Η λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου που δεν γνωρίζουν οι περισσότεροι οδηγοί

Αυτόματο κιβώτιο

Όλο και περισσότεροι οδηγοί επιλέγουν αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο λόγω της ευκολίας που προσφέρει, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι γνωρίζουν όλες τις λειτουργίες του, με κάποιες από αυτές, εκτός από το ότι βελτιώνουν την οδηγική εμπειρία, συμβάλλουν και στην παράταση της ζωής του κιβωτίου.

Αν έχετε οδηγήσει ποτέ αυτόματο αυτοκίνητο, σίγουρα θα έχετε παρατηρήσει τα διάφορα γράμματα γύρω από τον επιλογέα ταχυτήτων. Τα περισσότερα από αυτά είναι κοινά σε όλα τα αυτόματα κιβώτια και οι περισσότεροι γνωρίζουν τη λειτουργία τους, αλλά υπάρχουν και μερικά των οποίων η χρήση παραμένει «άγνωστη» για μεγάλη μερίδα των οδηγών.

Επιπλέον, αν κάποιος δεν επιλέγει την κατάλληλη σχέση για τις συνθήκες που αντιμετωπίζει, δεν θα χειροτερέψει μόνο η οδηγική του εμπειρία , αλλά μπορεί να προκαλέσει και πολύ ακριβές βλάβες στο αυτοκίνητό του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
automato kivotio 2

Η πιο γνωστή θέση είναι η "D", που προέρχεται από την αγγλική λέξη "Drive" (οδήγηση). Αυτή η σχέση επιτρέπει στο αυτοκίνητο να κινείται εμπρός και διαχειρίζεται αυτόματα τις αλλαγές ταχυτήτων. Είναι η ιδανική επιλογή στις περισσότερες περιπτώσεις και είναι γνωστή για την ευκολία χρήσης και την αποδοτικότητά της.

Για τους λάτρεις της ταχύτητας και των έντονων συγκινήσεων, υπάρχει η θέση "S", που προέρχεται από την αγγλική λέξη "Sport" (σπορ). Αυτή η λειτουργία διατηρεί τις σχέσεις του κιβωτίου για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, φτάνοντας πολλές φορές μέσα στην κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου, πράγμα που μεταφράζεται σε μεγαλύτερη επιτάχυνση και πιο δυναμικό χειρισμό.

aytomato kibotio 3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ωστόσο, δεν είναι ενδεδειγμένη για συνεχόμενη χρήση. Διατηρώντας τις στροφές του κινητήρα υψηλότερες, αυξάνεται επίσης η κατανάλωση καυσίμου. Επομένως, είναι σημαντικό ο οδηγός να γνωρίζει πότε να χρησιμοποιεί την κάθε λειτουργία, αφού εκτός από την ασφάλεια των επιβατών και την καταπόνηση του αυτοκινήτου, μπορεί να επηρεάσει και την κατανάλωση καυσίμου.

Η λειτουργία "Drive", λοιπόν, είναι ιδανική για ήρεμη και αποδοτική οδήγηση, με τον εγκέφαλο του κιβωτίου, συνήθως, να αλλάζει σχέσεις με τρόπο ώστε να πετύχει την απόλυτη ισορροπία μεταξύ κατανάλωσης και επιδόσεων. Από την άλλη πλευρά, η λειτουργία "Sport" συνιστάται για συνθήκες που απαιτούν πιο «δραστικές» αλλαγές, αλλά πρέπει να έχετε κατά νου ότι αυξάνει την κατανάλωση και καταπονεί περισσότερο τον κινητήρα.

automato kivotio 4

Εκτός από αυτές τις δύο θέσεις, υπάρχει και η "P", που προέρχεται από τον αγγλικό όρο "Park" (στάθμευση), και είναι η σχέση που μπλοκάρει τη μετάδοση ώστε το αυτοκίνητο να παραμένει ακίνητο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η "R" επιτρέπει στο αυτοκίνητο να κάνει όπισθεν. Ωστόσο, η κακή χρήση αυτής της επιλογής μπορεί να προκαλέσει σοβαρές ζημιές στον κινητήρα. Πολλοί οδηγοί, όταν παρκάρουν και βάζουν όπισθεν, δεν περιμένουν να φρενάρει τελείως το όχημα, πράγμα που μπορεί να προκαλέσει φθορά στο κιβώτιο ταχυτήτων.

aytomato kibotio 5

Τέλος, η "N" είναι το αντίστοιχο του νεκρού σε αυτοκίνητα με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, και παρόλο που δεν είναι συνηθισμένη η χρήση της, μπορεί να είναι χρήσιμη σε συγκεκριμένες καταστάσεις, όπως στη μεταφορά με ρυμούλκηση.

Θυμηθείτε ότι κάθε γράμμα του επιλογέα έχει μια συγκεκριμένη χρήση και η σωστή επιλογή τους μπορεί να κάνει τη διαφορά στη ζωή του σασμάν.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ