το 2035 να μετατρέψει την πλήρη γκάμα των αυτοκινήτων της σε αμιγώς ηλεκτρική.

Από το Δεκέμβριο του 2021, που παρουσίασε συνολικά 16 ηλεκτρικά παραγωγής και πρωτότυπα, η ιαπωνική εταιρεία έκανε πλήρη αναστροφή στον μέχρι τότε εμφανή δισταγμό της να περάσει στην αμιγή ηλεκτροκίνηση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τη μετάβασή της αυτή ενισχύσει ακόμη περισσότερο το γεγονός ότι εξελίσσει τις νέας τεχνολογίας μπαταρίες στέρεου τύπου, που θα επιτρέψουν στις μελλοντικές γενιές των EV της να καλύπτουν περισσότερα από 1.400 χιλιόμετρα με μία φόρτιση.

Παρόλα αυτά, όμως, η Toyota δεν δείχνει καμία επιθυμία να σταματήσει την προσεχή δεκαετία να κατασκευάζει και να πουλά αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης -είτε αμιγώς θερμικά είτε υβριδικά- είτε με καύσιμο τη βενζίνη είτε το υδρογόνο. Για την απευθείας καύση του υδρογόνου στους θαλάμους καύσης, άλλωστε, έχει επενδύσει βαρέως τα τελευταία χρόνια.

Με δεδομένη τη νομοθεσία στην Ευρώπη, όμως, που προβλέπει την πώληση αυτοκινήτων και vans μηδενικών ρύπων από το 2035, η ιαπωνική εταιρεία σκοπεύει μέχρι το 2030 να κατασκευάζει 1,7 εκατομμύρια ηλεκτρικά το χρόνο, που θα αντιπροσωπεύουν ποσοστό 50% της ετήσιας συνολικής παραγωγής της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, η έλλειψη ικανοποιητικού δικτύου ανεδοαφιασμού υδρογόνου στην Ευρώπη δεν της δίνει και πολλές ελπίδες ότι θα καταφέρει να εξάγει στην ήπειρό μας σημαντικό αριθμό υδρογονοκίνητων μοντέλων. Έτσι, πλέον ποντάρει μόνο στα ηλεκτρικά για την Ευρώπη.

Ο επιχειρησιακός διευθύνων σύμβουλος της Toyota, Matt Harrison, δήλωσε στο συμπόσιο της Automobile News Europe ότι η εταιρεία δεν υποστηρίζει τις προδιαγραφές ρύπων Euro 7 που θέσπισε η ευρωπαϊκή ένωση, και οι οποίες αναγκάζουν τους κατασκευαστές να μειώσουν τις εκπομπές CO2 της γκάμας τους το 2030 κατά 55% σε σχέση με το 2021.

Όπως δήλωσε ο Harrison, εκτιμά ότι αυτή η νόρμα θα μετατραπεί «σε κάτι πιο ρεαλιστικό», την ώρα που σε διακρατικό επίπεδο η Γερμανία και η Ιταλία προωθούν τη συνέχιση της ζωής των κινητήρων εσωτερικής καύσης, αλλά με τη χρήση βιώσιμων e-fuels.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο διοικητικός της Toyota επιβεβαίωσε, πάντως, ότι «θα είμαστε έτοιμοι να πουλάμε 100 τοις εκατό BEV [αμιγώς ηλεκτρικά] από το 2035» στο πλαίσιο του στόχου της Toyota να αυξήσει τις πωλήσεις ηλεκτρικών στην Ευρώπη από μηδέν το 2022 σε 15% το 2025 -με τρία νέα EV μοντέλα- και σε 55 τοις εκατό το 2030, από το σύνολο των αυτοκινήτων του διαθέτει. Το 2030, βεβαίως, αναμένεται να έχουν μπει στην αγορά και οι νέες μπαταρίες στέρεου τύπου.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ