Άσχημα νέα για βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία -Πώς βρέθηκε στο χείλος της καταστροφής

arrival production

Η εταιρεία που μοίραζε υποσχέσεις για φθηνά ηλεκτρικά οχήματα δείχνει ανήμπορη να ορθοποδήσει, με την αξία της να έχει κατρακυλήσει.

Με πολλές φιλοδοξίες εισήλθε στον κόσμο της παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων πριν από περίπου 8 χρόνια, η βρετανική εταιρεία Arrival που διαμήνυε ότι θα φέρει την επανάσταση στον χώρο της ηλεκτροκίνησης, καθώς θα ήταν η πρώτη που θα διαθέτει στην αγορά μηδενικών ρύπων οχήματα σε τιμές αντίστοιχες με αυτές των συμβατικών.

Παράλληλα, εμφανιζόταν σίγουρη ότι τα αυτοματοποιημένα μικρο-εργοστάσία της θα εργάζονταν σε απόλυτα συγχρονισμένους ρυθμούς παράγοντας ηλεκτρικά βαν για την εταιρεία UPS, αυτοκίνητα για την Uber και λεωφορεία για το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιταλία και την Καλιφόρνια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
arrival

Τα πράγματα, ωστόσο, για την εισηγμένη στο Nasdaq εταιρεία δεν κύλησαν όπως τα υπόγιζε, με τους τελευταίους 15 μήνες να αποδεικνύονται εφιαλτικοί.

Υπήρξαν τέσσερα κύματα απολύσεων εργαζομένων, αναθεωρήσεις των στόχων παραγωγής και εγκατάλειψη των προγραμμάτων που αφορούσαν την Uber και τα λεωφορεία.

Παράλληλα, πριν από λίγες ημέρες ανακοίνωσε ότι έχασε μια ακόμη προθεσμία για την υποβολή της ετήσιας έκθεσής για το 2022, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει με αναστολή διαπραγμάτευσης των μετοχών της.

Από τους εορτασμούς στην καταστροφή

Ήταν Αύγουστος του 2022, όταν ο CEO και ιδρυτής της Arrival, Denis Sverdlov έκανε λόγο για μεγάλα επιτεύγματα, συμπεριλαμβανομένης της πιστοποίησης της ΕΕ για το βαν και το λεωφορείο της, όπως και για τις επιτυχείς δοκιμές τους σε δημόσιους δρόμους.

arrival
Denis Sverdlov
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έναν μήνα εργότερα, η εταιρεία πανηγύριζε για το πρώτο πρώτο της βαν που περνούσε τη γραμμη συναρμολόγησης ενός μικρο-εργοστασίου της, και ευελπιστούσε ότι θα παρέδιδε 10.000 ηλεκτρικά οχήματα στην UPS.

Η τιμή της μετοχής της Arrival, ωστόσο, άρχιζε να υποχωρεί σταθερά και μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου του 2022, κατρακύλησε σε περίπου 35 δολάρια, όταν την 1η Αυγούστου του 2022 έφτανε τα 77 δολάρια.

Γρήγορα αναδιάρθρωσε τα πλάνα της, εγκαταλείποντας τα πρότζεκτ κατασκευής λεωφορείων και αυτοκινήτων για τους οδηγούς Uber, επισημαίνοντας ότι θα εστιάσει στην παραγωγή μιας οικογένειας βαν, μεταφέροντας τη γραμμή παραγωγής στις ΗΠΑ ώστε να επωφεληθεί από τις επιδοτήσεις του Biden για την ενθάρρυνση των ηλεκτρικών οχημάτων.

arrival

Όταν στις αρχές Νοεμβρίου του 2022 ανακοίνωσε τα αποτελέσματα του τρίτου 3μήνου, οι ζημιές ανήλθαν σε 310,3 εκατ. δολάρια, όταν το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους ανέρχονταν σε 30,6 εκατ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο CEO της εταιρείας ανέφερε ότι θα επιδοθεί στο κυνήγι πρόσθετων κεφαλαίων μετά από μια «δύσκολη χρονιά» και απέλυσε περίπου 300 εργαζομένους, με το δυναμικό της να διαμορφώνεται στους 1.600 υπαλλήλους, οι οποίοι έγιναν 800 στις αρχές του 2023, ενώ είχε προηγηθεί η παραίτηση του Ρώσου δισεκατομμυριούχου ιδρυτή της, τη θέση του οποιου πήρε ο Peter Cuneo, ο πρώην ισχυρός άνδρας της Marvel.

Τον Οκτώβριο του 2023, ανακοίνωσε ότι θα μειώσει περαιτέρω το προσωπικό της κατά 20%, με τους εναπομείναντες εργαζομένους να φτάνουν τους 600.

Μέχρι σήμερα, η Arrival δεν έχει παράγει ούτε ένα όχημα εμπορικής παραγωγής, την κυνηγούν για απληρωτα χρέη και η κεφαλαιοποίησή της ανέρχεται πλέον στα 20 εκατομμύρια δολάρια, όταν πριν από περίπου δύο χρόνια η αξία της έφτανε τα 13 δισ.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ