
Προσαρμοσμένο στην εποχή των smartphones, το logo της εταιρείας της Χιροσίμα σπάει την παράδοση τριών δεκαετιών - με τον πρώτο του ανασχεδιασμό μετά από το 1996.
Ακολουθώντας τη γενικότερη τάση των μεγάλων εταιρειών για μινιμαλιστική αισθητική, το νέο, πιο απλοποιημένο και επίπεδο σχέδιο -δύο διαστάσεων- έχει σχεδιαστεί ειδικά για να δείχνει καλύτερα σε οθόνες των smartphones και laptops.

Παρότι η Mazda δεν έχει ακόμη λανσάρει επίσημα το νέο της έμβλημα (τα κοινωνικά της δίκτυα εξακολουθούν να προβάλλουν το υπάρχον), πολλά ιαπωνικά μέσα, όπως το Nikkei, επιβεβαιώνουν ότι η αλλαγή είναι πλέον δεδομένη.
BUY NOW
Το νέο λογότυπο κατοχυρώθηκε στο Ιαπωνικό Γραφείο Ευρεσιτεχνιών τον Ιούλιο του 2024 και αντικαθιστά το μεταλλικό φινίρισμα και τις τρισδιάστατες λεπτομέρειες του προκατόχου του. Παρά τις αλλαγές, παραμένει απόλυτα αναγνωρίσιμο ως Mazda.

Οι αλλαγές είναι λεπτεπίλεπτες αλλά προσεκτικά μελετημένες. Το εξωτερικό σχήμα έχει γίνει ελαφρώς πιο στρογγυλεμένο, ενώ τα κάποτε καμπυλωτά «φτερά» του γλάρου έχουν αποκτήσει καθαρές, ευθείες γραμμές. Το ασπρόμαυρο χρωματικό σχήμα προσφέρει υψηλή αντίθεση και καθαρότητα, αν και λείπει η πολυδιάστατη λάμψη του παλιού σχεδίου.
Η Mazda ιδρύθηκε στις 30 Ιανουαρίου 1920 και παρήγαγε το πρώτο της όχημα (ένα τρίτροχο φορτηγό) το 1931. Το πρώτο επιβατικό αυτοκίνητο, το Mazda R360 Coupe, ήρθε το 1960. Το αρχικό λογότυπο της εταιρείας απεικόνιζε μία φρέζα, ενώ με την πάροδο των χρόνων υιοθετήθηκαν διάφορες εκδοχές με το όνομα «Mazda». Το διαμαντόσχημο λογότυπο έκανε την εμφάνισή του το 1991 και τα «φτερά του γλάρου» ακολούθησαν το 1996.
Η Mazda δεν είναι η μόνη που επιλέγει αυτή τη μινιμαλιστική προσέγγιση. Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως οι VW, Audi, Mini, BMW, Volvo, Citroen, Renault, Ford, Jaguar και άλλες, έχουν στραφεί σε επίπεδα λογότυπα τα τελευταία χρόνια.

Παραμένει άγνωστο πότε θα αρχίσει να χρησιμοποιείται το νέο έμβλημα στα μελλοντικά μοντέλα παραγωγής. Το Mazda EZ-6 sedan που παρουσιάστηκε το 2024 είχε μια φωτιζόμενη εκδοχή του εμβλήματος χωρίς σκιές ή highlights, διατηρώντας όμως τα καμπυλωτά φτερά του παλιού σχεδίου.