Την άγουσα της υλοποίησης έχουν πάρει δύο σημαντικά έργα που θα βελτιώσουν περαιτέρω τη σύνδεση της Ελλάδας με τις δύο γειτονικές χώρες.
Ακόμα καλύτερη σύνδεση με δύο γειτονικές χώρες θα αποκτήσει η χώρα μας, ώστε να βελτιωθούν οι συνθήκες οδικής ασφάλειας, και να καταστούν ευκολότερες οι μετακινήσεις των ταξιδιωτών και των εμπορευμάτων.
Οι χώρες με τις οποίες θα βελτιωθεί η σύνδεση της χώρας μας είναι η Αλβανία και η Τουρκία, με έναν νέο οδικό άξονα και μια νέα γέφυρα αντίστοιχα.
BUY NOW
Οδικός άξονας Ιωάννινα-Κακαβιά
Το έργο αφορά σε οδικό άξονα μήκους περίπου 70 χλμ. που θα αποτελεί συνέχεια της Ιόνιας Οδού, από τα Ιωάννινα προς τα ελληνοαλβανικά σύνορα στην περιοχή της Κακαβιάς, διασχίζοντας τον νομό Ιωαννίνων.
Το «Ιωάννινα-Κακαβιά» βελτιώνει τη συνδεσιμότητα της ΠΕ Ιωαννίνων με την υπόλοιπη Ελλάδα συμβάλλοντας στην ανάπτυξή της, ενώ αποτελεί την κύρια πύλη εισόδου της χώρας από την Αλβανία και κατ’ επέκταση τα Δυτικά Βαλκάνια.
Tο έργο, με προϋπολογισμό περίπου 300 εκατ. χωρίζεται σε δύο τμήματα: Το Ιωάννινα-Καλπάκι μήκους 46,4 χλμ. με 6 ανισόπεδους κόμβους και το Καλπάκι-Κακαβιά με μήκος 23,11χλμ. Συνολικά θα γίνει αναβάθμιση σε μήκος 67,5 χιλιόμετρα.
Σύμφωνα με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, το Ελεγκτικό Συνέδριο έχει δώσει το «πράσινο φως» για την υπογραφή της σύμβασης και έχει ενημερωθεί η Βουλή των Ελλήνων.
Ο διαγωνισμός για το μεγάλο αυτό οδικό έργο χρειάστηκε να δημοπρατηθεί τρεις φορές, καθώς τις δύο πρώτες ακυρώθηκε ύστερα από προσφυγή η οποία έγινε δεκτή από την ΕΑΑΔΗΣΥ.
Νέα γέφυρα Ελλάδας-Τουρκίας
Ιδιαίτερα σημαντικό -αν και χρήζει περαιτέρω ωρίμανσης- χαρακτηρίζεται και το έργο κατασκευής μιας νέας οδικής γέφυρας στον Έβρο για τη σύνδεση της Ελλάδας με την Τουρκία.
Η γέφυρα θα βρίσκεται στο πέρασμα Κήποι-Υψάλα, θα είναι καλωδιωτή “extradosed” τριών ανοιγμάτων, με μήκος 840 μ., εκ των οποίων τα 344 μ. θα βρίσκονται εντός της ελληνικής επικράτειας.
Θα έχει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, λωρίδα έκτακτης ανάγκης και πλευρικές διαμορφώσεις πεζοδρομίων για τον κάθε κλάδο.
Τη μελέτη της οδικής γέφυρας την έχει αναλάβει η Εγνατία Οδός για λογαριασμό τόσο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, όσο και της τουρκικής πλευράς την ενώ η κατασκευή του έργου θα γίνει με δύο διαφορετικές δημοπρατήσεις -μία από κάθε χώρα.
Η νέα οδική σύνδεση -μεταξύ άλλων- θα βελτιώσει τις συνθήκες οδικής ασφάλειας και κυκλοφοριακής άνεσης, θα συμβάλλει στην περιφερειακή ανάπτυξη και στην ενίσχυση της εθνικής οικονομίας μέσω της μείωσης του απαιτούμενου χρόνου μεταφοράς προσώπων και αγαθών ενώ θα προωθήσει τους στόχους της εθνικής, κοινοτικής περιβαλλοντικής πολιτικής και αειφόρου ανάπτυξης.
Η κατασκευή της γέφυρας έχει κόστος που υπολογίζεται σε κάποιες δεκάδες εκατομμύρια ευρώ.