Το κουμπί που μπορεί να σώσει τον κινητήρα του αυτοκινήτου σου -Πότε πρέπει να το πατήσεις
Με τις βλάβες σε βάθος χρόνου να παραμονεύουν, υπάρχει ένα κουμπί στο αυτοκίνητο που μπορεί με το πάτημά του να μειώσει σημαντικά την πιθανότητα εμφάνισής τους.
Ο λόγος για το σύστημα start-stop, ένα σύστημα που αποτελεί μέρος του στάνταρ εξοπλισμού στα περισσότερα αυτοκίνητα της τελευταίας 15ετίας.
Στην περίπτωση που δεν γνωρίζετε το συγκεκριμένο σύστημα, το start-stop δημιουργήθηκε για να μειώσει την κατανάλωση ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης απενεργοποιώντας και ενεργοποιώντας τον όταν το αυτοκίνητο κινείται, για παράδειγμα, σε μποτιλιαρισμένο δρόμο με πολλές στάσεις μερικών δευτερολέπτων, ή περιμένει στο φανάρι.
BUY NOW
Με την ενεργοποίηση του συστήματος start-stop μειώνεται σημαντικά η κατανάλωση στο αστικό περιβάλλον, μειώνονται οι εκπομπές ρύπων αφού καίγεται λιγότερο καύσιμο για την ίδια διαδρομή, ενώ η εξοικονόμηση καυσίμου μπορεί να ξεπεράσει το 10% προσφέροντας έτσι σημαντικό όφελος.
Ωστόσο υπάρχουν κάποιες περιπτώσεις που το σύστημα start-stop είναι καλό να μην λειτουργεί αφού έτσι μειώνεται η πιθανότητα να παρουσιαστούν βλάβες σε κάποια από τα μηχανικά μέρη του κινητήρα ή πρόωρη φθορά στα αναλώσιμά του.
Η συχνότητα με την οποία χρησιμοποιείται η μίζα του κινητήρα από το start-stop σύστημα για να ξεκινήσει ο κινητήρας να λειτουργεί πάλι, είναι μεγάλη στο αστικό περιβάλλον. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την επιπλέον καταπόνηση της μίζας και τη μείωση της διάρκειας ζωής της.
Το start-stop μειώνει παράλληλα τη διάρκεια της ζωής μιας συμβατικής μπαταρίας μολύβδου αφού όταν απενεργοποιεί τον κινητήρα σε μια σύντομη στάση στο δρόμο όλα τα ηλεκτρικά συστήματα που είναι εκείνη την ώρα ενεργοποιημένα τροφοδοτούνται απευθείας από αυτή τη μπαταρία. Έπειτα η μπαταρία φορτίζεται εκ νέου από το δυναμό για να προσφέρει τις υπηρεσίες της στην επόμενη σύντομη στάση.
Όταν το start-stop λειτουργεί δεκάδες φορές μέσα στην ημέρα, είναι φυσιολογικό η διάρκεια ζωής της μπαταρίας να μειώνεται σε σχέση με ένα αυτοκίνητο που δεν έχει αυτό το σύστημα ή το start-stop έχει απενεργοποιηθεί από το σχετικό κουμπί.
Καλό είναι επίσης να απενεργοποιείτε το start-stop όταν ο κινητήρας ξεκινά κρύος με πολύ χαμηλές θερμοκρασίες. Αν το σύστημα μείνει ενεργοποιημένο και χρειαστεί να προσφέρει πολύ σύντομα τις υπηρεσίες του και μάλιστα με μεγάλη συχνότητα ο κινητήρας θα αργήσει να φτάσει σε θερμοκρασία λειτουργίας. Αυτό κατά συνέπεια θα αυξήσει τις φθορές των κινούμενων μηχανικών μερών γιατί ούτε και το λιπαντικό θα έχει φτάσει σε θερμοκρασία λειτουργίας.
Το σύστημα start-stop δεν έχει τις παραπάνω «παρενέργειες» στα αυτοκίνητα που φέρουν ήπιο ή full υβριδικό σύστημα κίνησης, τα οποία φέρουν ξεχωριστές μπαταρίες ιόντων λιθίου και ηλεκτρικό μοτέρ μίζα-γεννήτρια για την επανεκκίνηση του κινητήρα.