Mοτοσικλέτες χωρίς φρένα - H νέα πατέντα που αλλάζει τους 2 τροχούς

Brembo brakes motorcycle

Η “οδήγηση με ένα pedal” των EV αυτοκινήτων αρχίζει να βρίσκει εφαρμογή και στις μοτοσικλέτες, για την ανάκτηση της κινητικής ενέργειας, χάρη σε μια νέα πατέντα της LiveWire.

Η LiveWire, η υπο-μπράντα ηλεκτροκίνησης της Harley-Davidson, εξελίσσει αυτή την πατέντα της ανάκτησης της ενέργειας του φρεναρίσματος στις ηλεκτρικές μοτοσικλέτες - πατέντα που δεν αποκλείεται στο μέλλον να καταστήσει περιττή τη χρήση φρένου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως υποστηρίζει η LiveWire, τα μηχανικά φρένα τριβής αυξάνουν τόσο το κόστος όσο και το βάρος των μοτοσικλετών, και επιπλέον αφήνουν να πάει χαμένη η κινητική ενέργεια - η οποία κάλλιστα, όπως συμβαίνει στα αυτοκίνητα, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη φόρτιση της μπαταρίας και την αύξηση της ηλεκτρικής αυτονομίας του οχήματος.

Τώρα, η πατέντα της αμερικανικής εταιρείας στοχεύει στη συλλογή της ενέργειας αυτής, και μπορεί μάλιστα να χρησιμοποιείται αποκλειστικά -χωρίς τη χρήση συμβατικών υδραυλικών φρένων- για την επιβράδυνση ή και ακινητοποίηση της μοτοσικλέτας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρότι προκύπτουν απορίες σχετικά με το κατά πόσον η μοτοσικλέτα θα μπορεί να εφαρμόζει τη μέγιστη ισχύ φρεναρίσματος σε μια κατάσταση έκτακτης ανάγκης, το “ηλεκτρικό” φρενάρισμα του πίσω τροχού από το σύστημα ανάκτησης ενέργειας έχει αρκετά οφέλη: η μείωση των εξαρτημάτων μειώνει και το κόστος και το βάρος, και κάνει λιγότερο περίπλοκο το σχεδιασμό και τη χωροταξία.

Αυτή η εξέλιξη στον κόσμο των ηλεκτρικών μοτοσικλετών θα μπορούσε να φέρει μια επανάσταση στον τρόπο που οδηγούμε ένα δίτροχο. Αλλά η εφαρμογή της απέχει αρκετά χρόνια ακόμα, καθώς η επέκταση της ηλεκτροκίνησης στη μοτοσικλέτα θα απαιτεί μεγάλες και μακροχρόνιες αλλαγές για να προσαρμοστούν τα δίτροχα στις νέες τεχνολογίες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ειδικά για μια μοτοσικλέτα, ο περιορισμένος χώρος δεν επιτρέπει την τοποθέτηση μεγαλύτερων μπαταριών, και οι σχεδιαστές πρέπει να επιονήσουν καινοτομικές λύσεις για να προσπεράσουν το πρόβλημα αυτό, καθώς και το πρόβλημα του βάρους και του αυξημένου κόστους των συστημάτων ηλεκτροκίνησης. Και η πατέντα ανάκτησης της ενέργειας του φρεναρίσματος της LiveWire μπορεί να είναι μια από τις καινοτομίες αυτές.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ