Νέα Kawasaki Ninja 1100 SX: Στην Ευρώπη με μεγαλύτερο κινητήρα, αλλά μικρότερη ιπποδύναμη
Η Kawasaki ετοιμάζεται να κάνει ρελάνς στην κατηγορία των sport-touring μοτοσυκλετών με τη νέα Ninja 1100 SX, η οποία ήδη βρίσκεται στην Ευρώπη με αλλαγές που εστιάζουν στη βελτίωση της οδηγικής εμπειρίας.
Μετά την επιτυχή έγκριση της Ninja 1100 SX στην Αυστραλία, η Kawasaki προχωρά στην επίσημη καταχώρισή του μοντέλου στην Ελβετία, σηματοδοτώντας την επικείμενη άφιξή της στην ευρωπαϊκή αγορά. Οι φίλοι της εταιρείας ανυπομονούσαν για αυτή τη στιγμή, γνωρίζοντας ότι η νέα Ninja θα εφοδιάζεται με τον αναβαθμισμένο κινητήρα των 1.099 κυβικών εκατοστών.
Ωστόσο, τα τεχνικά χαρακτηριστικά που αποκαλύφθηκαν πρόσφατα επιφυλάσσουν μια μικρή έκπληξη: η νέα Ninja 1100 SX θα διαθέτει ελαφρώς λιγότερη μέγιστη ισχύ από την προκάτοχό της, τη Ninja 1000 SX, αλλά με αυξημένη ροπή σε χαμηλότερο εύρος στροφών.
BUY NOW
Η απόφαση της Kawasaki να λανσάρει τη Ninja 1100 SX παράλληλα με τη Versys 1100 ήταν αναμενόμενη. Αυτό που προκάλεσε εντύπωση ήταν η ταχύτητα με την οποία η εταιρεία προχώρησε στις απαραίτητες εγκρίσεις και ομολογήσεις τόσο στην Αυστραλία όσο και στην Ευρώπη.
Η Kawasaki, πριν λίγες μέρες, ολοκλήρωσε την έγκριση της νέας Ninja 1100 SX στην Ελβετία, παρέχοντας αναλυτικά τεχνικά χαρακτηριστικά. Όπως είχε ήδη διαρρεύσει από την Αυστραλία, η εταιρεία αύξησε τον κυβισμό του γνωστού τετρακύλινδρου κινητήρα από 1.043 σε 1.099 κυβικά εκατοστά. Αυτή η αύξηση συνήθως συνεπάγεται και αύξηση της ροπής του κινητήρα. Πράγματι, η νέα Ninja 1100 SX αποδίδει 113 Nm ροπής στις 7.600 στροφές, που μεταφράζεται σε 2 Nm περισσότερη ροπή σε 400 στροφές λιγότερες σε σχέση με τη Ninja 1000 SX.
Είναι ενδιαφέρον ότι ο ίδιος κινητήρας χρησιμοποιείται και στο Versys 1100 στην Αυστραλία, όπου αποδίδει 135 ίππους, σημαντικά περισσότερους από τους 120 της Versys 1000. Ωστόσο, τα στοιχεία από την Ελβετία δείχνουν ότι η Kawasaki επέλεξε να μειώσει τη μέγιστη ισχύ της Ninja από 142 ίππους (104,5 kW) στις 10.000 στροφές σε 136 ίππους (100 kW) στις 9.000 στροφές ανά λεπτό.
Πριν οι λάτρεις της Ninja σπεύσουν να κατηγορήσουν την εταιρεία για αυτή την πτώση της ιπποδύναμης, αξίζει να εξετάσουν τα πλεονεκτήματα του νέου κινητήρα. Η αυξημένη ροπή σε χαμηλότερες στροφές, σε συνδυασμό με τη μικρή μείωση της ισχύς σε χαμηλότερο εύρος στροφών, υπόσχονται μια βελτιωμένη οδηγική εμπειρία, ιδιαίτερα σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης.
Για να επιτύχει την αύξηση του κυβισμού, η Kawasaki αύξησε τη διάμετρο των τεσσάρων κυλίνδρων κατά 1,7 χιλιοστά, φτάνοντας τα 78,7 χιλιοστά, διατηρώντας παράλληλα την ίδια διαδρομή εμβόλου στα 56 χιλιοστά.
Η Kawasaki παρουσίασε στην Αυστραλία τη νέα Ninja 1100 SX SE, η οποία φαινόταν να είναι μια Ninja SX (πιθανώς η παλιά 1000) σε λευκό χρώμα. Όπως και στην περίπτωση της Versys 1100, δεν φαίνονται εξωτερικές αλλαγές στο πλαίσιο, την ανάρτηση ή τον εξοπλισμό. Τα δεδομένα από την Ελβετία επιβεβαιώνουν αυτή την παρατήρηση, με το βάρος να παραμένει στα 235 κιλά και τη γεωμετρία να είναι παρόμοια. Η μόνη αξιοσημείωτη αλλαγή είναι το ελαφρώς μειωμένο μέγιστο ύψος, που υποδηλώνει μια διαφορετική ζελατίνα ή ρύθμιση ύψους.
Δυστυχώς, η αμφιλεγόμενη διάσταση ελαστικών 190/50 ZR 17 στο πίσω μέρος παραμένει αμετάβλητη.
Στην χώρα των καγκουρό, η νέα Kawasaki Ninja 1100 SX παρουσιάστηκε και σε έκδοση SE, κάτι που δεν είχε συμβεί προηγουμένως στα μοντέλα touring χωρίς turbo εκδόσεις. Αυτή η κίνηση υποδηλώνει ότι η Kawasaki μπορεί να εφοδιάσει τη Ninja 1100 SX SE με την γνωστή ημι-ενεργητική ανάρτηση που χρησιμοποιείται στα H2 SX SE και Versys 1000 SE. Επιπλέον, η έκδοση SE θα μπορούσε να υιοθετήσει μια πιο μοντέρνα διάσταση ελαστικού στο πίσω μέρος με διατομή 55, καθώς και δαγκάνες φρένων Brembo, όπως και σε άλλα μοντέλα SE της εταιρείας.
Η Kawasaki αναμένεται να κυκλοφορήσει τόσο τη Ninja 1100 SX SE όσο και τη Versys 1100, πιθανότατα μέσα στο επόμενο έτος, αφού η εταιρεία δεν έχει ακόμη παρουσιάσει τις Versys και Ninja 1000 SX για το 2025, όπως έχει κάνει και με άλλες σειρές μοντέλων, γεγονός που ενισχύει αυτή την φημολογία. Επιπλέον, η καθυστέρηση στην παρουσίαση της Z 900 δημιουργεί ερωτήματα σχετικά με το αν η Kawasaki θα αυξήσει τον κυβισμό του κινητήρα της και θα επαναφέρει το όνομα Z 1000 ή ακόμη και Z 1100.
Η εμφάνιση της Ninja 1100 SX SE στην Αυστραλία, σε συνδυασμό με την έγκριση της Ninja 1100 SX στην Ελβετία, επιβεβαιώνει την άφιξη της νέας γενιάς Ninja στην Ευρώπη. Παρόλο που η νέα μοτοσικλέτα θα διαθέτει μεγαλύτερο κινητήρα, η Kawasaki επέλεξε να μειώσει ελαφρώς την ιπποδύναμη, εστιάζοντας στη βελτίωση της οδηγικής εμπειρίας και της απόδοσης σε χαμηλότερες στροφές. Αναμένουμε με ανυπομονησία την επίσημη παρουσίαση των νέων μοντέλων, πιθανότατα στην EICMA.