Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δεν εμποδίζει την Audi να συνεχίσει τη μακρά ιστορία των εμβληματικών μοντέλων RS, καθώς το ηλεκτρικό RS Q6 e-tron θα είναι το πρώτο από τα συνολικά 10 που προγραμματίζει.
Οι εκδόσεις RS ήταν πάντοτε συνώνυμες των επιδόσεων και της σπορ οδηγικής αίσθησης και συμπεριφοράς. Ένα σπουδαίο κεφάλαιο στην ιστορία της Audi, που θα ήταν παράλογο να εξαφανιζόταν από τη ταχεία έλευση του ηλεκτρικού μέλλοντος της αυτοκίνησης.
Έτσι, ο διοικητής της Audi Sport, Dr Sebastian Grams, επιβεβαίωσε τώρα ότι το Ingolstadt εξελίσσει τώρα συνολικά δέκα νέα RS για να λανσάρει μέσα στην προσεχή τριετία. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται κορυφαίες «αποχαιρετιστήριες» εκδόσεις εμβληματικών RS με θερμικούς κινητήρες, όπως των RS3 και RS6, αλλά και ολοκαίνουρια ηλεκτρικά RS.
BUY NOW
Καθώς η Audi Sport γιορτάζει φέτος 40 χρόνια, ο χρονισμός της παρουσίασης ειδικά των ηλεκτρικών RS συνδέεται -τεχνολογικά, εμπορικά, και από άποψη marketing- με την επίσημη είσοδο της Audi στη Formula 1 το 2026. Σε ένα έτος που οι υβριδικές μονάδες ισχύος του σπορ θα δώσουν, πλέον, τεράστια έμφαση στην ηλεκτροκίνηση.
Έτσι, για αρχή περιμένουμε την RS έκδοση του επερχόμενου -το 2024- αμιγώς ηλεκτρικού Audi Q6 e-tron. Ο Grams υποστηρίζει ότι η hot έκδοση RS του μεγάλου SUV θα έρθει μέσα στο ίδιο έτος, και επιβεβαιώνει πως θα βασίζεται στην ολοκαίνουρια πλατφόρμα PPE (Premium Platform Electric) που εξέλιξαν από κοινού οι Audi και Porsche.
Αυτό σημαίνει ότι το Q6 e-tron RS μπορεί να δανειστεί το σύστημα ηλεκτροκίνησης των Audi e-tron GT RS και Porsche Taycan, που προσφέρει 636 ίππους στην πλατφόρμα των 800V, επιτρέποντας τη φόρτιση με ρυθμό έως και 350kW.
Ο Grams, επίσης, επιβεβαίωσε ότι τα ηλεκτρικά RS θα έχουν πολύ πιο «άγρια» εμφάνιση σε σχέση με τις «απλές» εκδόσεις τους, ώστε να διαφοροποιούνται αισθητά - όπως συνέβαινε και μέχρι στιγμής με τα θερμικά RS. Όπως είπε ο Γερμανός, σήμερα δεν υπάρχει τόσο μεγάλη σχεδιαστική διαφοροποίηση του e-tron GT με το RS e-tron GT, αλλά αυτό θα αλλάξει στα RS του μέλλοντος.
Τα τελευταία, επίσης, θα αποκτήσουν ακόμη περισσότερες ψηφιακές τεχνολογίες, και έτσι θα δημιουργηθεί ένα ξεκάθαρο και πλήρες «οικοσύστημα RS», όπως το χαρακτήρισε ο Grams.
Παράλληλα, μέχρι το τέλος της δεκαετίας θα συνεχίσουν να υφίστανται και τα καθιερωμένα, βασικά RS της Audi, όπως τα RS 3 και RS 6. Κατά πάσα πιθανότητα, αυτά θα αποχωρήσουν με μια ακραία τους έκδοση, πολύ πιθανόν με υβριδική υποβοήθηση του πεντακύλινδρου κινητήρα, που θα αποτελέσει το «κύκνειο άσμα» της μακράς ιστορίας τους.