Οι κινητήρες V4 βρίσκονται στο επίκεντρο της προσοχής στις μέρες μας για τις καινούριες supersport μοτοσικλέτες - και η CFMoto παρουσίασε τη δική της πρόταση στην EICMA του Μιλάνου.
Αν και νέα σε ηλικία, η CFMoto τα βάζει ευθέως με τους καθιερωμένους Ιάπωνες της Honda και Yamaha και τους Ευρωπαίους της ΚΤΜ και της Ducati, παρουσιάζοντας τον δικό της V4 κινητήρα για τον ανταγωνισμό στην κορυφή των superbikes.
Από τις αρχές του 2023 γνωρίζαμε ότι η εταιρεία είχε φιλοδοξίες να δημιουργήσει ένα superbike 1.000 κ.εκ. με ισχύ άνω των 200 ίππων, και τώρα αυτό επιβεβαιώθηκε με την αποκάλυψη του κινητήρα V.04 και ενός γλυπτού που δίνει την πρώτη ιδέα για τη μοτοσικλέτα στην οποία θα τοποθετηθεί.
BUY NOW
Σε σχέση με την πρώτη εικόνα των σχεδίων του κινητήρα από το Φεβρουάριο του 2023 κάποιες πτυχές διαφοροποιούνται, όπως η γωνία V, που από 78 μοίρες στα αρχικά σχέδια κατέληξε στις 90 μοίρες στην τελική έκδοση.
Θα περάσει ακόμα λίγος καιρός πριν δούμε τον κινητήρα σε μια ολοκληρωμένη μοτοσικλέτα έτοιμη για την αγορά, γι' αυτό η CFMoto έχει κυκλοφορήσει μόνο βασικές πληροφορίες για το σχεδιασμό του.
Εκτός από τη γωνία V στις 90 μοίρες, η εταιρεία επιβεβαιώνει ότι η μέγιστη ισχύς των 209 ίππων θα αποδίδεται στις 14.500 σ.α.λ. Ο κινητήρας είναι εξαιρετικά ελαφρύς, με βάρος μόλις 61 κιλά (ξηρός) και είναι βελτιστοποιημένος για αγωνιστικές εφαρμογές.
Αυτό φαίνεται και από τη χρήση αντικατοπτρικού στροφαλοφόρου άξονα, μια τεχνική που χρησιμοποιείται σε μοτοσυκλέτες όπως η Ducati Panigale V4 και τα πρωτότυπα του MotoGP για να μειώνουν την περιστροφική αδράνεια των τροχών και να βελτιώνουν την ευελιξία.
Όσον αφορά στη μοτοσυκλέτα που προορίζεται να φέρει τον κινητήρα, οι πληροφορίες είναι προς το παρόν ελάχιστες. Η CFMoto παρουσίασε ένα γλυπτό πλήρους μεγέθους με την ονομασία «Master of Speed», το οποίο δίνει μια στυλιζαρισμένη προεπισκόπηση.
Αν και είναι υπερβολικό σε διαστάσεις για λόγους αισθητικής, δείχνει στοιχεία που πιθανότατα θα διατηρηθούν, όπως το σετ προβολέων LED και η εισαγωγή ram-air, το ρεζερβουάρ με βαθιές εγκοπές για τα γόνατα, και τη μονή σέλα που θυμίζει την υπάρχουσα 675SR-R.
Το γλυπτό τονίζει επίσης το σχήμα του V-4 κινητήρα, ίσως υποδεικνύοντας ότι θα αποτελεί σημαντικό δομικό μέρος της τελικής κατασκευής. Οι εξατμίσεις Akrapovic με στοίχιση στην δεξιά πλευρά πιθανότατα θα ενσωματωθούν στην τελική μοτοσυκλέτα, αλλά όχι και τα ακραία, τεράστια αεροδυναμικά πτερύγια.
Τέλος, η διάταξη του ανάποδου ψαλιδιού μοιάζει εμπνευσμένη από MotoGP και είναι σπάνια σε μοτοσυκλέτες παραγωγής, λόγω προβλημάτων χώρου για την εξάτμιση και την πίσω ανάρτηση. Παρόλα αυτά, η BMW S 1000 RR και η Aprilia RSV4 χρησιμοποιούν παρόμοια διάταξη, και η CFMoto φαίνεται να κάνει το ίδιο.
Μετά από την παρουσίαση του τρικύλινδρου κινητήρα 675cc και το λανσάρισμα των 675SR-R και 675NK, είναι πιθανό να δούμε το V4 μοντέλο με το όνομα 1000SR-R μέσα στο επόμενο έτος, πριν μπει στη γραμμή παραγωγής το 2026.