Με το software να αποκτά όλο και πιο σημαίνοντα ρόλο στα αυτοκίνητα, τόσο αυξάνονται οι ανάγκες για εξειδικευμένους επαγγελματίες.
Από εξελιγμένα συστήματα λογισμικού, τα οποία διαχειρίζονται από την επικοινωνία μεταξύ του οδηγού και οχήματος, μέχρι και το πόσο ασφαλείς θα είναι οι επιβάτες, εξοπλίζονται τα σύγχρονα οχήματα, με αποτέλεσμα να έχουν εξελιχθεί σε… smartphones με ρόδες.
Η μετάβαση σε ένα καθεστώς όπου το λογισμικό διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στον κόσμο των τεσσάρων τροχών έχει φέρει αλλαγές και στο εργατικό μείγμα των εταιρειών, οι οποίες αναζητούν πυρετωδώς μηχανικούς λογισμικού, προσφέροντάς τους ιδιαίτερα υψηλούς μισθούς.
BUY NOW
Ενδεικτικές είναι οι εξαγγελίες της Toyota η οποία επιθυμεί να έχει εντάξει στο δυναμικό της 18.000 μηχανικούς λογισμικού έως το 2025 σε επίπεδο ομίλου, την ίδια ώρα που η Honda έχει κάνει λόγο για 10.000 προγραμματιστές έως το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας.
Το πόσο σημαντικό είναι το software πλέον στα αυτοκίνητα περιγράφει σε πρόσφατο άρθρο του ο Αντιπρόεδρος στο τμήμα λογισμικού της General Motors, David Richardson, με προϋπηρεσία στην Apple, μέσω του οποίου απευθύνει κάλεσμα στους επαγγελματίες για ένταξη στην ομάδα του αμερικανικού brand.
Ο Richardson αναφέρθηκε στις μεγάλες και ενδιαφέρουσες προκλήσεις του επαγγέλματος, εστιάζοντας στο πολύπλοκο «πάντρεμα» υλικού και λογισμικού, το οποίο είναι από μόνο του ικανό να προσελκύσει ηγέτες της τεχνολογίας στη βιομηχανία των αυτοκινήτων. «Γι' αυτό εντάχθηκα στη GM από την Apple και γι' αυτό ανοίξαμε ένα τεχνολογικό κέντρο στη Silicon Valley το 2024».
Ηλεκτροκίνηση
«Όσο εξελισσόμαστε στον τομέα της παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τόσο το software διαδραματίζει μεγαλύτερο ρόλο στη μεταμόρφωση της εμπειρίας των πελατών. Η τεχνολογία μας υπερβαίνει τα ίδια τα οχήματα και επεκτείνεται από τις υποδομές φόρτισης μέχρι και τη διαχείριση ενέργειας.
Αυτονομία και αυτόνομη οδήγηση
Ο Richardson επισημαίνει ότι τα αυτόνομα οχήματα βρίσκονται προ των πυλών, υποστηρίζοντας ότι απαιτούν εξελιγμένες ηλεκτρικές αρχιτεκτονικές και ειδικές πλατφόρμες software. Κάνει επίσης ειδική αναφορά στην τεχνολογία Super Cruise που επιτρέπει την αυτόνομη κίνηση του οχήματος δίχως ο οδηγός να έχει τα χέρια του στο τιμόνι και βασίζεται -μεταξύ άλλων-σε ραντάρ, κάμερες, υψηλής ακρίβειας χάρτες.
Συνδεσιμότητα
Το υψηλόβαθμό στέλεχος της GM επισημαίνει ότι οι διεπαφές λογισμικού – δηλαδή τα σημεία σύνδεσης μεταξύ διαφορετικών συστημάτων ή εφαρμογών λογισμικού, που επιτρέπουν την επικοινωνία και την αλληλεπίδραση μεταξύ τους – καλύπτουν πολλαπλές οθόνες, ελέγχοντας τα πάντα, από τις λειτουργίες ασφαλείας μέχρι και ψυχαγωγικά προγράμματα.
Σύμφωνα με τη GM, το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας της (infotainment) είναι τόσο ολοκληρωμένο, που το αυτοκίνητο γίνεται προέκταση της ψηφιακής ζωής του οδηγού—ενσωματώνοντας εξατομικευμένη πλοήγηση, ειδικές ρυθμίσεις για τον κλιματισμό, ξεχωριστές playlists ήχου, συστήματα ασφαλείας και state of the art τεχνολογίες υποβοήθησης όπως το Super Cruise.
Ο Richardson καταλήγει ότι η εταιρεία αναζητά μηχανικούς λογισμικού, σε διάφορες τοποθεσίες όπως το Mountain View και το Detroit και σε αρκετούς τομείς, όπως το web development, η μηχανική μάθηση (ML) και η τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ).