Οι πυρκαγιές ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν γίνει καθημερινό φαινόμενο στην Κίνα. Κάθε μέρα ανακοινώνεται στα τοπικά Μ.Μ.Ε. και ένα νέο συμβάν με πρωταγωνιστή κάποιο εγχώριο ηλεκτρικό μοντέλο.
Η αύξηση στις πυρκαγιές έχει ενισχυθεί και από το γεγονός ότι οι πωλήσεις των ηλεκτρικών μοντέλων έχουν αυξηθεί αρκετά, κάνοντας το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Μάλιστα, υπάρχουν και αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η BYD που ανακοίνωσε ότι θα διακόψει την παραγωγή οχημάτων με θερμικούς κινητήρες.
Τα κινεζικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν μόνο 86 ατυχήματα πυρκαγιάς ηλεκτρικών οχημάτων τα τελευταία δύο χρόνια, που σημαίνει ότι κατά μέσο όρο συνέβαινε ένα συμβάν την εβδομάδα. Ωστόσο, το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους τα συμβάντα έχουν εκτοξευθεί στα 640. Σύμφωνα με την Πυροσβεστικό Σώμα της Κίνας, αυτό μεταφράζεται σε περίπου 7 πυρκαγιές ηλεκτρικών αυτοκινήτων την ημέρα.
BUY NOW
Είτε πρόκειται για τον διεθνή γίγαντα ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla ή τον εγχώριο κολοσσό BYD, είτε για πιο παραδοσιακούς κατασκευαστές οχημάτων της Κίνας όπως η GAC και η BAIC, κανένας από αυτούς δεν κατάφερε να μην μπει στην λίστα συμβάντων του Πυροσβεστικού Σώματος.
Μεταξύ των 86 συμβάντων πυρκαγιάς που αναφέρθηκαν το 2020 και το 2021, τα μοντέλα της BYD ήρθαν πρώτα με 11 πυρκαγιές και ακολουθούν στο Top 5 η GAC με 8 συμβάντα, η Dongfeng με 7, η BAIC με 6 και οι Tesla και Li Auto με 5. Αυτό που αξίζει να σημειωθεί είναι ότι το 66% των συνολικών πυρκαγιών αναφέρθηκαν τους καλοκαιρινούς μήνες, από τον Μάιο έως τον Σεπτέμβριο.
Σύμφωνα με την Πυροσβεστική, στα 86 συμβάντα πυρκαγιάς που αναφέρθηκαν αφορούν: πυρκαγιά κατά τη φόρτιση, εν κινήσει, σε στάθμευση και μετά από σύγκρουση. Μεταξύ αυτών των τεσσάρων διαφορετικών τύπων “πυρκαγιάς”, εξαιρουμένων 7 συμβάντων με άγνωστη αιτία, τα 31 σημειώθηκαν ενώ ήταν σταθμευμένα, τα 22 κατά τη φόρτιση, 20 κατά την οδήγηση και 6 μετά από σύγκρουση.
Τα κυριότερα αίτια εντοπίζονται στην διαδικασία της φόρτισης. Όταν μια μπαταρία ηλεκτρικού αυτοκίνητου δεν έχει έρθει σε θερμοκρασία σωστής λειτουργίας και χρησιμοποιεί γρήγορη φόρτιση συνεχούς ρεύματος σε περιβάλλον εξαιρετικά χαμηλής θερμοκρασίας, τότε κινδυνεύει με πυρκαγιά. Και με την προσθήκη σχετικά φθηνών ηλεκτρικών οχημάτων στους στόλους εταιρειών που δουλεύουν ασταμάτητα και φορτίζουν με τον ταχύτερο δυνατό τρόπο, είναι λογικό να αυξάνονται τα “κρούσματα” πυρκαγιών στα κινέζικα ηλεκτρικά αυτοκίνητα οικονομικής επιλογής.
Ακόμα, πρέπει να αναφερθεί ότι το 66% των πυρκαγιών συμβαίνουν τους ζεστούς μήνες του χρόνου και το 34% τους κρύους μήνες. Φαίνεται ότι υπάρχει μεγαλύτερος κίνδυνος πυρκαγιάς το χειμώνα κατά τη φόρτιση, ενώ το καλοκαίρι λόγω υπερθέρμανσης του συστήματος.