Στον βωμό της προστασίας του περιβάλλοντος, το Παρίσι θα καταργήσει περίπου 60.000 θέσεις στάθμευσης, παραδίδοντας τη σκυτάλη σε δέντρα.
Αποφασισμένη να μειώσει τις εκπομπές ρύπων κατά τουλάχιστον 55% έως το 2030 είναι η ΕΕ, για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης στην οποία οφείλονται τα ακραία καιρικά φαινόμενα, όπως οι πρόσφατες φονικές πλημμύρες στην Ισπανία.
Μία από τις ευρωπαϊκές πόλεις που έχουν εργαστεί πυρετωδώς πάνω στη μείωση των εκπομπών ρύπων είναι το Παρίσι, ειδικά κατά τη τελευταία δεκαετία επί δημαρχίας Anne Hidalgo. Σύμφωνα, μάλιστα, με το Bloomberg, το Παρίσι είναι αποφασισμένο να πετάξει εκτός πόλης χιλιάδες αυτοκίνητα, αφαιρώντας μέχρι το 2030 περίπου 60.000 θέσεις στάθμευσης, οι οποίες θα αντικατασταθούν με δέντρα.
BUY NOW
Πρόκειται για έναν από τους στόχους που περιλαμβάνονται στο νέο Κλιματικό Σχέδιο της γαλλικής πρωτεύουσας για την περίοδο 2024-2030, το οποίο παρουσιάστηκε την περασμένη εβδομάδα και σύντομα θα τεθεί σε ψηφοφορία από το Συμβούλιο του Παρισιού.
Ειδικότερα, η γαλλική πρωτεύουσα υπόσχεται μέχρι το 2030 να έχει δημιουργήσει 3.000 στρέμματα πράσινων χώρων, με το 10% να έχει ολοκληρωθεί ως το τέλος του 2026, κάτι στο οποίο θα συνδράμει το «ξήλωμα» πολλών θέσεων στάθμευσης.
Σύμφωνα με το Bloomberg, οι θέσεις στάθμευσης κατά μήκος των δρόμων μπορούν σχετικά εύκολα να αντικατασταθούν από σειρές δέντρων φυτεμένων σε παρτέρια, τα οποία θα βοηθούν επίσης στην απορρόφηση των όμβριων υδάτων.
Η δημιουργία «πλατειών-οάσεων» σε κάθε ένα από τα 20 διαμερίσματα της πόλης θα προσθέσει επιπλέον πράσινες περιοχές, όπου δέντρα και δομές σκίασης, όπως κιόσκια, θα προσφέρουν στους κατοίκους καταφύγιο από τον ήλιο και θα συνδράμουν στη μείωση της θερμοκρασίας του αέρα στην περιοχή.
Επιπλεόν, το Παρίσι έχει δεσμευτεί να δημιουργήσει από έναν πυρήνα χωρίς αυτοκίνητα στην «καρδιά» κάθε διαμερίσματος, προχωρώντας σε εκτεταμένες εργασίες πεζοδρόμησης.
Τέλος, στον γνωστό εσωτερικό περιφερειακό δρόμο του Παρισιού “Boulevard Périphérique”, η πόλη θα δεσμεύσει μια λωρίδα κυκλοφορίας αποκλειστικά για τη χρήση δημόσιων μέσων μεταφοράς και οχημάτων κοινής χρήσης (carpooling). Από τις λωρίδες που θα παραμείνουν ανοιχτές για όλους, τα όρια ταχύτητας θα μειωθούν στα 50 χιλιόμετρα την ώρα.
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ