Μετά την ραγδαία φετινή πτώση των πωλήσεων της Taycan, η εταιρεία του Zuffenhausen φαίνεται πλέον να αναθεωρεί τη στρατηγική της για την ηλεκτροκίνηση και να κρατά την πίστη της στους βενζινοκινητήρες για αρκετά χρόνια ακόμα.
Στο γενικότερο κλίμα της μείωσης του ενδιαφέροντος για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η Porsche είδε την αμιγώς ηλεκτρική Taycan να σημειώνει πτώση κατά 50% των πωλήσεών της παγκοσμίως τους πρώτους εννέα μήνες του 2024.
Έτσι, ο διευθύνων οικονομικός σύμβουλος της εταιρείας, Lutz Meschke, επιβεβαίωσε ότι η Porsche θα συνεχίσει να επενδύει σε κινητήρες εσωτερικής καύσης - ιδιαίτερα για τα μοντέλα Cayenne και Panamera. «Αυτό που είναι σαφές είναι ότι θα παραμείνουμε με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης για πολύ περισσότερο», τόνισε.
BUY NOW
Για την ακρίβεια, ο Meschke αποκάλυψε ότι εξετάζεται το ενδεχόμενο μοντέλα που σχεδιάστηκαν αρχικά ως αμιγώς ηλεκτρικά να αποκτήσουν υβριδικές ή και αμιγώς βενζινοκίνητες εκδόσεις.
Αυτή θα είναι μια μεγάλη τεχνική πρόκληση, αλλά αν επιτευχθεί θα εξασφαλίσει για την Porsche ευελιξία για να ανταποκρίνεται στις ανάγκες διαφορετικών αγορών, τη διατήρηση του DNA της μάρκας, καθώς και τη μη εξάρτηση από τις υποδομές φόρτισης και το άγχος της αυτονομίας.
Όπως είναι ευνόητο, η συνέχιση της χρήσης κινητήρων βενζίνης από την Porsche πρώτα και κύρια αφορά στην 911, την οποία η γερμανική εταιρεία αρνείται -τουλάχιστον στο εγγύς μέλλον- να κάνει αμιγώς ηλεκτρική - παρότι έχει γίνει ήδη υβριδική με τις εκδόσεις GTS και Turbo Hybrid.
Έπειτα, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι Γερμανοί μπορεί να κρατήσουν στη ζωή τον κινητήρα V8 τουλάχιστον έως τη δεκαετία του 2030, με εφαρμογές κυρίως στα SUV. Και κυρίως στο επερχόμενο μεγάλο, επταθέσιο SUV που έχει προς το παρόν την κωδική ονομασία Κ1. Αυτό ενδέχεται πλέον να μην είναι μόνο ηλεκτρικό, αλλά να αποκτήσει αποκτήσει υβριδική ή βενζινοκίνητη έκδοση.
Σχετικά με τη Macan, η ηλεκτρική νέα της γενιά έχει ήδη λανσαριστεί αλλά η Porsche ίσως εξετάσει έναν τρόπο επανένταξης του κινητήρα εσωτερικής καύσης στις εκδόσεις της - καθώς το μικρότερο crossover της παραμένει ένα από τα πιο εμπορικά επιτυχημένα της μοντέλα.
Τέλος, σχετικά με τις 718 Boxster και Cayman, ο προγραμματισμός λέει ότι η τρέχουσα γενιά θα αποσυρθεί στα τέλη του 2025 και να αντικατασταθεί από αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Αν και η εξέλιξή τους έχει σχεδόν ολοκληρωθεί, η επιστροφή της βενζινοκίνητης έκδοσης φαίνεται δύσκολη λόγω της περιορισμένης εμπορικής δυναμικής της κατηγορίας.