Σαμποτάζ καταγγέλλουν οι Σουηδοί -Ποια εταιρεία πτώχευσε εξαιτίας των Κινέζων

battery-factory-1

Η Northvolt μόλις υπέβαλε αίτηση πτώχευσης ωστόσο τώρα μαθαίνουμε πως ίσως η σουηδική εταιρεία κατασκευής μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα είχε πέσει θύμα σαμποτάζ από τον Κινέζο εταίρο της.

Η σουηδική εταιρεία ιδρύθηκε το 2015 με την επωνυμία SGF Energy από δύο πρώην στελέχη της Tesla, τους Peter Carlsson και Paolo Cerruti. Άλλαξε το όνομά της σε Northvolt το 2017, ενώ το 2019 πήρε δάνειο 350 εκ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Την ίδια χρονιά αποφάσισαν να επενδύσουν στην εταιρεία δύο μεγάλοι γερμανικοί Όμιλοι, η Goldman Sachs και η Folksam.

Στη συνέχεια η Northvolt, σε συνεννόηση με τους παραπάνω επενδυτές, εντάχθηκε σε κοινοπραξία με την κινεζική εταιρεία Wuxi Lead, η οποία συμφώνησε να προμηθεύει με εξοπλισμό τη σουηδική εταιρεία. Άλλωστε η Κίνα κατασκευάζει σήμερα σχεδόν το 90% των μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα παγκοσμίως.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
battery-factory-2

Ωστόσο οι προθέσεις της κινεζικής εταιρείας αμφισβητήθηκαν από την αρχή της συνεργασίας, καθώς υπήρξαν καταγγελίες από Ευρωπαίους εργαζομένους για δολιοφθορά στον εισαχθέντα εξοπλισμό. Επίσης, υπήρξαν φήμες ότι οι Κινέζοι εκπρόσωποι της εταιρείας που επισκέπτονταν τις εγκαταστάσεις της σουηδικής εταιρείας δεν μιλούσαν αγγλικά, επομένως ήταν αδύνατη η επικοινωνία τους με τους Ευρωπαίους χειριστές των μηχανημάτων.

Τον περασμένο Νοέμβριο η εταιρεία είχε καταφύγει σε καθεστώς προστασίας από πτώχευση στο πλαίσιο του Άρθρου 11 του πτωχευτικού κώδικα των ΗΠΑ, σε μια προσπάθεια να εξασφαλίσει κεφάλαια για την αντιμετώπιση προβλημάτων στην αύξηση της παραγωγής της στο κύριο εργοστάσιό της στη βόρεια Σουηδία.

battery-factory-3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι προσπάθειες της εταιρείας, η οποία απασχολεί περισσότερους από 5.000 εργαζομένους, δεν καρποφόρησαν, και πλέον ένας Σουηδός διαχειριστής θα επιβλέπει την πώληση της εταιρείας και των περιουσιακών της στοιχείων.

Πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες πτωχεύσεις στην ιστορία του σουηδικού επιχειρείν και τη σημαντικότερη μετά την κατάρρευση της Saab πριν από περισσότερο από μία δεκαετία, ενώ ενδιαφέρον θα έχει από δω και πέρα η διερεύνηση των αιτίων της χρεοκοπίας που αφήνει μετέωρους χιλιάδες εργαζομένους.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ