Είναι το γυαλί, το «κλειδί» στην αύξηση της αυτονομίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων;

glass on batteries

Παρά τα όσα συμβαίνουν και λέγονται, η ηλεκτροκίνηση σημειώνει συνεχή πρόοδο και όλο και περισσότεροι κατασκευαστές, επενδύουν σε νέες τεχνολογίες, ώστε να μην έχουμε πια την ανάγκη των παραδοσιακών καυσίμων.

Εδώ και αρκετά χρόνια τώρα, έχουν μπει στη ζωή μας τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Σε μερικές χώρες είναι ιδιαιτέρως δημοφιλή, σε κάποιες άλλες όχι και τόσο. Αυτό που «ανησυχεί» κυρίως το αγοραστικό κοινό, φαίνεται πως είναι η αυτονομία. Μέχρι να «συμφιλιωθεί» κανείς με τη φόρτιση, ίσως και να… αγχωθεί, αρχικά. Θεμιτό θα πούμε, μέχρι ένα επίπεδο.

Αυτή την στιγμή λοιπόν τα EVs κινούνται χρησιμοποιώντας κυρίως μπαταρίες λιθίου. Ο υγρός ηλεκτρολύτης που έχουν παρ’ όλα αυτά είναι εύφλεκτος. Έτσι υπάρχει κίνδυνος πυρκαγιάς, σε περίπτωση υπερθέρμανσης ή ενδεχόμενου βραχυκυκλώματος. Εν τω μεταξύ, με την πάροδο του χρόνου, μειώνεται και η χωρητικότητά τους. Άρα και τα χιλιόμετρα που μπορεί να διανύσουμε. Επίσης, είναι ο χρόνος που χρειάζεται, προκειμένου να επανακτήσουν την ενέργειά τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η εναλλακτική φαίνεται να είναι οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης. Οι κυψέλες χρησιμοποιούν στερεό καταλύτη, αντί για υγρό, μειώνοντας σημαντικά το φόβο για φωτιά. Με την υψηλότερη ενεργειακή τους πυκνότητα αποθηκεύουν και περισσότερο ρεύμα. Επομένως αυξάνουν την αυτονομία, ενώ ταυτόχρονα χρειάζονται μικρότερο χρόνο φόρτισης.

Μελέτη που διενεργήθηκε από το πανεπιστήμιο του Aalborg της Δανίας αποκάλυψε όμως πως… το γυαλί στη σύνθεσή τους, ίσως βελτίωνε περαιτέρω την απόδοσή τους. Το συγκεκριμένο υλικό διευκολύνει την κίνηση των ιόντων μειώνοντας την αντίσταση στο στερεό ηλεκτρολύτη. Οι επιστήμονες πραγματοποίησαν δοκιμές μέσω τεχνητής νοημοσύνης.

Η τεχνολογία βρίσκεται φυσικά σε ερευνητικό στάδιο, αλλά οι ενδείξεις μας κάνουν να αισιοδοξούμε για ασφαλέστερα ηλεκτρικά οχήματα στο μέλλον. Με μεγαλύτερη αυτονομία και μικρότερους χρόνους φόρτισης.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ