Εκατομμύρια Nm ροπή και δεκάδες χιλιάδες ίππους αποδίδει ο ισχυρότερος κινητήρας σε παραγωγή στο κόσμο, ο οποίος είναι... δίχρονος!
Δίχρονος, υπετροφοδοτούμενος και γιγαντιαίος είναι ο ισχυρότερος κινητήρας στον κόσμο, το φινλανδικό «κτήνος» που ακούει στο όνομα Wartsila 14RT-flex96C και φυσικά δεν προορίζεται για χρήση σε αυτοκίνητο, ούτε καν στο μεγαλύτερο φορτηγό που μπορείτε να φανταστείτε.
Ο εν σειρά 14κύλινδρος κινητήρας σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε για να καλύψει τις ανάγκες κίνησης των μεγαλύτερων πλοίων μεταφοράς κοντέινερ στον κόσμο έχει υποτετράγωνες διαστάσεις για τους κυλίνδρους του στοχεύοντας, όπως καταλαβαίνετε στην παραγωγή κολοσσιαίας ροπής σε ένα αδιανόητα χαμηλό φάσμα λειτουργίας για κινητήρα εσωτερικής καύσης που τοποθετείται σε αυτοκίνητο.
BUY NOW
Η διάμετρος του κυλίνδρου φτάνει σχεδόν στο ένα μέτρο (960 χιλιοστά), ενώ η διαδρομή του εμβόλου προκαλεί προκαλεί μίνι... ίλιγγο αφού βρίσκεται στα 2,5 μέτρα! Κάθε ένα πιστόνι αυτού του τεράστιου κινητήρα ζυγίζει πέντε ολόκληρους τόνους και έχει ύψος έξι μέτρα, νούμερα που ωχριούν μπροστά στους 300 τόνους που ζυγίζει ο στροφαλοφόρος άξονας μόνος του...
Με συνολικό βάρος 2.300 τόνους, ύψος 13,5 μέτρα και μήκος που φτάνει στα 26,6 μέτρα, ο φινλανδικός κινητήρας αποδίδει στην 14κύλινδρη εκδοχή του 107.390 ίππους, ενώ στο ανώτερο όριο περιστροφής των... μόλις 102 σ.α.λ. η ροπή που παράγει φτάνει στα 7.603.850 Nm.
Με τέτοια νούμερα απόδοσης, ανάλογες είναι και οι απαιτήσεις σε καύσιμο με την Wartsila να ανακοινώνει κατανάλωση ημέρας που φτάνει έως και τους 250 τόνους. Αυτή η ποσότητα ακούγεται και είναι υπερβολική για όλους εμάς που δεν είμαστε εξοικειωμένοι με τέτοια μεγέθη, ωστόσο ο RT-flex96C που αξιοποιείται στα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς κοντέινερ στον κόσμο είναι μάλλον οικονομικός. Διασχίζοντας τους ωκεανούς επιτρέπει σε πλοία όπως το τεράστιο Emma Maersk να φτάσουν στον προορισμό τους έως και τέσσερις ημέρες νωρίτερα σε σχέση με λιγότερο ισχυρά μοτέρ του ανταγωνισμού.
Δείτε το μεγαλύτερο μοτέρ του στον κόσμο και στο ακόλουθο video.
Δείτε επίσης:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ