Έρχεται ο νέος αυτοκινητόδρομος που θα ενώσει την Ελλάδα με την Αλβανία -Πότε θα ολοκληρωθεί

αυτοκινητόδρομος α7 μορέας

Αντίστροφα μετράει ο χρόνος για την υπογραφή της σύμβασης για τον οδικό άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά που αποτελεί αίτημα αρκετών δεκαετιών για τις τοπικές κοινωνίες.

Στα εμβληματικά έργα υποδομής αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, μιλώντας από το βήμα της Μόνιμης Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, την Τρίτη 16 Ιουλίου.

Μεταξύ άλλων εστίασε στον οδικό άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά, για τον οποίο -όπως επισήμανε- έχει εκδοθεί η απόφαση έγκρισης των δικαιολογητικών του προσωρινού αναδόχου, έχει προχωρήσει η απόφαση κατακύρωσης και ανάθεσης της υπόψη σύμβασης, έχει ολοκληρωθεί ο προσυμβατικός έλεγχος του Ελεγκτικού Συνεδρίου και έχει ενημερωθεί η Βουλή των Ελλήνων.

Πρόσθεσε δε ότι ο χρόνος ολοκλήρωσης και παράδοσης του έργου είναι 54 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης η οποία εκτιμάται ότι θα πραγματοποιηθεί τον Σεπτέμβριο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
αυτοκινητόδρομος

Το έργο

Το έργο αφορά σε οδικό άξονα μήκους περίπου 70 χλμ. που θα αποτελεί συνέχεια της Ιόνιας Οδού, από τα Ιωάννινα προς τα ελληνοαλβανικά σύνορα στην περιοχή της Κακαβιάς, διασχίζοντας τον νομό Ιωαννίνων.

Ειδικότερα, το έργο χωρίζεται σε δύο τμήματα: Το Ιωάννινα-Καλπάκι μήκους 46,4 χλμ. με 6 ανισόπεδους κόμβους και το Καλπάκι-Κακαβιά με μήκος 23,11χλμ. Συνολικά θα γίνει αναβάθμιση σε μήκος 67,5 χιλιόμετρα.

Ο προϋπολογισμός είναι περίπου 300 εκατ. ευρώ, ενώ η επέκταση της Ιόνιας Οδού ως τα ελληνοαλβανικά σύνορα αποτελεί αίτημα αρκετών δεκαετιών για τις τοπικές κοινωνίες. Έμεινε, ωστόσο, στον «πάγο», λόγω έλλειψης χρηματοδότησης.

Πρόκειται για ένα έργο ιδιαίτερα σημαντικό για την Ήπειρο και τη Δυτική Ελλάδα, καθώς αναμένεται να αναβαθμίσει τις προοπτικές μεταξύ της χώρας μας και των χωρών των νοτιοδυτικών Βαλκανίων στους τομείς του τουρισμού, του εμπορίου, των μεταφορών και των logistics.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

θα συνδέει, επίσης, τον Διεθνή Αερολιμένα Ιωαννίνων και μέσω της Εγνατίας Οδού τον Λιμένα Ηγουμενίτσας, όπως επίσης τη ΒΙΠΕ Ιωαννίνων με τους κύριους οδικούς άξονες, ενώ θα βελτιώσει τις κυκλοφοριακές συνθήκες στα Ιωάννινα, εκτρέποντας υπερτοπικούς φόρτους από την περιφερειακή οδό των Ιωαννίνων.

Σημειώνεται ότι ο οδικός άξονας Ιωάννινα-Κακαβιά αποτελεί τμήμα του «Μπλε Διαδρόμου», ενός φιλόδοξου ευρωπαϊκού άξονα μήκους 1.500 χλμ. στις ακτές της Αδριατικής και του Ιονίου που θα διατρέχει συνολικά 7 χώρες (Ιταλία, Σλοβενία, Κροατία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Μαυροβούνιο, Αλβανία, Ελλάδα). Εκτείνεται από την Τεργέστη (Βόρεια Ιταλία) έως την Καλαμάτα κατά μήκος των ακτών.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ