Όλα όσα γνωρίζουμε για το αγνώριστο νέο ηλεκτρικό Dacia Spring των 18.000 ευρώ

Dacia Spring 2 design

«Αδερφάκι» του νέου Renault Twingo, το νέο Dacia Spring θα είναι 100% ευρωπαϊκό, ως ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης με τιμή που θα ξεκινά κάτω από τις 18 χιλιάδες ευρώ.

Η Dacia προχωρά με ταχείς ρυθμούς τον εξηλεκτρισμό της, αλλά λίγοι περίμεναν στα τέλη του περασμένου Φεβρουαρίου από τον διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου Renault, Luca de Meo, να ανακοινώσει τη νέα γενιά του Spring και την εντυπωσιακή αρχική τιμή του.

H τρέχουσα γενιά του Dacia Spring μετά την πρόσφατη ανανέωσή της
H τρέχουσα γενιά του Dacia Spring μετά την πρόσφατη ανανέωσή της
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το γνωστό μας Sprint εξελίχθηκε για ασιατικές αγορές και εν συνεχεία ήρθε και στην Ευρώπη, οπότε είναι εύλογο να περιμένουμε ότι η δεύτερη γενιά του θα είναι πολύ ανώτερη - καθώς, εξάλλου, θα βασίζεται στην ποιότητα του καινούριου Twingo E-Tech.

Οι συζητήσεις για το μέλλον του ρουμανικού αυτοκινήτου πόλης χρονολογούνται από το καλοκαίρι του 2024, όμως η νέα γενιά του Spring ήρθε στο προσκήνιο στα μέσα Δεκεμβρίου 2024 και ευρύτερα έγινε γνωστό στην εταιρεία τον Ιανουάριο του 2025.

Όμως, τα γεγονότα επιτάχυνε η αυστηροποίηση των προδιαγραφών ρύπων στην Ε.Ε. Έτσι, ενώ ο διοικητής της Dacia Denis Le Vot είχε δηλώσει ότι θα επεκτείνει την ηλεκτρική γκάμα όταν χρειαστεί, ο Luca de Meo τον ώθησε να το κάνει νωρίτερα.

Προς το παρόν, η Renault αντισταθμίζει τις υψηλότερες μέσες εκπομπές CO2 της Dacia στο συνολικό πλαίσιο ρύπων του ομίλου. Ο υπολογισμός αυτός είναι σωστός εφόσον η Renault πουλά πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα - αλλά με τα Megane και Scenic να μην έχουν την αναμενόμενη απήχηση, το βάρος πέφτει στα Renault 4 και Renault 5 για να καλύψουν το κενό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ως εκ τούτου, η Dacia πρέπει να στραφεί πιο γρήγορα προς την ηλεκτροκίνηση από ό,τι είχε προγραμματιστεί. Από τα τέλη του 2026 έως το 2028, η εταιρεία θα λανσάρει τέσσερα νέα ηλεκτρικά οχήματα, συμπεριλαμβανομένου του Spring που θα παράγεται στο εργοστάσιο Novo Mesto της Σλοβενίας.

Όπως και το ηλεκτρικό Twingo, η δεύτερη γενιά του Spring θα εξελιχθεί στην Κίνα από τη νέα κοινοπραξία ACDC της Ampere, το παρακλαδιού ηλεκτροκίνησης του Ομίλου Renault. Θα χρειαστούν μόλις δεκαέξι μήνες, καθώς η Dacia δεν ξεκινά από το μηδέν. Η βασική αρχιτεκτονική -μια απλοποιημένη έκδοση της AmpR Small του Renault 5- θα είναι αυτή του Twingo, ενώ η σχεδίαση πραγματοποιείται από την ομάδα του David Durand, επικεφαλής σχεδιασμού.

Για το υπόλοιπο πρόγραμμα, η κινεζική εταιρεία Launch Design είναι υπεύθυνη για το αμάξωμα, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας και τα περιφερειακά του συστήματα εξελίσσονται ήδη από τη Shanghai eDrive.

Η ομάδα των 150 ατόμων του ACDC διαχειρίζεται το πρόγραμμα σε τοπικό επίπεδο και λειτουργεί ως συνδετικός κρίκος με το Technocentre της Renault στο Guyancourt για τα στάδια μετά τον σχεδιασμό. Όσον αφορά στους προμηθευτές, ορισμένοι έχουν προσκληθεί να εγκατασταθούν στο Μαρόκο, όπου η Dacia έχει παρουσία, προκειμένου να αποφύγουν τους ευρωπαϊκούς δασμούς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πρώτο σκίτσο του νέου Spring που δημοσίευσε ο Denis Le Vot (κεντρική φωτό) δεν μοιάζει με κλώνο του Twingo. Αντιθέτως, φέρνει στο νου το νέο Fiat Grande Panda. Ενώ το τρέχον Spring είχε στοιχεία SUV, ο διάδοχός του θα ενισχύσει αυτή την ταυτότητα, θυμίζοντας ένα mini-Duster. Άλλωστε, όλα τα μελλοντικά Dacia αναμένεται να έχουν αυτή την αισθητική προσέγγιση στο μπροστινό μέρος.

Με μήκος 3,70 μέτρα, το νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης θα είναι ελαφρώς μεγαλύτερο, καθώς το Twingo 4 θα φτάνει τα 3,75 μέτρα. Σε αντίθεση με το γαλλικό «αδερφάκι» του, το καπό του Spring είναι επίπεδο (και συνεπώς μακρύτερο), γεγονός που απαιτεί μικρότερη κλίση των εμπρός κολόνων του παρμπρίζ ώστε να κερδηθούν επιπλέον εκατοστά.

Η γραμμή των παραθύρων είναι επίσης πιο ψηλή, όπως και η απόσταση από το έδαφος. Οπτικά, το Spring θα διαφέρει αρκετά από το γαλλικό μοντέλο, χωρίς να τροποποιεί τα μη ορατά μπροστινά μέρη - προκειμένου να εξοικονομηθεί το κόστος από τις δαπανηρές δοκιμές σύγκρουσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με τιμή κάτω από 18.000 ευρώ το Spring θα αποτελεί σημαντικό ανταγωνιστή του Twingo, το οποίο, σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής πληροφορίες, θα ξεκινά από 19.990 ευρώ - παρά το γεγονός ότι τα δύο αυτοκίνητα θα έχουν παρόμοιες τεχνικές προδιαγραφές. Για παράδειγμα, ο ηλεκτροκινητήρας των 85 ίππων θα είναι κοινός και για τα δύο μοντέλα.

Η Dacia εξετάζει δύο σενάρια για να κρατήσει την τιμή χαμηλά. Το πρώτο είναι η μείωση του εξοπλισμού, την ώρα που το Renault Twingo θα είναι καλά εξοπλισμένο με συστήματα υποβοήθησης και προηγμένο σύστημα multimedia. Η Dacia θα μπορούσε π.χ. να αφαιρέσει το συρόμενο πίσω κάθισμα και να επιλέξει μια πιο λιτή καμπίνα.

Το δεύτερο σενάριο αφορά στη μείωση της χωρητικότητας της μπαταρίας LFP, την οποία θα προμηθεύει η κινεζική CATL και θα παράγεται στην Ουγγαρία. Το Twingo θα έχει μπαταρία 30 kWh για αυτονομία 300 km, ενώ το Spring ενδέχεται να έχει μικρότερη μπαταρία (περίπου 25-27 kWh) για αυτονομία 250 km - αντίστοιχη με αυτή του μελλοντικού Volkswagen ID.1.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Dacia δεν έχει λάβει ακόμα τις τελικές της αποφάσεις, αλλά αυτό μάλλον θα πρέπει να γίνει σύντομα, καθώς το πρόγραμμα του νέου Spring εξελίσσεται με βάση το νέο επιταχυμένο πρόγραμμα Leap 100 - που περιλαμβάνει την πλήρη δημιουργία του μέσα σε μόλις 100 εβδομάδες.

Με βάση τον προγραμματισμό αυτό θα πρέπει να περιμένουμε την παγκόσμια πρεμιέρα της νέας γενιάς του Dacia Sprint μέσα στο 2026. Η παραγωγή θα ξεκινήσει τον Δεκέμβριο της ίδιας χρονιάς, ενώ το λανσάρισμα στην ευρωπαϊκή αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2027.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ