Το κουμπί στο αυτοκίνητο που κανείς οδηγός δεν χρησιμοποιεί -Γιατί χρειάζεται να το πατήσεις

auto-hold-button-1

Παρόλο που βρίσκεται σε περίοπτη θέση, πολλοί οδηγοί το αγνοούν με αποτέλεσμα να μην επωφελούνται από την ιδιαίτερα χρήσιμη λειτουργία του.

Με νέες τεχνολογίες εξοπλίζονται διαρκώς τα αυτοκίνητα, τόσο για την ενίσχυση της ασφάλειας των επιβατών όσο και τη διευκόλυνση της καθημερινότητας του οδηγού εντός του αστικού ιστού. Πολλές φορές, ωστόσο, ο οδηγός αγνοεί τις συγκεκριμένες λειτουργίες, ακόμα και αν ενεργοποιούνται με διακόπτες που βρίσκονται… μπροστά στα μάτια του.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το κουμπί Auto Hold, που βρίσκεται δίπλα στο ηλεκτρονικό χειρόφρενο και προσφέρει πολύτιμη βοήθεια ιδιαίτερα σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος, καθώς επιτρέπει στο όχημα να παραμένει ακίνητο χωρίς ο οδηγός να πρέπει να πιέζει με το πόδι του το πεντάλ του φρένου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
auto hold

Η λειτουργία είναι ιδιαίτερα απλή και ξεκάθαρη: Διατηρεί το αυτοκίνητο σε στάση, χωρίς να χρειάζεται ο οδηγός να πιέζει το φρένο ή να «παίζει» με τον συμπλέκτη και να τον ταλαιπωρεί (στο χειροκίνητο σασμάν). Το μόνο που καλείται να κάνει νωρίτερα ο οδηγός είναι να έχει ακινητοποιήσει τελείως το αυτοκίνητό του, πατώντας το πεντάλ του φρένου.

Όσον αφορά στην ενεργοποίησή του, αυτή εξαρτάται από το μοντέλο. Σε ορισμένα αυτοκίνητα το Auto Hold ενεργοποιείται αυτόματα με το που εκκινούμε τον κινητήρα, ενώ σε κάποια άλλα πρέπει να πατήσουμε το σχετικό κουμπί που βρίσκεται δίπλα στο ηλεκτρικό χειρόφρενο.

Για παράδειγμα, εφόσον το Αuto Hold είναι ενεργοποιημένο και έχουμε σταματήσει σε ένα φανάρι περιμένοντας τον πράσινο σηματοδότη, δεν χρειάζεται να πατάμε το πεντάλ του φρένου, μιας και το σύστημα θα αποτρέπει την κύλιση του οχήματός μας τόσο προς τα εμπρός, όσο και προς τα πίσω.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
auto hold

Η συγκεκριμένη τεχνολογία είναι πολύ χρήσιμη και σε δρόμο με μεγάλη κλίση (ανηφόρα/κατηφόρα), παρέχοντας σημαντική διευκόλυνση στον οδηγό, αλλά και αυξάνοντας την ασφάλεια των επιβατών.

Άλλωστε δεν είναι λίγοι εκείνοι οι οδηγοί -ειδικά σε μοντέλα με χειροκίνητο κιβώτιο- που δυσκολεύονται να ξεκινήσουν με «πρώτη» σε ανηφορικό δρόμο. Το Auto Hold παύει να λειτουργεί μόλις ο οδηγός πατήσει ξανά το πεντάλ του γκαζιού.

Για να επιτελέσει το Auto Hold το σημαντικό έργο του, το σύστημα διατηρεί την τελευταία ασκηθείσα πίεση των φρένων, κρατώντας το αυτοκίνητο σε στάση. Το Auto Hold παύει να λειτουργεί μόλις ο οδηγός πατήσει ξανά το πεντάλ του γκαζιού.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ