Έρευνα αποκαλύπτει το ένοχο μυστικό των υβριδικών αυτοκινήτων -Πόσο ρυπαίνουν στην πραγματικότητα

Hyundai plug-in

Τα υβριδικά αυτοκίνητα μπορούν να είναι έως και 4,9 φορές πιο ρυπογόνα από τα αντίστοιχα αμιγώς ηλεκτρικά που φορτίζονται με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Αυτό είναι το συμπέρασμα στο οποίο κατέληξε μελέτη του Διεθνούς Συμβουλίου για Καθαρή Κινητικότητα (ICCT), η οποία εξέτασε τα οχήματα του έτους 2024 για να είναι αντιπροσωπευτική της τρέχουσας κατάστασης της αγοράς.

Η ICCT αξιολόγησε τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου (GHG) καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής τεσσάρων κοινών συστημάτων κίνησης οχημάτων: με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE), υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV), υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα plug-in (PHEV) και αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (BEV).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ICCT εξέτασε τις εκπομπές GHG που σχετίζονται με τον κύκλο ζωής των οχημάτων, από την κατασκευή έως την απόρριψη. Αυτό αντικρούει ένα σημαντικό επιχείρημα κατά των ηλεκτρικών οχημάτων, το οποίο ισχυρίζεται ότι τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα είναι πιο ρυπογόνα από τα συμβατικά αυτοκίνητα λόγω των υψηλών εκπομπών που εμπλέκονται στην εξόρυξη και κατασκευή των μπαταριών.

Σύμφωνα με τη μελέτη της ICCT, τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθούν να είναι η καθαρότερη μορφή μεταφοράς σήμερα, ειδικά αν φορτίζονται με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Ακόμη και αν ένα ηλεκτρικό όχημα, όπως ένα Tesla, φορτιστεί από το σημερινό δίκτυο, η μελέτη της ICCT ανέφερε ότι τα BEV εξακολουθούν να είναι ανώτερα από τα αντίστοιχα ICE, HEV και PHEV.

Ένα απόσπασμα από τη μελέτη της ICCT αναφέρει: «Τα BEV sedan και SUV έχουν τις χαμηλότερες εκπομπές αερίων θερμοκηπίου καθ' όλη τη διάρκεια ζωής τους σε σύγκριση με όλα τα συστήματα κίνησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι εκπομπές GHG των PHEV έτους 2024 (τόσο sedan όσο και SUV) είναι περίπου 2 φορές υψηλότερες κατά τη διάρκεια της ζωής τους σε σύγκριση με τα BEV που τροφοδοτούνται από το μέσο μίγμα ηλεκτρικής ενέργειας του δικτύου.

Τα HEV μοντέλa έτους 2024 εκπέμπουν 2,2 φορές (sedan) και 2,5 φορές (SUV) περισσότερα από τα BEV που τροφοδοτούνται από το μέσο μίγμα του δικτύου, και τα συμβατικά οχήματα ICE εκπέμπουν έως και 3,5 φορές (SUV) περισσότερα.

Σε σύγκριση με τα BEV που τροφοδοτούνται από 100% ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια, αυτή η διαφορά αυξάνεται σε 4,9 φορές περισσότερες εκπομπές GHG για τα HEV SUV και 6,7 φορές περισσότερες για τα συμβατικά SUV ICE» ανέφερε η μελέτη της ICCT.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ICCT προέβλεψε επίσης ότι τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα θα γίνουν ακόμη πιο καθαρά στο μέλλον. «Για νέα οχήματα που προβλέπεται να πωληθούν το 2030, τα σχετικά οφέλη των BEV είναι ακόμη μεγαλύτερα. Τα συμβατικά SUV ICE εκτιμάται ότι θα έχουν 7,5 φορές υψηλότερες εκπομπές GHG καθ' όλη τη διάρκεια ζωής τους σε σύγκριση με τα BEV που τροφοδοτούνται από 100% ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια.

Αυτό οφείλεται στη συνεχιζόμενη απανθρακοποίηση του δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας και στη βελτιωμένη απόδοση των BEV. Τα προβλεπόμενα νέα PHEV το 2030 θα εκπέμπουν 2,1 φορές (sedan) και 2,2 φορές (SUV) περισσότερα GHG καθ' όλη τη διάρκεια ζωής τους σε σύγκριση με τα νέα BEV που τροφοδοτούνται από το μέσο μίγμα ηλεκτρικής ενέργειας του δικτύου» καταλήγει η μελέτη της ICCT.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ