Μια ιδιαίτερα ριζοσπαστική πρόταση έριξε στο τραπέζι ο τέως επικεφαλής των Πράσινων Οικολόγων-Πράσινων της Γαλλίας, με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης βενζίνης στα αυτοκίνητα.
Με την ενεργειακή κρίση να απειλεί την οικονομική και πολιτική σταθερότητα της Ευρώπης, τα κράτη-μέλη της ΕΕ αναζητούν εναγωνίως τρόπους προκειμένου να προστατέψουν τα νοικοκυριά.
Έντονη ανησυχία επικρατεί μεταξύ άλλων και στη Γαλλία, η οποία – μαζί με την Ιρλανδία – είναι η χώρα που κινδυνεύει περισσότερο από διακοπές ρεύματος τον προσεχή χειμώνα.
BUY NOW
Διάχυτο, βέβαια, είναι το αίσθημα αβεβαιότητας για το τι μέλλει γενέσθαι και το προσεχές καλοκαίρι όπου οι ενεργειακές απαιτήσεις θα συνεχίσουν να είναι υψηλές, λόγω της εκτενούς χρήσης των κλιματιστικών συσκευών.
Η εύρεση των απαραίτητων μέτρων που θα λειτουργήσουν ως «αντίδοτο» στην ενεργειακή κρίση το προσεχές καλοκαίρι αποτέλεσε ένα από τα βασικά θέματα συζήτησης και τη διάρκεια της εξέτασης του νομοσχεδίου σχετικά με τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στην Εθνοσυνέλευση της Γαλλίας.
Στο τραπέζι, μάλιστα, έπεσε και μία ιδιαίτερα ριζοσπαστική πρόταση, δια στόματος του τέως γενικού γραμματέα των Οικολόγων Πρασίνων και νυν αναπληρωτής αρχηγός του κόμματος, Julien Bayou.
Ο τελευταίος πρότεινε να βαφτούν οι οροφές των κτηρίων λευκές ώστε, σε περίπτωση σφοδρού καύσωνα, να μην υπερθερμαίνονται οι εσωτερικοί χώροι (σ.σ. το λευκό χρώμα αντανακλά τις ακτίνες του ήλιου). Σύμφωνα με τον Juilien Bayou, με αυτό τον τρόπο θα μειωθούν θεαματικά οι ανάγκες ψύξης των εσωτερικών χώρων.
Όπως αναφέρει, μάλιστα, η Le Parisien, ο Bayou θεωρεί ότι λευκές πρέπει να βαφτούν και οι οροφές των… αυτοκινήτων, ώστε η ζέστη να μένει εκτός της καμπίνας, να λειτουργεί ο κλιματισμός λιγότερο και να μειωθεί η κατανάλωση καυσίμου.
Η εν λόγω πρόταση συγκέντρωσε ποικίλα σχόλια, αλλά δεν κρίνεται τελείως ανεδαφική, όπως επισημαίνει ο Raphaël Ménard, επικεφαλής μηχανικός του διεθνούς αρχιτεκτονικού γραφείου AREP.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Raphaël Ménard, η αλλαγή του χρώματος της οροφής σε λευκό στο σύνολο των κυκλοφορούντων οχημάτων της Γαλλίας θα οδηγούσε στην εξοικονόμηση περίπου 5 εκατ. λίτρων βενζίνης ανά έτος, ή γύρω στον 1 εκ. τόνο CO2.
Όπως εξήγησε, η λευκή οροφή στα αυτοκίνητα θα αποτρέπει την ανάπτυξη πολύ υψηλών θερμοκρασιών στην καμπίνα και επομένως θα μειώσει θεαματικά η χρήση των κλιματιστικών, που όπως ως γνωστόν αυξάνουν την κατανάλωση καυσίμου.