Αυτός ο κινητήρας της Toyota δεν πεθαίνει ποτέ -Ποιος είναι, γιατί δεν σπάει, δεν χαλάει

Ο συγκεκριμένος κινητήρας του Ιάπωνα κατασκευαστή δεν είναι ούτε ηλεκτρικός, ούτε βενζίνης, και συνεχίζει την παράδοση στον τομέα της αξιοπιστίας.
Παρά το γεγονός ότι η Toyota φημίζεται για τα υβριδικά συστήματα κίνησης και τους βενζινοκινητήρες, για περισσότερη από μία δεκαετία ο θρυλικός πετρελαιοκινητήρας D-4D κατάφερε να αναδειχθεί ως ένας από τους πιο αξιόπιστους του κόσμου.
Τα μοντέλα που εφοδιάζονται με πετρελαιοκινητήρες είναι τα Hilux και Land Cruiser, πέρα από τα υπόλοιπα επαγγελματικά, και φέτος έχουν δεχθεί υποβοήθηση από ήπια υβριδικό σύστημα 48V. Μέχρι πρότινος βέβαια δεν ίσχυε κάτι τέτοιο, ενώ ακόμα και σήμερα ο πετρελαιοκινητήρας της Toyota παραμένει συνώνυμο της αξιοπιστίας.
BUY NOW

Ο 4κύλινδρος πετρελαιοκινητήρας της ιαπωνικής εταιρείας έχει τρεις γενιές και με τις κατάλληλες αναβαθμίσεις κατάφερε να παραμείνει στο προσκήνιο και να εμπλουτίσει την γκάμα πολλών μοντέλων της εταιρείας.
Μάλιστα, ήταν ένας από τους κύριους «λόγους» για τους οποίους η Toyota εμφανιζόταν σταθερά στις λίστες με τις πιο αξιόπιστες μάρκες αυτοκινήτων στον κόσμο, καταλαμβάνοντας συνήθως την πρώτη θέση.

Όταν ξεκίνησε την καριέρα του, ήταν διαθέσιμος σε εκδόσεις με χωρητικότητα 2,0 και 2,2 λίτρων, δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής, 16 βαλβίδες, βαλβίδα ανακύκλωσης καυσαερίων, ψεκασμό common rail και καδένα χρονισμού.
Αρχικά πληρούσε τις προδιαγραφές ρύπων Euro 4 και αρκετά σύντομα κατάφερε να περάσει αυτές του Euro 5. Για να επιτευχθεί το τελευταίο, ο κινητήρας απέκτησε φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων, δούλευε σε χαμηλότερη συμπίεση και δέχθηκε βελτιώσεις στο σύστημα ψεκασμού.

Η πρώτη γενιά του κινητήρα είχε κυβισμό 2,0 λίτρων και απέδιδε 126 ίππους και 300 Nm. Στο πρώτο update, η ροπή αυξήθηκε στα 310 Nm και με το δεύτερο update απέκτησε DPF. Με την δεύτερη γενιά αυξήθηκε ο κυβισμός στα 2,2 λίτρα και ανέβηκε η ισχύς στους 136 ίππους. Η ροπή παρέμεινε στα 310 Nm. Με την πρώτη αναβάθμισή του όμως, η απόδοσή του ανέβηκε στους 150 ίππους και τα 340 Nm.
Η τελική μορφή του εμβληματικού πετρελαιοκινητήρα της Toyota απέδιδε περισσότερους ίππους φτάνοντας τους 177, με την ροπή να ακουμπά τα 400 Nm. Βέβαια, εξακολουθούσε να προσφέρεται και σε έκδοση με 150 ίππους, ενώ αργότερα παρουσιάστηκε και η έκδοση των 204 ίππων.