Το νέο hypercar της δανέζικης Zenvo πιάνει τα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 2,3 δλ. και η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 450 χλμ./ώρα.
Η Zenvo παρουσίασε πριν λίγες ώρες το νέο Aurora, ένα υβριδικό hypercar με V12 κινητήρα που διατίθεται σε δύο εκδόσεις. Η έκδοση Tur είναι ένα «grand tourer» και η Agil προορίζεται για χρήση σε πίστα. Και οι δύο πάντως εκδόσεις θα κατασκευαστούν σε μόλις 50 κομμάτια, με την παραγωγή τους να ξεκινά το 2026.
Τόσο η έκδοση Tur όσο και η Agil εφοδιάζονται με ένα V12 6,6 λίτρων με τέσσερα τούρμπο που προέρχεται από την Mahle Powertrain. Το θερμικό μοτέρ αποτελεί μέρος ενός υβριδικού συστήματος κίνησης και αποδίδει από μόνο του 1.250 ίππους στις 9.800 σ.α.λ.
BUY NOW
Η έκδοση Agil είναι πισωκίνητη και διαθέτει έναν μόνο ηλεκτροκινητήρα που χαρίζει συνδυαστική απόδοση 1.450 ίππων και 1.400 Nm. Οι επιδόσεις που χαρίζει το σύστημα στην έκδοση κάνουν λόγο για επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 2,5 δλ. και στα 200 χλμ./ώρα σε 4,6 δλ. Η τελική ταχύτητα ακουμπά τα 365 χλμ./ώρα.
Από την άλλη, η έκδοση Tur διαθέτει δύο επιπλέον ηλεκτροκινητήρες για τον εμπρός άξονα, με αποτέλεσμα η συνδυαστική απόδοση του υβριδικού συστήματος κίνησης να φτάνει τους 1.850 ίππους και η ροπή τα 1.700 Nm. Για την μέτρηση 0-100 χλμ./ώρα απαιτεί 2,3 δλ. και η τελική της ταχύτητα φτάνει τα 450 χλμ./ώρα.
Το κιβώτιο ταχυτήτων που εφοδιάζει και τις δύο εκδόσεις είναι επτά σχέσεων και διαθέτει ενσωματωμένο ένα ηλεκτρομοτέρ που λειτουργεί όταν επιλέγουμε την όπισθεν ή όταν εκκινεί ο θερμικός κινητήρας. Οι διαφορές μεταξύ των εκδόσεων εντοπίζονται, για ευνόητους λόγους, στην κλιμάκωση των σχέσεων και την χαρτογράφηση του λογισμικού.
Πληροφορίες σχετικά με την μπαταρία του υβριδικού συστήματος των δύο εκδόσεων δεν υπάρχουν προς το παρόν. Αργότερα θα ανακοινωθεί από την Zenvo. Από πλευράς βάρους, η έκδοση Agil ζυγίζει λιγότερο από 1.300 κιλά, ενώ η Tur με τα δύο επιπλέον ηλεκτρομοτέρ ζυγίζει 1.450 κιλά.
Από πλευράς εμφάνισης, και οι δύο εκδόσεις του Aurora είναι αρκετά σφηνοειδείς με έντονες ακμές και ανάγλυφες επιφάνειες. Η έκδοση Agil διαθέτει μία σταθερή ρυθμιζόμενη πίσω αεροτομή, με την Tur να διαθέτει ένα πιο «καθαρό» πίσω μέρος.
Το πλαίσιο είναι ανθρακονημάτινο μονοκόκ και είναι ορατό σχεδόν σε όλα τα σημεία των δύο εκδόσεων. Από τα ίδια υλικά είναι φτιαγμένα και ορισμένα τμήματα του εμπρός και του πίσω υποπλαισίου.
Η Zenvo δεν έδωσε πολλές λεπτομέρειες για το εσωτερικό του Aurora. Οι φωτογραφίες δείχνουν μια «ομάδα» οργάνων μπροστά από τον οδηγό. Υπάρχει μια μικρή οθόνη στα αριστερά που απεικονίζει το σύστημα πολυμέσων, ένα μεγάλο στροφόμετρο στο κέντρο και ένας συνδυασμός οργάνων ενημέρωσης του οδηγού στα δεξιά.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ