Η Ferrari παρουσίασε το νέο μοντέλο της ρετρό-μοντέρνας σειράς Icona, τη Daytone SP3, η οποία θα κατασκευαστεί σε 599 αντίτυπα έναντι πολύ υψηλού αντιτίμου.
Μετά τις Monza SP1 και SP2 του 2018, η νέα Daytona SP3 είναι το τρίτο μοντέλο της σειράς Icona της Ferrari, με δημιουργήματα που αποτελούν μοντέρνες εκδοχές αυτοκινητικών θρύλων της μάρκας του παρελθόντος.
Έτσι λοιπόν, ενώ στις δύο Monza η έμπνευση ήρθε από τα διθέσια «ανοιχτά» αγωνιστικά αυτοκίνητα της μάρκας των δεκαετιών του 1950 και 1960, στην περίπτωση της Daytona SP3 το νέο μοντέλο αποτελεί τη μοντέρνα εκδοχή των αγωνιστικών Ferrari των αγώνων αντοχής της δεκαετίας των ‘60s και ειδικότερα, των μοναδικών Ferrari 330 P3 του 1966 και 330 P4 του 1967.
BUY NOW
Παράλληλα, η ονομασία της νέας Ferrari προέρχεται από την ιστορική νίκη της μάρκας στις 24 Ώρες στην πίστα της Daytona της Φλόριντα των Η.Π.Α. το 1967, όταν 3 Ferrari (330 P3/4, 330 P4 και 412 P) πήραν τις 3 πρώτες θέσεις του πόντιουμ των νικητών (πάνω φωτογραφία).
Η νέα Ferrari Daytona SP3 που παρουσιάστηκε χθες, είχε ήδη παρουσιαστεί σε περίπου 300 συλλέκτες της μάρκας από τις 15 Νοεμβρίου έως τις 19 Νοεμβρίου και, παρά την υψηλή της τιμή (2,3 εκατομμύρια ευρώ με τους φόρους), οι 599 μονάδες της κατασκευής της έχουν ήδη πωληθεί.
Σχεδιαστικά, το team της Ferrari υπό την καθοδήγηση του Flavio Manzoni δημιούργησαν ένα πολύ δυναμικό αυτοκίνητο με οροφή τύπου targa, το οποίο δίνει έμφαση στην παροχή της βέλτιστης αεροδυναμικής, με τους τεχνικούς να κάνουν υποδείξεις μόνο εκεί όπου χρειαζόταν.
Έτσι, για παράδειγμα, στο εντυπωσιακό πίσω μέρος τα λεπτά φώτα εδράζονται μέσα στην αεροτομή, η οποία δείχνει ως συνέχεια του αμαξώματος, ενώ τα πλαϊνά του αυτοκινήτου έχουν σχεδιαστεί για να διώχνουν τον αέρα και να ωφελούν την κάθετη δύναμη που κρατά γερά το αυτοκίνητο στο έδαφος. Η Ferrari λέει ότι στα 200 χλμ./ώρα, το αμάξωμα της Daytona μπορεί να παράξει 200 κιλά κάθετης δύναμης.
Στο μηχανικό κομμάτι, οι άνθρωποι της Ferrari τοποθέτησαν τον ισχυρότερο, ατμοσφαιρικό V12 κινητήρα βενζίνης της μάρκας των 840 ίππων ισχύος στις 9.500 σ.α.λ. και 697 Nm ροπής. Οι επιδόσεις είναι εκρηκτικές, με το 0-100 χλμ./ώρα να απαιτεί μόνο 2,85 δευτερόλεπτα και το 0-200 χλμ./ώρα 7,4 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα φθάνει τα 340 χλμ./ώρα.
Η Ferrari σχεδιάζει να ξεκινήσει τις πρώτες παραγγελίες της Daytona SP3 στο τέταρτο τρίμηνο του 2022 και να ολοκληρώσει τις παραδόσεις των 599 μονάδων μέχρι τα τέλη του 2024. Ήδη, στα τέλη του φετινού Δεκέμβρη ολοκληρώνονται οι παραδόσεις των προηγούμενων Icona μοντέλων του 2018, των Monza SP1 και SP2.
Η δημιουργία και παράδοση στους νέους τους ιδιοκτήτες των μοντέλων της σειράς Icona είναι πολύ σημαντική για τα οικονομικά αποτελέσματα της Ferrari, τα οποία και το 2021 είναι άκρως ενθαρρυντικά. Η μάρκα αυτή τη στιγμή τρέχει με +12% στα κέρδη προ φόρων (+371 εκατομμύρια ευρώ), με την αξία της να αυξάνεται κατά 19% συγκριτικά με πέρυσι, στα 1,053 δισεκατομμύρια ευρώ. Αναμένεται μάλιστα το 2021 να τερματίσει με ακόμη καλύτερα νούμερα, μετά από ένα «δυνατό» τελευταίο τρίμηνο.