Τι είναι αυτά τα «μπιμπίκια» στα λάστιχα του αυτοκινήτου -Σε τι χρησιμεύουν

Hair tires

Τα καινούργια ελαστικά βγαίνουν από το εργοστάσιο με μικρά εξογκώματα που μοιάζουν με «τρίχες», ενώ λίγοι γνωρίζουν ποιος είναι ο λόγος.

Στα καινούργια και ελαφρώς μεταχειρισμένα ελαστικά παρατηρούμε μικρά εξογκώματα που μοιάζουν με μικρά καρφιά και περιβάλλουν την επιφάνεια του ελαστικού. Αυτό που οι περισσότεροι ενδεχομένως δεν γνωρίζουν είναι ότι η τραχύτητα της επιφάνειας είναι αποτέλεσμα της διαδικασίας παραγωγής των ελαστικών.

Πιο συγκεκριμένα, για την κατασκευή ενός ελαστικού, χρησιμοποιείται ένα καλούπι που καλύπτεται με διαδοχικά φύλλα καουτσούκ, συμπεριλαμβανομένων των μεταλλικών μερών που δίνουν σχήμα και ακαμψία, τόσο στα πλαϊνά τοιχώματα όσο και στο πέλμα.

Όλο το ελαστικό υπόκειται σε μεγάλη θερμοκρασία και πίεση στη φάση της παραγωγής, προκειμένου να δημιουργηθεί το πέλμα του ελαστικού, τα πλευρικά του τοιχώματα κ.λπ. Και όπως φαντάζεστε, δεν μπορούν να υπάρχουν αστοχίες σε αυτή τη διαδικασία παραγωγής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
new-car-tyres-2

Αν και σε όλη τη διαδικασία υπάρχει εξοπλισμός ελέγχου με λέιζερ, ακτίνες Χ και κάμερες, το κλειδί για τη σωστή κατασκευή ενός ελαστικού είναι η ενδεδειγμένη διαδικασία σκλήρυνσης σε υψηλή θερμοκρασία.

Προκειμένου οι ατμοί από τη διαδικασία να μην σχηματίζουν φυσαλίδες που επηρεάζουν τη δομή του ελαστικού - και θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια του οχήματος - υπάρχουν μικροσκοπικές τρύπες κατανεμημένες σε όλο το καλούπι, από τις οποίες «δραπετεύει» λίγο καουτσούκ.

new-car-tyres-3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τι θα συμβεί όμως εάν αφαιρέσετε αυτά τα καρφάκια; Απολύτως τίποτα. Τα μικρά τριχίδια των καινούργιων ελαστικών φθείρονται γρήγορα και μετά από μερικά χιλιόμετρα διαδρομής θα έχουν εξαφανιστεί σχεδόν τελείως. Για αυτά που βρίσκονται στο πλαϊνό τμήμα, δεν τίθεται κάποιο θέμα ανησυχίας. Είναι περιττό να κάτσετε να τα αφαιρέσετε.

Από την άλλη, η αφαίρεσή τους μπορεί να είναι επικίνδυνη για το ελαστικό εάν τα βγάλουμε με δύναμη: το κόψιμο με λεπίδα ή το τρίψιμο μπορεί να προκαλέσει ζημιά στο πλευρικό τοίχωμα του ελαστικού. Ζημιά που θα έχει μόνο -πολύ περιορισμένο- αισθητικό αποτέλεσμα στα μάτια του ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου.

Η σύστασή μας είναι να μην κάνετε τίποτα και να θυμάστε τον λόγο για τον οποίο είναι εκεί κάθε φορά που τα βλέπετε. Να θυμάστε ότι χωρίς αυτά, τα ελαστικά δεν θα μπορούσαν να έχουν την απόδοση και την ποιότητα που απολαμβάνουμε σήμερα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρακάτω ακολουθεί ένα βίντεο από το κανάλι History of Simple Things στο Youtube που εξηγεί με περισσότερες λεπτομέρειες γιατί δημιουργούνται αυτές οι μικρές προεξοχές στα ελαστικά κατά τη διάρκεια της κατασκευής τους.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ