Παιδί σε μοτοσικλέτα: Πότε είσαι παράνομος και πότε εγκληματείς

Μοτοσικλέτα παιδιά

Με αφορμή τα δεκάδες περιστατικά που παρατηρούνται στους δρόμους της πόλης και αφορούν την παράνομη, λάθος και πολλές φορές εγκληματική μεταφορά ανηλίκων με δίκυκλο, ας δούμε τι ορίζει ο ΚΟΚ και πώς μπορούμε να το κάνουμε με τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια.

Δεν είναι λίγες οι φορές που κινούμενοι στους δρόμους της πόλης βλέπουμε δικυκλιστές να κυκλοφορούν έχοντας ως συνεπιβάτες μικρά παιδιά. Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων αυτό γίνεται κατά παράβαση του ΚΟΚ, αφού τα παιδιά δεν φέρουν τον ελάχιστο απαιτούμενο εξοπλισμό ασφάλειας που είναι το κράνος, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που οι διαστάσεις τους -λόγω μικρής ηλικίας- δεν τους επιτρέπει να κάθονται σωστά στη θέση του συνεπιβάτη με αποτέλεσμα να κινδυνεύει η ζωή τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και στις δύο περιπτώσεις η αμέλεια των αναβατών των δικύκλων θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και εγκληματική αφού έχουμε να κάνουμε με μεταφορά παιδιών με ένα από τα πλέον ευάλωτα στα ατυχήματα μέσα μεταφοράς. Ας δούμε λοιπόν τι λέει ο ΚΟΚ για αυτές τις περιπτώσεις αλλά και πώς μπορούμε να μεταφέρουμε τα παιδιά μας με μοτοσικλέτα με ασφαλή τρόπο.

Σύμφωνα με το άρθρο 33 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, σε γενικές γραμμές απαγορεύεται η μεταφορά επιβατών με οδικά οχήματα με τέτοιο τρόπο που να δημιουργείται κίνδυνος για την σωματική τους ακεραιότητα, με τον αναβάτη να είναι υπεύθυνος για την ασφαλή μεταφορά τους μεριμνώντας κάθε φορά για τα απαιτούμενα.

Μεταφορά παιδιού με μοτοσικλέτα. Πότε είναι παράνομο

Ειδικά για τα δίκυκλα, η μεταφορά ανηλίκων έως την ηλικία των πέντε ετών απαγορεύεται με μοτοσικλέτα ή μοτοποδήλατο (θα συμπληρώσουμε το scooter και το παπί προς αποφυγή παρεξηγήσεων), αν ο αναβάτης δεν έχει μεριμνήσει για την εγκατάσταση εγκεκριμένου συστήματος συγκράτησης (βρείτε εδώ περισσότερες πληροφορίες). Το εν λόγω σύστημα, το οποίο μοιάζει με μικρό καρεκλάκι, πρέπει να είναι κατάλληλο για την ηλικία, το ύψος και το βάρος τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε αυτό το σημείο να υπενθυμίσουμε ότι αντίστοιχη απαγόρευση υπάρχει για και τους οδηγούς των αυτοκινήτων, οι οποίοι απαγορεύεται να μεταφέρουν παιδί στη θέση του συνοδηγού που έχει ηλικία μικρότερη των 12 ετών εφόσον και σε αυτή την περίπτωση δεν έχει τοποθετηθεί εγκεκριμένο σύστημα συγκράτησης.

Ακόμη και αν το παιδί που επιθυμείτε να μεταφέρετε με το δίκυκλο σας έχει μεγαλύτερη ηλικία από αυτή που ορίζει ο νόμος για την υποχρεωτική ύπαρξη ειδικού συστήματος συγκράτησης, υπάρχουν περιπτώσεις που δεν θα πρέπει να τα μεταφέρετε σε καμία περίπτωση.

Μεταφορά παιδιού με μοτοσικλέτα. Πότε είναι παράνομο

Για να μπορεί ένα παιδί να μεταφερθεί με ασφάλεια πάνω σε δίκυκλο θα πρέπει το ύψος και οι γενικότερες διαστάσεις του να τού επιτρέπουν να τοποθετεί με άνεση τα πόδια του στα μαρσπιέ, όπως πρέπει γίνεται άλλωστε και με οποιονδήποτε συνεπιβάτη. Επίσης θα πρέπει να κάθεται πάντα πίσω από τον αναβάτη στην ενδεδειγμένη θέση που υπάρχει στο δίκυκλο για τον συνεπιβάτη και να κρατιέται από αυτόν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Φυσικά υποχρεωτικό είναι και το κράνος που θα πρέπει να φορά το παιδί, το οποίο θα πρέπει να ταιριάζει σωστά στο κεφάλι του, ενώ καλό θα είναι ο κάτοχος της μοτοσικλέτας, του παπιού, του scooter ή του μοτοποδηλάτου να έχει μεριμνήσει και να έχει εξοπλιστεί και με επιπλέον προστατευτικό εξοπλισμό, όπως είναι το μπουφάν, τα γάντια και οι επιγονατίδες.

Το παιδικό κάθισμα KS650 της Kappa είναι ένα από τα ενδεδειγμένα συστήματα συγκράτησης σε δίκυκλο για παιδιά μικρής ηλικίας από 5 έως και 8 έτων.
Το παιδικό κάθισμα KS650 της Kappa είναι ένα από τα ενδεδειγμένα συστήματα συγκράτησης σε δίκυκλο για παιδιά μικρής ηλικίας από 5 έως και 8 έτων.

Επίσης, σε καμία περίπτωση το παιδί δεν πρέπει να μεταφερθεί με δίκυκλο αν δεν φοράει τουλάχιστον παπούτσι (όχι παντόφλες), με το καλύτερο φυσικά να είναι και σε αυτή την περίπτωση ένα τεχνικό παπούτσι «μοτοσικλέτας» που έχει σχεδιαστεί γι' αυτό το σκοπό.

Το διοικητικό πρόστιμο των μόλις 80 ευρώ που θα κληθεί να καταβάλλει εκείνος που δεν μεταφέρει σωστά ένα παιδί με μοτοσικλέτα, το αφήσαμε για το τέλος αφού έχει για ευνόητους λόγους την μικρότερη σημασία στη συγκεκριμένη περίπτωση, όπου η ασφάλεια ενός παιδιού κατά τη μεταφορά του, χωρίς να υπολογίζεται το οικονομικό κόστος για τον εξοπλισμό του και χωρίς να χρειάζεται να μας το υποδείξει κανείς, βρίσκεται στο άλλο άκρο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ