Αυτά είναι τα νέα έργα που αλλάζουν την Αθήνα -Ποιοι δρόμοι «σβήνουν» από τον χάρτη της πρωτεύουσας

Υπογειοποίηση Ποσειδώνος

Πολλά και σημαντικά νέα οδικά έργα θα δοθούν στην κυκλοφορία σε λίγο διάστημα στην Αττική, βελτιώνοντας τις συνθήκες κυκλοφορίας των όλων των οχημάτων.

Σε εξίσωση για δυνατούς λύτες εξελίσσεται η αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού στην Αθήνα. Παρά τις σημαντικές προσπάθειες που καταβάλλονται από τις αρμόδιες αρχές, οι οδηγοί συνεχίζουν να ξοδεύουν δεκάδες ώρες μηνιαίως πίσω από το τιμόνι, και να αναγκάζονται να εξοπλίζονται με Ολύμπια υπομονή.

Στο πλαίσιο αυτό αναζητούνται συνεχώς νέες λύσεις που θα μπορέσουν να εξομαλύνουν έστω σε μικρό βαθμό τις μετακινήσεις των πολιτών, βελτιώνοντας παράλληλα την οδική ασφάλεια. Καθοριστική συμβολή αναμένεται να έχουν κάποια οδικά έργα που έχουν ξεκινήσει ήδη στο λεκανοπέδιο Αττικής ή βρίσκονται σε φάση σχεδιασμού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με την υλοποίηση των έργων και την ένταξή τους στο οδικό δίκτυο πολλοί είναι οι δρόμοι που θα σβήσουν κυριολεκτικά ή μεταφορικά από τον χάρτη της Αττικής και το μυαλό των οδηγών αντίστοιχα.

Υπογειοποίηση Ποσειδώνος

Χωρίς αμφιβολία ένα από τα μεγάλα project που βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε εξέλιξη στο παραλιακό μέτωπο είναι ηυπογειοποίηση της Λεωφόρου Ποσειδώνος, ένα έργο άρρηκτα συνδεδεμένο με το The Ellinikon, τη μεγαλύτερη αστική ανάπλαση στην Ευρώπη.

Ποσειδώνος

Η υπόγεια διαδρομή θα έχει μήκος περίπου 1,3 χλμ., θα ξεκινά από την παραλία Αλίμου και θα φτάνει έως και τη Μαρίνα του Αγίου Κοσμά. Οι λωρίδες ανά κατεύθυνση κυκλοφορίας θα είναι 3, με μέγιστο όριο ταχύτητας τα 70 χλμ./ώρα και με την ολοκλήρωσή της υπογειοποίησης θα καταργηθεί ένα επίγειο τμήμα της λεωφόρου όπου υπάρχουν 6 φωτεινοί σηματοδότες μειώνοντας δραστικά την κυκλοφοριακή συμφόρηση που παρατηρείται στη λεωφόρο επί καθημερινής βάσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη ανάρτηση της Lamda Development στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το 80% της σήραγγας έχει σκαφτεί, με την ολοκλήρωση του έργου να βρίσκεται πιο κοντά από ποτέ. Παράλληλα έχει ολοκληρωθεί η σκυροδέτηση του 75% της πλάκας βάσης και το 60% της σκυροδέτησης τοίχων.

Τριπλός κόμβος Σκαραμαγκά

Ο νέος Τριπλός Κόμβος στον Σκαραμαγκά αναμένεται να δώσει κυκλοφοριακή ανάσα στη Λεωφόρο Σχιστού και τη Λεωφόρο Αθηνών, ενώ θα βελτιώσει κατά πολύ και την κυκλοφορία στην Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου που καθημερινά πλημμυρίζει από χιλιάδες οχήματα.

Σκαραμαγκάς

Ειδικότερα, με την κατασκευή του τριπλού κόμβου θα υπάρχει νέα σύνδεση της Εθνικής Οδού με τη Λ. Σχιστού, θα ολοκληρωθεί η ημιδιανοιγμένη Περιφερειακή Αιγάλεω που θα συνδέει τη Λ. Σχιστού με την Αττική Οδό και θα ολοκληρωθούν ο διανοιγμένες σήραγγες-"φαντάσματα" στη στροφή στον Σκαραμαγκά. Επιπλέον, θα κατασκευαστεί κόμβος που θα συνδέει απευθείας τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά με τη Λ. Αθηνών.

Η χρηματοδότηση του έργου, η οποία αποτελούσε ένα από τα μεγάλα εμπόδια, θα καλυφθεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, ενώ στόχος είναι η δημοπράτηση να γίνει μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2025, ώστε να αρχίσει να υλοποιείται το ζωτικής σημασίας για τη Δυτική Αττική έργο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αστική σήραγγα Ηλιουπόλεως

Επόμενο μεγάλο project που θα δώσει ανάσα στο κυκλοφοριακό χάος του λεκανοπεδίου είναι η Υπόγεια Σήραγγα της Ηλιούπολης, για την οποία εκτελούνται μελέτες τόσο από τη Lamda Development για λογαριασμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών όσο και από το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΑΒΑΞ μέσω της Πρότυπης Πρότασης που έχει κατατεθεί.

Σήραγγα Ηλιούπολης

Η σήραγγα θα ξεκινά από τα στρατόπεδα «Σακκέτα» και θα καταλήγει στη Λ. Βουλιαγμένης (περιοχή σταθμού μετρό Ηλιούπολης). Σύμφωνα, μάλιστα, με τους μέχρι τώρα σχεδιασμούς, θα αποτελείται από δύο διακριτικούς κλάδους, έναν για το κάθε ρεύμα κυκλοφορίας. Το μήκος της θα ανέρχεται σε 3 χλμ. με 3 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας.

Μόλις ολοκληρωθεί το έργο, οι οδηγοί θα μετακινούνται από τη Λεωφ. Κατεχάκη στη Λεωφ. Βουλιαγμένης σε 10 λεπτά, όταν σήμερα κατά τις ώρες αιχμής απαιτούνται τουλάχιστον 30 λεπτά.

Υπογειοποίηση οδού «Μελίνας Μερκούρη»

Στη μείωση της ταλαιπωρίας που υφίστανται πεζοί και οδηγοί, αλλά και στην αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας για τους κατοίκους της περιοχής του Ηρακλείου Αττικής αναμένεται να συνδράμει αποφασιστικά η υπογειοποίηση της οδού «Μελίνας Μερκούρη».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πρόκειται για ένα έργο που έχει προϋπολογισμό ύψους 12,5 εκατ. ευρώ, με τις αρχές να έχουν θέσει σαν στόχο να εισέλθει γρήγορα σε φάση δημοπράτησης.

Μελίνα Μερκούρη

Η συγκεκριμένη οδός, στο ύψος του Ηλεκτρικού Σταθμού εκτρέπεται μέσα από τις γειτονιές με αποτέλεσμα να διέρχονται καθημερινά σε αυτούς τους δρόμους περί τα 25.000 αυτοκίνητα -πλην της Λεωφόρου Ηρακλείου.

Με την ολοκλήρωση του έργου αναμένεται να εξομαλυνθεί σημαντικά η κυκλοφορία στο κέντρο της πόλης με παράλληλη αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων και τη δημιουργία, μεταξύ άλλων, πεζόδρομων, ποδηλατοδρόμων, αλλά και δρόμων ήπιας κυκλοφορίας.

Η παρέμβαση ξεκινάει από την οδό Μελίνας Μερκούρη στη διασταύρωσή της με την οδό Ελ. Βενιζέλου όπου δημιουργούνται δύο κλάδοι μονής κατεύθυνσης. Ο ένας κλάδος συνεχίζει επίγεια και ενώνεται με την οδό Πρασίνου Λόφου.

Ο άλλος κλάδος υπογειοποιείται και αφού περάσει κάτω από την οδό Πρασίνου Λόφου και την πλατεία Κολοκοτρώνη συναρμόζεται με την οδό Κηφισίας στο πεζοδρομημένο τμήμα της. Η σήραγγα αναδύεται στη Μαρίνου Αντύπα όπου πλέον υπάρχει άνετη σύνδεση με Κύμης, Σπύρου Λούη, Λεωφόρο Κηφισίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ