Η τρίτη γενιά του Qashqai ανανεώνεται αισθητικά, αναβαθμίζεται ποιοτικά και εμπλουτίζεται εξοπλιστικά με στόχο να συνεχίσει, με ακόμα μεγαλύτερη σιγουριά, την υποδειγματική εμπορική πορεία των προκατόχων του.
Η Nissan τηρεί κατά γράμμα το προϊοντικό χρονοδιάγραμμά της και ακριβώς 3 χρόνια και δύο μήνες μετά το λανσάρισμα της τρίτης γενιάς του δημοφιλέστερου μοντέλου στην σύγχρονη ιστορία της, μας παρουσιάζει σήμερα την ανανεωμένη εκδοχή του.
Η τρίτη γενιά του Nissan Qashqai θα είναι η τελευταία που θα εφοδιάζεται με θερμικό κινητήρα βενζίνης, μιας και η επόμενη γενιά θα είναι αμιγώς ηλεκτρική. Υπενθυμίζουμε ότι από το 2030 και μετά, η Nissan έχει θέσει ως στόχο να πουλά στην αγορά της Ευρώπης μόνο ηλεκτρικά μοντέλα.
BUY NOW
Ας τα πάρουμε όμως όλα από την αρχή. Αισθητικά, το ανανεωμένο Nissan Qashqai (J12) διαθέτει νέας λογικής μάσκα V-Motion που αγκαλιάζει διάπλατα το σήμα της ιαπωνική εταιρείας και το άνοιγμά της αποτελεί πλέον τη «βάση» για τα νέας σχεδίασης φώτα LED. Διαφοροποιημένος παρουσιάζεται και εμπρός προφυλακτήρας, με διαφορετικής σχεδίασης κεντρικό άνοιγμα. Οι κάθετοι και λειτουργικοί πλευρικοί αεραγώγοι παρέμειναν ως είχαν.
Το ανανεωμένο Qashqai διαθέτει πλέον βαμμένα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος και όχι άβαφα, με αυτά της σπορ εξοπλιστικής έκδοσης N-Design να είναι στο χρώμα του αμαξώματος.
Στο πλάι ξεχωρίζουν τα νέα και πιο αεροδυναμικά σχέδια για τις ζάντες αλουμινίου, με την διάστασή τους να ξεκινά όπως και τώρα, από τις 17 ίντσες. Πίσω, συναντάμε ανοιχτόχρωμα φώτα τύπου LED και βαμμένο προφυλακτήρα σε όλες τις εκδόσεις.
Από πλευράς διαστάσεων, το ανανεωμένο Nissan Qashai δεν παρουσιάζει διαφορές, πράγμα που σημαίνει ότι βρίσκεται στην καρδιά της κατηγορίας C-SUV με μήκος 4,43 μέτρα, μεταξόνιο 2,67 μέτρα και πορτμπαγκάζ που φτάνει τα 504 λίτρα.
Ο αέρας ανανέωσης φύσηξε για τα καλά στην καμπίνα, φέρνοντας αλλαγές στην ποιότητα και την ποικιλία των υλικών, και εμπλουτισμό στον εξοπλισμό άνεσης, ασφάλειας και συνδεσιμότητας. Παράλληλα, η εικόνα του εσωτερικού έχει ενισχυθεί και από τον κρυφό ατμοσφαιρικό φωτισμό, που πλέον έχει μεγαλύτερο εύρος και δυνατότητα επιλογής μεταξύ 64 αποχρώσεων.
Η σχεδίαση του εσωτερικού δεν έχει διαφοροποιηθεί, σύμφωνα όμως με τη Nissan η συναρμογή των υλικών είναι βελτιωμένη, ενώ οι διακοσμητικές φάσες στο ταμπλό και τα πάνελ των θυρών, καθώς και οι ταπετσαρίες των καθισμάτων είναι καινούργιες και παρουσιάζουν ένα αρκετά «πράσινο» πρόσωπο με την χρήση ανακυκλωμένων υλικών.
Η ψηφιακή αναβάθμιση αφορά τόσο τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, όσο και τα ψυχαγωγίας/επικοινωνίας. Με αυτό τον τρόπο, η Nissan θέλει να αναβαθμίσει την εμπειρία οδήγησης και φυσικά την ασφάλεια.
Το ανανεωμένο Qashqai έρχεται με πλουσιότερο εξοπλισμό που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων συστήματα καταγραφής απόπειρας κλοπής, δημιουργίας «αόρατου» καπό που διευκολύνει στις εκτός δρόμου διαδρομές (4WD), υποβοήθησης κατά την οπισθοπορεία κ.α. Στον τομέα του infotainment, πρωταγωνιστής είναι η έγχρωμη wide screen των 12,3 ιντσών με το αναβαθμισμένο λογισμικό και τις αυξημένες δυνατότητες. Πλέον, το σύστημα πολυμέσων του ανανεωμένου Qashqai παραπέμπει αρκετά σε ταμπλέτα Android, διαθέτοντας όλες τις βασικές εφαρμογές της Google (χάρτες, φωνητική βοηθό κ.α.) και δυνατότητα επιλογής επιπλέον από το Play Store.
Στα μηχανικά μέρη, οι μικρές διαφορές εντοπίζονται στο σύστημα διεύθυνσης με σκοπό να προσφέρει περισσότερη αίσθηση στον οδηγό. Στην ανάρτηση και την γκάμα κινητήρων δεν υπάρχουν αλλαγές. Αυτό σημαίνει ότι το ανανεωμένο Qashqai διαθέτει δύο ήπια υβριδικές εκδόσεις βενζίνης και μία υβριδική e-Power.
O γνωστός 4κύλινδρος αλουμινένιος 1.3 DiG-T ενισχύεται από ήπια υβριδικό σύστημα 12V ALiS (Advanced Lithium ion battery System). Το συγκεκριμένο σύστημα έχει μαζεμένες διαστάσεις, ζυγίζει μόλις 22 κιλά και συνεισφέρει 6 Nm ροπή. Επιπλέον όφελος υπάρχει και από την ελαφρώς πιο ραφιναρισμένη λειτουργία του κινητήρα στις χαμηλές σ.α.λ., την ομαλή λειτουργία του συστήματος stop/start και το coasting που πραγματοποιεί όταν συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο X-Tronic.
O συγκεκριμένος κινητήρας έρχεται σε δύο εκδόσεις απόδοσης, με 140 ίππους και 240 Nm ή με 158 ίππους και 270 Nm. Η 140άρα έκδοση συνδυάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και η ισχυρότερη μόνο με αυτόματο κιβώτιο. To X-Tronic είναι τύπου CVT, διαθέτει σπορ πρόγραμμα λειτουργίας και paddles για χειροκίνητες αλλαγές 7 εικονικών σχέσεων.
Από την άλλη, το ιδιαίτερα αποδοτικό υβριδικό σύστημα του Nissan Qashqai e-Power διαθέτει έναν 3κύλινδρο 1.500άρη με τούρμπο και μεταβαλλόμενο λόγο συμπίεσης που αποδίδει 154 ίππους και 250 Nm, έναν ηλεκτροκινητήρα 190 ίππων και 330 Nm και μία μπαταρία χωρητικότητα 2,1 kWh. Η συνδυαστική απόδοση είναι 190 ίπποι και 330 Nm, και η κίνηση φτάνει στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου σταθερής σχέσης. Και οι τρεις εκδόσεις πάντως, δεν επιβαρύνουν τον ιδιοκτήτη τους με ετήσια τέλη κυκλοφορίας και μπορούν να εισέρχονται καθημερινά στον Δακτύλιο.
Το ανανεωμένο Nissan Qashqai θα ξεκινήσει την εμπορική του πορεία στις μεγάλες αγορές της Ευρώπης στις αρχές του καλοκαιριού, περίοδος που αναμένεται να το δούμε και στη δική μας.