Η ιαπωνική εταιρεία ξεκίνησε την αντικατάσταση πλαστικών τμημάτων των κινητήρων της με πιο ελαφρά και βιώσιμα υλικά, που έχουν βάση το ξύλο. Ξεκινά με τις εξωλέμβιες μηχανές της, και θα επεκταθεί και σε εκείνες των μοτοσικλετών.
Κατά κύριο λόγο το υλικό που χρησιμοποιεί η Yamaha -βάσει της συνεργασίας της με τη Nippon Paper Industries του Τόκιο- ονομάζεται CNF (Cellulose nanofiber resin composite), δηλαδή κάτι σαν σύνθετη ριτίνη νανοϊνών κυτταρίνης, που παράγεται με ζύμωση ινών ξύλου σε ρητίνες, όπως το πολυπροπυλένιο.
Το CNF είναι 25% ελαφρύτερο από τις σημερινές ρητίνες που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή των κινητήρων, και φυσικά πολύ πιο ανακυκλώσιμο. Επίσης, ακριβώς επειδή διαθέτει λιγότερο πλαστικό, περιορίζεται και η εκπομπή CΟ2 κατά την παραγωγή του.
BUY NOW
Το CNF αντικαθιστά το πλαστικό σε εξαρτήματα του κινητήρα όπως οι θερμοστάτες, οι αντλίες νερού ή διάφορά καπάκια. Τα χαλύβδινα ή αλουμινένια μέρη του κινητήρα παραμένουν χαλύβδινα ή αλουμινένια. Αντικαθιστώντας όμως το πλαστικό με το CNF σε όποια τμήματα του κινητήρα μπορεί, η Yamaha πετυχαίνει σημαντική μείωση των εκπομπών CO2 κατά την κατασκευή.
Αρχικά, από το 2024, η ιαπωνική εταιρεία θα κατασκευάζει με τη χρήση CNF τους εξωλέμβιους κινητήρες τους -κυρίως για τα WaveRunner και για πιο σπορτίφ βάρκες-, αλλά στο εγγύς μέλλον αποσκοπεί να επεκτείνει την τεχνολογία αυτή και στους κινητήρες των μοτοσικλετών της, και σε άλλα προϊόντα της.
Αυτή θα είναι η πρώτη φορά που θα χρησιμοποιηθεί το CNF σε οχήματα του δρόμου. Η Yamaha και η Nippon Paper Industries θα συνεχίσουν την έρευνά τους σχετικά με την επέκταση της χρήσης του υλικού και σε άλλα εξαρτήματα, κι ενδεχομένως το παράδειγμά τους να ακολουθήσουν και άλλοι κατασκευαστές, μοτοσικλετών και αυτοκινήτων, που έχουν θέσει φιλόδοξους στόχους για το δραστικό περιορισμό των ρύπων στην παραγωγή τους.