Η BMW Motorrad παρουσίασε στην έκθεση EICMA την πρωτότυπη μοτοσικλέτα με την οποία ανοίγει μια νέα σελίδα στην κατηγορία enduro, το Concept F 450 GS, στο οποίο θα βασιστεί το μοντέλο παραγωγής που αναμένεται σύντομα.
Το σχεδιαστικό εγχείρημα του Concept F 450 GS θα αποτελέσει τη βάση για το μοντέλο που προορίζεται για την παραγωγή -και θα μπορεί να οδηγηθεί και από νέους αναβάτες με δίπλωμα Α2- αλλά και πιθανώς για μια νέα σειρά μοντέλων που θα τοποθετηθούν ανάμεσα στη G 310 και τις F 800/900.
«Η BMW Concept F 450 GS ενσωματώνει το χαρακτηριστικό DNA της οικογένειας GS», δηλώνει ο Alexander Buckan, Επικεφαλής Σχεδιασμού της BMW Motorrad. «Καταφέραμε να υλοποιήσουμε ένα πρωτότυπο που αντανακλά τη δυναμική και το σπορ πνεύμα της μεγάλης μας off-road εμβληματικής μοτοσυκλέτας σε μια ιδιαίτερα συμπαγή μορφή».
BUY NOW
Μηχανικά, το Concept F 450 GS φέρει δικύλινδρο κινητήρα σχεδιασμένο από το μηδέν, με τον προηγμένο χρονισμό ανάφλεξης που κάνει το ντεμπούτο του εδώ. Αποδίδει 48 ίππους και ισχυρή ροπή από τις χαμηλές στροφές.
Το βαυαρικό πρωτότυπο, επίσης, διαθέτει πλήρως ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο πιρούνι και αμορτισέρ με απόσβεση ανάλογη του φορτίου, αντλώντας τεχνολογία από τους αγώνες enduro. Με στοχευμένη χρήση ελαφρών υλικών και άλλων καινοτόμων λύσεων, το βάρος έχει κρατηθεί κοντά στο ελάχιστο επιτρεπτό των 175 κιλών της κατηγορίας Α2.
Το σύστημα πέδησης διαθέτει το Motorrad ABS Pro, ενώ στο τιμόνι η οθόνη TFT 6,5 ιντσών επιτρέπει τη συνδεσιμότητα του smartphone και άλλων αξεσουάρ.
Η μετάβαση από το πρωτότυπο στο μοντέλο παραγωγής δεν θα απολέσει σχεδόν κανένα από τα χαρακτηριστικά που βλέπουμε σε αυτό το πρωτότυπο της EICMA, σύμφωνα με τον επικεφαλής του Concept F 450 GS, Johann Simon.
«Καμία παραχώρηση, αυτό είναι σίγουρο. Σύμφωνα με τον ξεκάθαρα σπορ και προσανατολισμένο στο off-road χαρακτήρα της Concept F 450 GS, θα κατασκευάσουμε τη μοτοσυκλέτα όσο το δυνατόν πιο πιστή στο πρωτότυπο.
Θα προσαρμόσουμε μόνο το ύψος της σέλας για να βελτιώσουμε την προσβασιμότητα και την οδική συμπεριφορά. Ως εναλλακτική στους ακτινωτούς τροχούς (19 ιντσών μπροστά, 17 ιντσών πίσω), μπορεί κανείς να φανταστεί και ελαφρούς αλλά εξαιρετικά ανθεκτικούς τροχούς χυτού αλουμινίου στις ίδιες διαστάσεις», λέει ο Simon.
Ακολουθώντας το παράδειγμα της έκδοσης Trophy της R 1300 GS, η γερμανική κατασκευάστρια επιλέγει τρεις χρωματισμούς: μπλε, λευκό και κόκκινο. Το Racing Blue metallic, που επιλέχθηκε ως η βασική απόχρωση, εκφράζει την απόδοση και την ποιότητα στο υψηλότερο επίπεδο, καθώς και έναν δυναμικό και προσανατολισμένο στο off-road χαρακτήρα.