Μετά από μήνες αναμονής, η smart αποκάλυψε την έκδοση παραγωγής του smart #1, του συμπαγούς Crossover που σηματοδοτεί το πέρασμά της από τα μικρά αυτοκίνητα πόλης στη νέα της, αμιγώς ηλεκτρική, εποχή.
Πέραν της κίνησης αποκλειστικά με ηλεκτρισμό, το νέο smart #1 εγκαινιάζει δύο ακόμη σημαντικές κατευθύνσεις που θα ακολουθεί εφεξής με τα επερχόμενά της μοντέλα η γερμανο-κινεζική, πλέον, εταιρεία: το νεανικό και απέριττο σχεδιασμό τόσο του αμαξώματος όσο και του εσωτερικού, καθώς και την πληθώρα ηλεκτρονικών τεχνολογιών συνδεσιμότητας και πολυμέσων.
Ο σχεδιασμός είναι σχεδόν πανομοιότυπος με του περσινού πρωτοτύπου Concept #1, κάτι που δεν είναι σύνηθες μεταξύ των πρωτοτύπων και των εκδόσεων παραγωγής, ενώ από πλευράς διαστάσεων το μήκος των 4,27 μέτρων και το μεταξόνιο των 2,75 μ. το κατατάσσουν ξεκάθαρα στα B-SUV. Μεταξύ άλλων το σχέδιο χαρακτηρίζεται από την «αιωρούμενη» οροφή με μαύρες κολόνες και διχρωμία η οποία αντικατοπτρίζεται και στα μαρπσιέ.
BUY NOW
Κι επίσης, από τα ενιαία εμπρός και πίσω φώτα που ενώνονται από μια λεπτή γραμμή μεταξύ τους, από αλουμινένια προστατευτικά στα κάτω μέρη των προφυλακτήρων, από τις ειδικά σχεδιασμένες αεροδυναμικές ζάντες, από πόρτες χωρίς πλαίσια και με «χωνευτά» χερούλια, και τέλος από πανοραμική ηλιοροφή.
Πάντως, ακόμη μεγαλύτερη έμφαση φαίνεται να έχει δοθεί στο εσωτερικό, και κυρίως στις τεχνολογίες του. Οι τελευταίες περιλαμβάνουν τρισδιάστατες διεπαφές με τους επιβάτες που ελέγχονται με προηγμένο σύστημα φωνητικών εντολών, και τεχνητή νοημοσύνη.
Η μεγάλη κεντρική οθόνη του ταμπλό έχει διαγώνιο 12,8 ιντσών, ενώ ο μικρός ψηφιακός πίνακας οργάνων πίσω από το τιμόνι μέγεθος 9,2''. Μέσω της πρώτης μπορούν να γίνονται οι over-the-air ανανεώσεις στο 75% των ηλεκτρονικών λειτουργιών του αυτοκινήτου, που πιθανότατα θα προσφέρουν και τη δυνατότητα αύξησης της αυτονομίας.
Η ηλεκτροκινητήρας του smart #1 μεταφέρει στους πίσω τροχούς 272 ίππους και ροπή 343 Nm, και παίρνει την ενέργειά του από μπαταρία NCM (νικελίου-κοβαλτίου-μαγγανίου) χωρητικότητας 66 kWh. Η ενέργεια είναι αρκετή για να επιτρέπει τελική ταχύτητα 180 km/h, και αυτονομία της τάξης -σύμφωνα με τον κύκλο WLTP- των 420-440 χιλιομέτρων.
Όσο για τη φόρτιση της μπαταρίας, η smart αναφέρει ότι χρειάζεται μόνο 3,5 ώρες για την πλήρωση σε ποσοστό 10-80 τοις εκατό σε φορτιστή AC 22 kW. Σε περίπτωση σύνδεσής του με μονάδα DC των 150 kW, ο χρόνος για την ίδια φόρτισης πέφτει κάτω από μισή ώρα.
Το smart #1, θυμίζουμε, είναι το πρώτο αυτοκίνητο από τη θέσπιση της συνεργασίας της Mercedes με την κινεζική Geely για την -αμιγώς ηλεκτρική- αναγέννηση της εταιρείας. Ως αποτέλεσμα, κατά πάσα πιθανότητα το πρώτο νέο smart θα ξεκινήσει να διατίθεται πρώτα στην Κίνα, και έπειτα θα κάνει το υπερπόντιο ταξίδι προς την Ευρώπη. Προς το παρόν δεν έχουν ανακοινωθεί ημερομηνίες για τίποτα από τα παραπάνω, και φυσικά ούτε και η τιμή του smart #1.
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ