Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Volvo EX30 αλλάζει τα δεδομένα στην κατηγορία, χάρη στον εξοπλισμό και τις επιδόσεις που προσφέρει στον οδηγό του.
Η Volvo λάνσαρε αυτές τις ημέρες το νέο ηλεκτρικό SUV EX30, εμπλουτίζοντας με τον καλύτερο τρόπο την γκάμα των ηλεκτρικών της μοντέλων Recharge. Το νέο B-SUV της Volvo είναι το τέταρτο κατά σειρά αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στην γκάμα και τοποθετείται στην βάση της, κάτω από τα αντίστοιχης τεχνολογίας XC40, C40 και EX90. Από πλευράς διαστάσεων, το νέο EX30 έχει μήκος 4,23 μέτρα, πλάτος 1,84 μέτρα και ύψος 1,56 μέτρα, με το μεταξόνιο του να φτάνει τα 2,65 μέτρα.
Στην βάση της γκάμας των ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης βρίσκουμε την έκδοση Single Motor που αποδίδει 272 ίππους και 343 Nm, και παίρνει ενέργεια από ένα πακέτο μπαταριών χωρητικότητας 51 kWh (49 kWh ωφέλιμη). Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο μιας σχέσης και οι επιδόσεις που χαρίζει στο σουηδικό compact SUV είναι αρκετά δυνατές, με επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 5,7 δλ.
BUY NOW
Ακολουθεί η έκδοση Single Motor Extended Range με το ίδιο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, αλλά με μεγαλύτερη μπαταρία διαφορετικής σύστασης. Σε σχέση με την πρώτη έκδοση που έχει μπαταρία τύπου LFP χωρητικότητας 49 kWh, η Extended Range έχει μεγαλύτερη τύπου NMC χωρητικότητας 69 kWh (64 kWh). Παράλληλα, η μπαταρία της έκδοσης μπορεί να φορτίσει με υψηλότερη μέγιστη ισχύ, 153 kW αντί για 134kW που έχει η μικρότερη. Στον τομέα των επιδόσεων, η μέτρηση 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί 5,3 δλ.
Στην κορυφή συναντάμε την τετρακίνητη έκδοση Twin Motor, οι άλλες δύο είναι πισωκίνητες, με μέγιστη ισχύ 428 ίππων και 543 Nm. Όπως είναι ευκόλως κατανοητό, η επιδόσεις που χαρίζει το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης στο B-SUV της Volvo είναι κορυφαίες, όντας το ταχύτερο μοντέλο στην ιστορία της σουηδικής εταιρείας. Για να πιάσει τα 100 χλμ./ώρα από στάση απαιτεί μόλις 3,6 δλ., με την τελική του να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα.
Η κορυφαία έκδοση Twin Motor διαθέτει το μεγάλο πακέτο μπαταριών τύπου NMC και μπορεί να δεχθεί ταχυφόρτιση ισχύος 153 kW. Στον τομέα της αυτονομίας και σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP, η μεγάλη έκδοση εξασφαλίζει 460 χλμ στον οδηγό της (έως 635 χλμ. στην πόλη), με την πισωκίνητη με το ίδιο πακέτο μπαταριών (RWD Extended Range) να φτάνει τα 480 χλμ. (έως 662 χλμ. στην πόλη). Η βασική πισωκίνητη έκδοση έχει αυτονομία έως 344 χλμ., που σε αστικές συνθήκες ανεβαίνει στα 475 χλμ.
Από πλευράς επιπέδων εξοπλισμού, το νέο ηλεκτρικό Volvo EX30 διατίθεται σε τρεις εκδόσεις, Core, Plus και Ultra, με την βασική να συνδυάζεται με τα δύο πρώτα και την κορυφαία με τα δύο πλουσιότερα. Σε κάθε περίπτωση, ο εξοπλισμός άνεσης, ασφάλειας και συνδεσιμότητας είναι πλήρης.
Όπως συμβαίνει και με τα υπόλοιπα ηλεκτρικά μοντέλα Volvo Recharge, έτσι και το νέο EX30 επωφελείται από τη μείωση φορολογίας που αφορά εταιρικά ηλεκτρικά οχήματα και απαλλάσσεται πλήρως από τέλη ταξινόμησης και τέλη κυκλοφορίας, κυκλοφορεί ελεύθερα στον Δακτύλιο και εξαιρείται από τα δημόσια τέλη στάθμευσης για 2 χρόνια.
Επιπλέον, καλύπτεται από πέντε χρόνια ή 100.000 χλμ. εγγύηση, με αυτήν της μπαταρίας να φτάνει τα οκτώ χρόνια ή 160.000 χλμ, προσφέροντας παράλληλα και πενταετή κάλυψη οδικής βοήθειας Volvo Assistance.