Στον αέρα 5.000 εργαζόμενοι -Χρεοκόπησε η εταιρεία που θα έδινε τέλος στην κυριαρχία της Κίνας

Northvolt factory

Άκαρπες αποδείχθηκαν οι προσπάθειες της Northvolt να εξασφαλίσει τα απαραίτητα κεφάλαια για την αναδιάρθρωση της λειτουργίας της.

Αίτηση πτώχευσης υπέβαλε η σουηδική εταιρεία κατασκευής μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων, Northvolt. Πρόκειται για μια εξέλιξη που σηματοδοτεί την αποτυχία της πιο ελπιδοφόρας ευρωπαϊκής προσπάθειας να ανταγωνιστεί την ηγέτιδα δύναμη στον κλάδο, την Κίνα.

Τον περασμένο Νοέμβριο η εταιρεία είχε καταφύγει σε καθεστώς προστασίας από πτώχευση στο πλαίσιο του Άρθρου 11 του πτωχευτικού κώδικα των ΗΠΑ, σε μια προσπάθεια προσπάθεια να εξασφαλίσει κεφάλαια για την αντιμετώπιση προβλημάτων στην αύξηση της παραγωγής της στο κύριο εργοστάσιό της στη βόρεια Σουηδία.

Northvolt
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι προσπάθειές της, ωστόσο, δεν καρποφόρησαν και πλέον ένας Σουηδός διαχειριστής θα επιβλέπει την πώληση της εταιρείας και των περιουσιακών της στοιχείων. «Η εταιρεία δεν κατάφερε να εξασφαλίσει τις απαραίτητες οικονομικές προϋποθέσεις για να συνεχίσει τη λειτουργία της με την παρούσα μορφή», ανέφερε ο όμιλος που απασχολεί περισσότερους από 5.000 εργαζομένους.

Πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες πτωχεύσεις στην ιστορία του σουηδικού επιχειρείν και τη σημαντικότερη μετά την κατάρρευση της Saab πριν από περισσότερο από μία δεκαετία.

Ο ευρωπαϊκός κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας ήλπιζε ότι η Northvolt θα μείωνε την εξάρτηση των δυτικών αυτοκινητοβιομηχανιών από κινεζικούς ανταγωνιστές, όπως η CATL.

Από την ίδρυσή της, το 2016, η σουηδική εταιρεία έχει λάβει περισσότερα από 10 δισεκατομμύρια δολάρια σε ίδια κεφάλαια, χρέος και δημόσια χρηματοδότηση, ενώ οι μεγαλύτεροι μέτοχοί της ήταν η Volkswagen και η Goldman Sachs με μερίδιο 21% και 19% αντίστοιχα.

Northvolt
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στα τέλη Ιανουαρίου του τρέχοντος έτους το χρέος της ανερχόταν σε περισσότερα από 8 δισεκατομμύρια δολάρια, όπως προκύπτει από έγγραφα που είχαν δημοσιοποιηθεί προηγουμένως.

«Όπως πολλές εταιρείες στον τομέα των μπαταριών, η Northvolt αντιμετώπισε τους τελευταίους μήνες μια σειρά από επιδεινούμενες προκλήσεις που διαβρώθηκαν στην οικονομική της θέση, όπως η αύξηση του κόστους κεφαλαίου, η γεωπολιτική αστάθεια, οι επακόλουθες διαταραχές στην αλυσίδα εφοδιασμού και οι αλλαγές στη ζήτηση της αγοράς», αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Η Porsche, η οποία είχε υπογράψει συμβόλαια προμήθειας με τη Northvolt, ανακοίνωσε ότι είχε αρχίσει να αναζητά εναλλακτικές λύσεις μόλις έγινε σαφές ότι η κατασκευάστρια μπαταριών οδεύει προς πτώχευση. «Παραμένω πεπεισμένος ότι χρειαζόμαστε ικανούς προμηθευτές μπαταριών στην Ευρώπη», δήλωσε ο CEO της Porsche και της Volkswagen, Oliver Blume.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ