Οι μπαταρίες δυσκολεύουν τους Ευρωπαίους -Ποιο είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν
Οι μπαταρίες των ηλεκτρικών μπαταριών είναι το πιο ακριβό εξάρτημά τους. Εκτός όμως της υψηλής τιμής τους, προκύπτει άλλο ένα θέμα, το οποίο αφορά τα χημικά συστατικά που χρησιμοποιούν.
Η διαθεσιμότητά τους μας αναγκάζει να αναζητούμε εναλλακτικές λύσεις και ως γνωστόν η μόνη που ουσιαστικά «ποντάρουμε» τα τελευταία χρόνια είναι η ανακύκλωση. Ωστόσο μια βελγική έκθεση αποκάλυψε πόσες ολοκαίνουργιες μπαταρίες εν τέλει καταστρέφονται. Η Ευρωπαϊκή Ένωση θέλει να βελτιώσει την κατάσταση.
Το λίθιο για παράδειγμα είναι ένα από το πιο διαδεδομένα υλικά των μπαταριών, όμως δεν υπάρχει σε αφθονία. Οι κατασκευαστές, οι προμηθευτές και όλοι οι εμπλεκόμενοι του κλάδου ψάχνουν να βρουν τι άλλο θα μπορούσε να βοηθήσει.
BUY NOW
Το μαγγάνιο φαίνεται να είναι μία από πιθανή λύση, μια και διαθεσιμότητά του είναι πολύ υψηλή. Από την άλλη, θα χρειαστούν χρόνια μέχρι να εξελιχθεί η τεχνολογία που θα χρειαστούμε για να το εκμεταλλευτούμε, ενώ θα έρθει αναπόφευκτα η στιγμή που τα αποθέματα θα μειωθούν και οι τιμές θα αυξηθούν.
Η σύσταση της Ευρώπης είναι η ανακύκλωση. Είτε με τη δημιουργία νέων μπαταριών είτε με την πλήρη αποσυναρμολόγησή τους και την αποκομιδή όσων χημικών ουσιών μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν.
Το τεράστιο πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε σήμερα είναι η σπατάλη. Οι μελέτες που διενεργήθηκαν πρόσφατα, έδειξαν πως το 1/3 των μπαταριών που παράγονται στην Ευρώπη, πετιούνται. Σε ορισμένα εργοστάσια μάλιστα αυτό συμβαίνει στο 90%!
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν μεγάλη ευθύνη, διότι η απόρριψή τους είναι συχνότερη από το επιθυμητό. Κάτι πάει… «στραβά» λοιπόν και πρέπει να διορθωθεί. Εν τω μεταξύ υπάρχει άλλος ένας λόγος πέρα του κατασκευαστικού.
Η μείωση της ζήτησης του κοινού για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με αποτέλεσμα να ακυρώνονται παραγγελίες με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται. Επίσης, κάποιες φορές οι εταιρείες αντιμετωπίζουν και θέμα καθυστέρησης στην παράδοση των ανταλλακτικών από τους προμηθευτές τους.