Χάος στους δρόμους της Αθήνας: Γιατί η βροχή δημιουργεί μποτιλιάρισμα

Κίνηση αυτοκινήτων στην Αθήνα

Η βροχή πυροδότησε ακόμα μεγαλύτερες καθυστερήσεις στο οδικό δίκτυο του Λεκανοπεδίου, το οποίο μέρα με τη μέρα γίνεται και πιο αβίωτο.

Με Ολύμπια υπομονή έπρεπε να οπλιστούν για ακόμη μία μέρα οι οδηγοί στο Λεκανοπέδιο, καθώς το πρωί της Τετάρτης 13 Νοεμβρίου, οι περισσότεροι κεντρικοί δρόμοι μετατράπηκαν σε ένα ατελείωτο πάρκινγκ.

Η κατάσταση είναι δραματική εδώ και αρκετές εβδομάδες, αλλά σήμερα, λόγω της βροχόπτωσης παρατηρήθηκαν ακόμα μεγαλύτερες καθυστερήσεις, με την κατάσταση να είναι μη διαχειρίσιμη.

Σε Κηφισό, Κηφισίας, Αττική Οδό, Αθηνών, Βάρης Κορωπίου, Ποσειδώνος και Βουλιαγμένης, οι οδηγοί κινούνταν με ρυθμούς… χελώνας, αντιμετωπίζοντας ιδιαίτερα μεγάλες καθυστερήσεις.

Σύμφωνα με τον Σύμβουλο Οδικής Ασφάλειας, Κίμωνα Λογοθέτη, η μέση ταχύτητα των οχημάτων δεν ξεπερνούσε τα 11 χλμ./ώρα, ενώ ειδικότερα για τον Κηφισό και τη Λ. Αθηνών η μέση ταχύτητα ήταν κάτω από 7 χλμ./ώρα, δηλαδή κοντά στην ταχύτητα… βαδίσματος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Γιατί «παγώνουν» οι δρόμοι με βροχή;

Μιλώντας στο carandmotor.gr, ο Κίμωνας Λογοθέτης επισήμανε ότι η βροχή αυξάνει τους χρόνους μετακίνησης διότι οι αναβάτες δίκυκλων επιλέγουν τα ΙΧ τους, μειώνει την ορατότητα των οδηγών, την ίδια ώρα που η ολισθηρότητα του δρόμου ψαλιδίζει τις ταχύτητες κίνησης, και προκαλεί μικροσυγκρούσεις, οι οποίες με τη σειρά τους οδηγούν σε ακόμα μεγαλύτερες καθυστερήσεις.

Καταλυτικό ρόλο στα τροχαία ατυχήματα σε ολισθηρό οδόστρωμα διαδραματίζει η κακή κατάσταση των ελαστικών πολλών ΙΧ, με αποτέλεσμα να παρουσιάζονται αρκετές εκτροπές σε δρόμους όπως η Μαραθώνος και ο Κηφισός.

90 λεπτά για μια απόσταση 8-10 χλμ.

Όπως εξηγεί ο Κίμων Λογοθέτης στο carandmotor.gr, ανεξάρτητα από τις καιρικές συνθήκες, ο χρόνος διαδρομής έχει αυξηθεί κατακόρυφα, μιας και σε πολλές περιπτώσεις για τη διάνυση μιας απόστασης 8-10 χλμ. απαιτούνται 90 λεπτά, ενώ για τη μετάβαση στο χώρο εργασίας και την επιστροφή στο σπίτι ο μέσος χρόνος ανέρχεται σε 3 ώρες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επιπλέον, στη λίστα με τους δρόμους με κυκλοφοριακό έμφραγμα έχουν προστεθεί και άλλες κεντρικές αρτηρίες, με πιο ενδεικτικό παράδειγμα την Αττική Οδό, όπου η κίνηση έχει αυξηθεί δεδομένου ότι πολλοί οδηγοί την αντιμετωπίζουν ως διέξοδο προκειμένου να αποφύγουν τους υπόλοιπους μποτιλιαρισμένους δρόμους.

«Πλέον καταγράφονται μεγάλες καθυστερήσεις, από τις 7.45 π.μ. στο τμήμα της Αττικής Οδού από τη Λ. Φυλής μέχρι τη Λ. Ηρακλείου στο ρεύμα προς Αεροδρόμιο, και συχνά από Δ. Πλακεντίας μέχρι Λ. Πεντέλης προς Ελευσίνα. Κατά τις μεσημεριανές ώρες αιχμής, η κίνηση διεξάεται μετ’ εμποδίων από τo ύψος της Δ. Πλακεντίας μέχρι το Μαρούσι, ενώ έχει μονιμοποιηθεί το μποτιλιάρισμα στην έξοδο της Αττικής Οδού προς Πειραιά και Λαμία».

κίνηση στον Κηφισό

Το τελευταίο διάστημα κόκκινο χρώμα έχει αποκτήσει επίσης η Λ. Ποσειδώνος στο ρεύμα προς Γλυφάδα, η οποία επιλέγεται από αρκετούς οδηγούς προκειμένου να αποφύγουν τον Κηφισό όταν επιθυμούν να κινηθούν προς Μεσόγεια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ανυπόφορη έχει αρχίσει επίσης να γίνεται η κυκλοφορία στη Λ. Αθηνών, στο ρεύμα προς Αθήνα (Από το Χαϊδάρι μέχρι το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών) -ένα τμήμα που μέχρι πρότινος δεν αντιμετώπιζε ιδιαίτερα προβλήματα.

Στον Κηφισό η κίνηση έχει επεκταθεί, ενώ ειδικά κατά τις πρωινές και μεσημεριανές ώρες, το μποτιλιάρισμα στο καθοδικό ρεύμα ξεκινάει από την Κηφισιά.

Χαμός και στα στενά των Δήμων -Αβίωτη η κατάσταση στις γιορτές

Σύμφωνα με τον Κίμωνα Λογοθέτη, η κίνηση πλέον επηρεάζει και το δημοτικό οδικό δίκτυο, καθώς «αρκετοί οδηγοί, για να αποφύγουν τις μποτιλιαρισμένες κεντρικές οδικές αρτηρίες, επιλέγουν τα στενά των πόλεων, με αποτέλεσμα να παρατηρούνται καθυστερήσεις σε δρόμους μιας πληθώρας περιοχών όπως η Ζωγράφου, ο Βύρωνας, η Ν. Σμύρνη, το Μαρούσι, ο Πειραιάς, τα Εξάρχεια και το Κολωνάκι.

Ο Σύμβουλος Οδικής Ασφάλειας εκτιμάει ότι η κατάσταση θα γίνει ακόμα χειρότερη μέσα στις γιορτές των Χριστουγέννων, μεταξύ άλλων λόγω της αυξημένης τουριστικής και εμπορευματικής κίνησης, ενώ το συγκεκριμένο διάστημα δεν αποκλείεται πολλοί οδηγοί να αντιμετωπίσουν δυσκολίες ακόμα και στο να… ξεπαρκάρουν το αυτοκίνητό τους.

Τι πρέπει να γίνει

Η αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού αποτελεί ένα μείζον ζήτημα, με τον Κίμωνα Λογοθέτη να επισημαίνει ότι είμαστε η μοναδική μητροπολιτική περιοχή στην Ευρωπαϊκή Ένωση που δεν διαθέτει ένα συγκεκριμενο σχέδιο διαχείρισης κυκλοφορίας για το Λεκανοπέδιο παρά μόνο μεσομακροπρόθεσες λύσεις, όπως είναι η επέκταση των ΜΜΜ, οι νεες οδικές υποδομές και η αναβάθμσιη των αστικών συγκοινωνιών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Μποτιλιάρισμα στην Αθήνα

«Δεδομένου ότι η εφαρμογή των εν λόγω λύσεων δεν θα πραγματοποιηθεί πριν το 2026, έχουμε δύο χρόνια μπροστά μας κατά τα οποία θα ταλαιπωρούμαστε στους δρόμους».

Σύμφωνα με τον ίδιο «είναι επιτακτική ανάγκη για άμεσες ενέργειες και δηλώσεις όπως “δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις” δεν βοηθούν». Ειδικότερα, προτείνει μεταξύ άλλων την επικαιροποίηση του Δακτυλίου, αλλά και τη δημιουργία νέων υποδομών στάθμευσης για λεωφορεία και ΙΧ στο κεντρο της Αθήνας.

«Πλέον δεν υπάρχουν θέσεις ούτε στα ιδιωτικά πάρκινγκ ενώ καταγράφεται και μεγάλη αύξηση των τιμών τους. Τα ασφυκτικά γεμάτα πάρκινγκ έχουν ως αποτέλεσμα πολλοί να διπλοπαρκάρουν, να σταθμεύουν σε ράμπες ΑμΕΑ, αλλά και σε διαβάσεις πεζών».

Προτείνει επίσης η Τροχαία να εντείνει τις προσπάθειές της σε επίπεδο διαχείρισης κυκλοφορίας, τοποθετώντας περισσότερους τροχονόμους σε κεντρικές οδικές αρτηρίες ειδικά κατά τις πρωινές ώρες, αλλά και να έχει παρουσία σε ακόμα περισσότερους δρόμους που πλέον αντιμετωπίζουν μεγάλες καθυστερήσεις, όπως η Παραλιακή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Κρίνεται αναγκαία η συνεργασία των συναρμόδιων φορέων, μιας και οδεύουμε σε ένα οριστικό μποτιλιάρισμα και η καθημερινότητα των οδηγών μετατρέπεται σε κόλαση».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ