Το πολυαναμενόμενο Dacia Bigster βρίσκεται όλο και πιο κοντά στην πρεμιέρα και στην παραγωγή του, ως ένα οικογενειακό SUV με την παραδοσιακή εξαίρετη σχέση αξίας-τιμής της ρουμανικής εταιρείας του ομίλου Renault.
Το Bigster, που έρχεται για να αποτελέσει μια εναλλακτική πρόταση για αυτοκίνητα όπως το Nissan Qashqai, το Ford Kuga ή το Skoda Karoq, είναι η μεγαλύτερη πρόταση της Dacia στα SUV - μετά τη νέα γενιά του μικρότερου Duster που παρουσιάστηκε πρόσφατα.
Μέχρι στιγμής έχουμε δει μόνο το πρωτότυπο του Bigster, από το 2021, αλλά η έκδοση παραγωγής του δεν αναμένεται να διαφέρει σε πολύ μεγάλο βαθμό. Ήδη τα πρωτότυπά του δοκιμάζονται από τη ρουμανική εταιρεία, ενόψει της επίσημης παρουσίασης που αναμένεται είτε στο τέλος του 2024 είτε στις αρχές της νέας χρονιάς.
BUY NOW
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Dacia, Denis Le Vot, το Bigster αναμένεται να ξεκινά κάτω από τις 23 χιλιάδες ευρώ, με εξοπλισμό αντίστοιχο του ανταγωνισμού. Θα είναι ένα SUV μήκους 4,6 μέτρων με πλούσιο χώρο για τα δεδομένα της κατηγορίας C-SUV. Το μήκος αυτό είναι ανάλογο τόσο του Ford Kuga, όσο και των Volkswagen Tiguan και Opel Grandland.
Σχεδιαστικά, το νέο Bigster αναμένεται να υιοθετήσει τη “σχεδιαστική γλώσσα” που έχει και το νέο Duster, η οποία βεβαίως προκύπτει από το πρωτότυπο Bigster του 2021. Κεντρικά του στοιχεία είναι τα λεπτά εμπρός φωτιστικά σώματα, καθώς και τα φώτα σχήματος 'Υ' στην ουρά. Μέχρι την παραγωγή, όμως, τα φτερά και οι προφυλακτήρες του πρωτοτύπου θα είναι πιο χαμηλών τόνων.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το Bigster θα διατίθεται και σε επταθέσια έκδοση, και αυτό είναι κάτι που δεν έχει αποκλείσει η Dacia - αν και ούτε το έχει επιβεβαιώσει. Το εσωτερικό αναμένεται να έχει στο κέντρο του ταμπλό μια οθόνη 10,1'' και ψηφιακό πίνακα οργάνων 7,0'', καθώς και το νέο σύστημα ‘YouClip’ με το οποίο οι επιβάτες μπορούν να τοποθετήσουν διάφορα πρακτικά εξαρτήματα -όπως ποτηροθήκες ή ΄φωτα- σε διάφορες βάσεις διάσπαρτες στο εσωτερικό.
Θυμίζουμε ότι το ρουμάνικο C-SUV θα βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B του ομίλου Renault, που διαθέτει και το νέο Duster. Θα είναι το μεγαλύτερο Dacia που θα υιοθετεί αυτή την αρχιτεκτονική, και αυτή είναι μία επιλογή για να κρατηθεί χαμηλά το κόστος.
Η πλατφόρμα αυτή μπορεί να υποστηρίξει υβριδικά συστήματα κίνησης, και ίσως να δούμε και στο Bigster -όπως στο Duster- την ήπια υβριδική έκδοση TCe 130 που αποδίδει 128 ίππους και διατίθεται ως δικίνητη είτε ως τετρακίνητη. Επίσης, υπάρχει και το ισχυρότερο πλήρως υβριδικό σύνολο με κινητήρα βενζίνης 1.6 και δύο ηλεκτροκινητήρες, που χαρίζει σημαντική αυτονομία αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης στην πόλη.