Ραγδαία πτώση του κόστους αλλαγής μπαταρίας των ηλεκτρικών -Πόσο θα κοστίζουν σε λίγα χρόνια
Μια νέα μελέτη της Recurrent προβλέπει ότι μέχρι το 2030, η αντικατάσταση της μπαταρίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα κοστίζει λιγότερο από την επισκευή ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Ένας από τους κύριους φόβους που αποθαρρύνουν τους καταναλωτές από την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι το υψηλό κόστος αντικατάστασης της μπαταρίας σε περίπτωση βλάβης. Αυτός ο φόβος έχει οδηγήσει πολλούς να επιλέγουν παραδοσιακά αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης ή diesel.
Είναι αλήθεια ότι οι τιμές του λιθίου και του κοβαλτίου αυξήθηκαν σημαντικά μεταξύ 2020 και 2023, σύμφωνα με δεδομένα της Goldman Sachs. Ωστόσο, φέτος οι τιμές τους σταθεροποιήθηκαν και πλέον δεν είναι τόσο υψηλές. Μάλιστα, η Goldman Sachs προβλέπει περαιτέρω πτώση των τιμών τα επόμενα χρόνια.
BUY NOW
Η μελέτη της Recurrent υποστηρίζει ότι μέχρι το 2030 το κόστος αντικατάστασης μπαταριών σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι χαμηλότερο από το κόστος επισκευής ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Η Goldman Sachs επιβεβαιώνει αυτή την εκτίμηση, προβλέποντας ότι μέχρι τότε το κόστος των μπαταριών θα έχει μειωθεί στο μισό από το επίπεδο του 2023, φτάνοντας τα 75 ευρώ ανά κιλοβατώρα (από τα 150 ευρώ του 2023). Οι πιο αισιόδοξες προβλέψεις εκτιμούν ότι η τιμή θα πέσει ακόμη χαμηλότερα, στα 30-50 ευρώ ανά κιλοβατώρα.
Αυτό σημαίνει ότι η συνολική αντικατάσταση μπαταρίας θα κοστίζει 3.200-4.000 ευρώ, ανάλογα με το μέγεθος και την τιμή κάθε μπαταρίας. Για παράδειγμα, η μπαταρία ενός δημοφιλούς μοντέλου όπως το Tesla Model 3 θα κοστίζει 2.000-3.000 ευρώ, τιμές σαφώς πιο προσιτές από αυτές που ίσχυαν στο παρελθόν.
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων εργάζονται επίσης για να μειώσουν τις τιμές του λιθίου και του κοβαλτίου και να φτάσουν σε ένα σημείο όπου η αλλαγή μπαταρίας θα είναι προσιτή για κάθε ιδιοκτήτη.