Στη διεθνή έκθεση μοτοσικλέτας EICMA στο Μιλάνο της Ιταλίας, η Honda αποκάλυψε την νέα XL750 Transalp επαναφέροντας στη γκάμα της το πολύ δημοφιλές όνομα.
Στοχεύοντας στη νέα γενιά αναβατών, η ολοκαίνουργια Honda Transalp XL750 κάνει το ντεμπούτο της με στόχο να προσφέρει χρηστικότητα στις καθημερινές μετακινήσεις αλλά και να ικανοποιήσει πλήρως τις ορέξεις του αναβάτη της για περιπέτεια εντός και εκτός δρόμου.
Η νέα γενιά της adventure μοτοσικλέτας των Ιαπώνων αναθεωρεί πλήρως το concept που διατηρήθηκε αναλλοίωτο από την εμφάνιση της πρώτης Transalp το 1986 με την αρχή να γίνεται από τον κινητήρα της.
BUY NOW
Το νέο μοτέρ είναι εν σειρά δικύλινδρο και σε σχέση με τον προηγούμενο V2 ανεβάζει τον κυβισμό αλλά και τη συνολική απόδοση σε νέα επίπεδα, τα οποία έρχονται επικίνδυνα κοντά σε εκείνα της CRF1100 Africa Twin.
Η απόδοση του ολοκαίνουργιου μοτέρ των 755 κ.εκ. που έχει παρουσία και στη νέα γενιά Hornet φτάνει στους 92 ίππους και τα 75 Nm ροπής στις 9.500 και 7.250 σ.α.λ. αντίστοιχα με το μικτό βάρος της νέας Transalp να φτάνει στα σχετικά χαμηλά 208 κιλά.
Εκτός από υψηλή για την μεσαία κατηγορία κυβισμού απόδοση, το νέο μοτέρ χαρακτηρίζεται και για την πολύ χαμηλή του κατανάλωση με τη Honda να κάνει λόγο για 4,34 lt./100 χλμ. και αυτονομία που μπορεί να φτάνει στα 390 χιλιόμετρα με το ρεζερβουάρ των 16,9 λίτρων.
Βάσει προδιαγραφών η XL750 δείχνει έτοιμη να αντιμετωπίσει με επιτυχία κάθε είδους τερέν και φυσικά να βγει με άνεση και εκτός δρόμου. Γι' αυτό φροντίζουν οι νέες αναρτήσεις της Showa με το ανεστραμμένο πιρούνι SFF-CA να έχει διάμετρο καλαμιών στα 43 χλστ. και να προσφέρει ρύθμιση όσον αφορά στην προφόρτιση του ελατηρίου του, όπως άλλωστε και το αμορτισέρ. Οι διαδρομές φτάνουν στα 200 και τα 190 χλστ. εμπρός και πίσω αντίστοιχα με την απόσταση από το έδαφος να βρίσκεται στα 210 χλστ.
Το κύριο βάρος της επιβράδυνσης έχουν αναλάβει δύο δίσκοι εμπρός με διάμετρο στα 310 χλστ οι οποίοι συνεργάζονται με διπίστονες δαγκάνες. Το ABS έρχεται να συμπληρώσει το σύστημα πέδησης της νέας Transalp δίνοντας τη δυνατότητα στον αναβάτη να το απενεργοποιήσει στον πίσω τροχό όταν κινείται στο χώμα, για σωστότερο έλεγχο της μοτοσικλέτας σε αυτές τις συνθήκες.
Το νέο πλαίσιο είναι ατσάλινο σωληνωτό τύπου διαμάντι και σύμφωνα με τους Ιάπωνες προσφέρει ιδανική αναλογία στιβαρότητα για ένα ευρύ πεδίο χρήσης. Το μεταξόνιο φτάνει στα 1.560 χλστ. με την κάστερ και το ίχνος να βρίσκονται στις 27 μοίρες και τα 111 χιλιοστά αντίστοιχα, με τα χαρακτηριστικά του να φανερώνουν τα επίπεδα φιλικότητας και σταθερότητας που ήθελαν να προσδώσουν οι άνθρωποι της Honda.
Στα παραπάνω συνεισφέρουν και οι ακτινωτές ζάντες με τις αλουμινένιες στεφάνες με την εμπρός να έχει διάμετρο 21 ιντσών και την πίσω να φτάνει στις 18 ίντσες, κάτι που επιτρέπει την τοποθέτηση και πιο «καθαρόαιμων» χωμάτινων ελαστικών.
Ο αναβάτης έχει στη διάθεσή του τέσσερα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης που αλλάζουν τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του κινητήρα (και του φρένου που παρέχει), του ρυθμιζόμενου ABS αλλά και του ρυθμιζόμενου Traction Control που η Honda ονομάζει Honda Selectable Torque Control (HSTC).
Ο αναβάτης κάθεται σε σέλα που απέχει από το έδαφος 850 χλστ. και ενημερώνεται από μικρό TFT πίνακα πληροφοριών με διαγώνιο στις πέντε ίντσες. Η οθόνη πληροφοριών προσφέρει και δυνατότητα σύνδεσης με κινητό ενώ δέχεται και φωνητικές εντολές.