Συγκεντρώσαμε μερικές από τις πιο σοβαρές και δαπανηρές βλάβες που μπορούν να ακινητοποιήσουν για μεγάλο διάστημα το αυτοκίνητό σας, ενώ θα μπορούσαν να έχουν αποφευχθεί με τη σωστή συντήρηση.
Όλες οι κατασκευαστές αυτοκινήτων συστήνουν την κατάλληλη συντήρηση των μηχανικών μερών του αυτοκινήτου στα προβλεπόμενα χιλιόμετρα, συνήθεια απαραίτητη για την εξασφάλιση πρωτίστως της ασφάλειας των επιβατών και ακολούθως της αποφυγής βλαβών. Ωστόσο ακόμη και αν ο απαραίτητος έλεγχος πραγματοποιείται με συνέπεια από τον ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου, και πάλι μπορούν να προκύψουν απροσδόκητες βλάβες.
Ορισμένες από αυτές είναι τόσο σοβαρές και κοστοβόρες, που μπορούν να οδηγήσουν τον ιδιοκτήτη ακόμη και σε σκέψεις για αγορά νέου αυτοκινήτου. Παρακάτω συγκεντρώσαμε μερικές από αυτές, αλλά και ορισμένες συμβουλές ώστε να ελαττώσετε σημαντικά τις πιθανότητες εμφάνισής τους.
BUY NOW
Κινητήρας
Ίσως πρόκειται για την πιο σοβαρή βλάβη απ’ όλες, και είναι πιο συχνή από ό,τι νομίζετε, κυρίως όταν ξεκινά να φθείρεται ο ιμάντας χρονισμού. Αν μάλιστα αυτός κοπεί, τα εξαρτήματα του κινητήρα θα χάσουν το συγχρονισμό τους και θα αρχίσουν να τρίβονται και να κινούνται ασυγχρόνιστα, οπότε θα πρέπει να αντικατασταθεί ολόκληρος ο κινητήρας, καθώς η ζημιά θα είναι σημαντική.
Το συνολικό κόστος αντικατάστασης ενός κινητήρα ποικίλλει ανάλογα με τον κυβισμό, το μοντέλο και άλλους παράγοντες, ωστόσο σε καμία περίπτωση δεν είναι αμελητέο.
Για να αποφύγετε τη βλάβη στον κινητήρα, πρέπει να ακολουθείτε αυστηρά τις συστάσεις του κατασκευαστή και να αλλάζετε τον ιμάντα χρονισμού στα χιλιόμετρα που αυτός συστήνει. Μια καλή ιδέα είναι να ελέγχετε την κατάστασή του στο συνεργείο όποτε πηγαίνετε για άλλες εργασίες συντήρησης.
Εκτιμώμενο κόστος: Από 1.000 ευρώ επισκευή, μέχρι δεκάδες χιλιάδες ευρώ για αντικατάσταση
Κιβώτιο ταχυτήτων
Μετά τον κινητήρα, το κιβώτιο ταχυτήτων είναι πιθανότατα το δεύτερο πιο ακριβό στοιχείο που θα πληρώσετε σε περίπτωση βλάβης. Και αν είναι αυτόματο, ο λογαριασμός ανεβαίνει ακόμη περισσότερο.
Για να αποφύγετε τις βλάβες του κιβωτίου ταχυτήτων, είναι απαραίτητη η σωστή συντήρηση του λαδιού που λιπαίνει τα γρανάζια του, γνωστό ως βαλβολίνη. Η ομαλή και χωρίς απότομες επιταχύνσεις οδήγηση θα παρατείνει επίσης τη διάρκεια ζωής του κιβωτίου σας.
Εκτιμώμενο κόστος: Από 600 ευρώ μέχρι 4.000 ευρώ
Φλάντζα κυλινδροκεφαλής
Η φλάντζα της κυλινδροκεφαλής είναι υπεύθυνη για τη στεγανοποίηση των θαλάμων καύσης του κινητήρα. Στο αρχικό στάδιο βλάβης παρατηρείται μία μικρή πτώση στην απόδοση του κινητήρα, ενώ άλλα σημάδια είναι η υπερθέρμανσή του, η αδικαιολόγητη απώλεια ψυκτικού υγρού ή ο λευκός καπνός από την εξάτμιση.
Σε κάθε περίπτωση μία επίσκεψη στο συνεργείο είναι επιβεβλημένη πριν η ζημιά γίνει μεγαλύτερη. Αν το αμελήσετε και συνεχίσετε να οδηγείτε με προβληματική φλάντζα κεφαλής, η υπερθέρμανση του κινητήρα και η κακή λίπανση μπορεί να προκαλέσουν ανεπανόρθωτη βλάβη.
Εκτιμώμενο κόστος: Από 500 ευρώ
Τουρμπίνα
Είναι ένα από τα πιο ευαίσθητα εξαρτήματα ενός turbo κινητήρα, ωστόσο είναι πολύ εύκολο να εξασφαλίσετε τη μακροζωία της: Κατά την εκκίνηση του κινητήρα, η αναμονή περίπου 30 δευτερολέπτων μπορεί να αποβεί σωτήρια. Αλλά είναι σχεδόν εξίσου σημαντικό να περιμένετε περίπου 1 λεπτό και πριν σβήσετε τον κινητήρα μετά το παρκάρισμα.
Έτσι, αφήνοντας τον κινητήρα να λειτουργεί για ένα ή δύο λεπτά στο ρελαντί, θα επιτρέψετε στο turbo να κρυώσει σταδιακά και όχι απότομα, κάτι που -εφόσον επαναλαμβάνεται- μπορεί να είναι μοιραίο και να οδηγήσει σε ανεπανόρθωτη βλάβη.
Εκτιμώμενο κόστος: Από 1.500 ευρώ μέχρι και πάνω από 3.000 ευρώ
Μπεκ ψεκασμού
Τα μπεκ είναι υπεύθυνα για τον ψεκασμό του καυσίμου και την ομοιόμορφη κατανομή του στον θάλαμο καύσης. Το κόστος επιδιόρθωσης είναι συνήθως υψηλό λόγω της τιμής των ανταλλακτικών.
Για να το αποφύγετε τη βλάβη τους, πρέπει να αλλάζετε το φίλτρο καυσίμου στα χιλιόμετρα που συστήνει ο κατασκευαστής. Όσο περισσότερα χιλιόμετρα κάνετε, τόσο πιο πολύ τα μπεκ δουλεύουν και καταπονούνται, και γι’ αυτόν τον λόγο χρειάζονται τακτικό καθαρισμό σε κάποιο συνεργείο.
Εκτιμώμενο κόστος: Από 300 ευρώ