Citroen e-C3

5 κινήσεις που πρέπει να κάνεις το πρωί για να μην σπάσεις τον κινητήρα του αυτοκινήτου -Τι λένε οι ειδικοί

Engine start 1

Οι παρακάτω συμβουλές μπορούν να εξασφαλίσουν τη μακροζωία του κινητήρα σας και η καθημερινή εφαρμογή τους μπορεί να αποτρέψει σημαντικές βλάβες που κοστίζουν εκατοντάδες ευρώ.

Παρόλο που ο ελληνικός χειμώνας δεν είναι πλέον τόσο δριμύς όσο ήταν πριν από μερικά χρόνια, η θερμοκρασία σε αρκετές περιοχές πέφτει χαμηλά το βράδυ αλλά και κατά τις πρώτες πρωινές ώρες. Τότε είναι που αρκετοί από εμάς ξεκινάμε για τη δουλειά με το αυτοκίνητο. Οι παρακάτω κινήσεις μπορούν να προφυλάξουν τον κινητήρα σας από ενδεχόμενες βλάβες, και θα ήταν καλό να τις εντάξετε στη ρουτίνα σας.

Η πρώτη κίνηση είναι να μην ενεργοποιείτε αμέσως με το που ξεκινήσετε την πορεία σας το ραδιόφωνο και τον κλιματισμό, ώστε αφενός να μην επιβαρύνεται παραπάνω η μπαταρία του αυτοκινήτου και, αφετέρου, όλη η θερμότητα που παράγεται να παραμένει στον κινητήρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
kinhthras-xeimonas-1

Δεύτερον, για όσους έχουν χειροκίνητο κιβώτιο, είναι καλό να πατάμε το πεντάλ του συμπλέκτη όταν βάζουμε μπρος τον κινητήρα, ώστε να βεβαιωθούμε ότι έχουμε νεκρά, αφού συνήθως πολλοί από εμάς αφήνουμε ταχύτητα στο κιβώτιο αφού παρκάρουμε το αυτοκίνητο. Άλλωστε πολλά σύγχρονα αυτοκίνητα με χειροκίνητο κιβώτιο δεν επιτρέπουν στον οδηγό να βάλει μπρος τον κινητήρα αν δεν πατήσει το φρένο και τον συμπλέκτη.

kinhthras-xeimonas-2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ως γνωστόν, όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σταθμευμένο, όλο το λιπαντικό επιστρέφει στο κάρτερ, με αποτέλεσμα τα σημεία τριβής στα μηχανικά μέρη του κινητήρα συνήθως να στεγνώνουν. Επίσης, ως αποτέλεσμα του κρύου, το λάδι γίνεται πιο παχύρρευστο. Ωστόσο τα σύγχρονα λιπαντικά αφήνουν μια λεπτή επίστρωση πάνω στα μηχανικά μέρη του κινητήρα, ακόμη και όταν αυτός δεν λειτουργεί.

kinhthras-xeimonas-3

Παρ’ όλα αυτά, είναι καλό να περιμένουμε για λίγα δευτερόλεπτα αφού βάλουμε μπρος τον κινητήρα προτού ξεκινήσουμε την πορεία μας. Οι ειδικοί προτείνουν να παραμένουμε ακινητοποιημένοι τουλάχιστον για τριάντα δευτερόλεπτα, αφού με την προθέρμανση του κινητήρα το λιπαντικό φτάνει στην ιδανική θερμοκρασία απόδοσής του, κι έτσι διασφαλίζεται ότι η λίπανση θα είναι επαρκής όταν αυξάνονται οι στροφές κατά την οδήγηση.

kinhthras-xeimonas-4
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ακόμη και αφού ξεκινήσουμε την πορεία μας έπειτα από το ζέσταμα του κινητήρα, είναι καλό να οδηγούμε ήπια για τα πρώτα χιλιόμετρα, αποφεύγοντας τις υψηλές στροφές, κάτι που θα επιτρέψει στον κινητήρα να φτάσει βαθμιαία στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας.

Τέλος, είναι καλό στην αρχή να μην πιέζουμε πολύ το πεντάλ του γκαζιού και να διατηρούμε χαμηλές ταχύτητες, καθώς έτσι επιτρέπουμε να «ζεσταθούν» ομαλά και τα μηχανικά μέρη που συναποτελούν το σύστημα μετάδοσης, όπως το κιβώτιο ταχυτήτων.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ