Κραυγή αγωνίας υψώνουν οι ενώσεις μεταφορών, προειδοποιώντας για καθυστερήσεις στην παράδοση δεμάτων εν μέσω της εορταστικής περιόδου.
Μεγάλο παραμένει το έλλειμμα οδηγών φορτηγών στην Ευρώπη, με τις ενώσεις μεταφορών να έχουν κρούσει επανειλημμένως τον κώδωνα του κινδύνου για τον καταστροφικό αντίκτυπο στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Το πρόβλημα εντοπίζεται έντονα και στη Γερμανία όπου οι ενώσεις μεταφορών κάνουν λόγο για έλλειψη περίπου 100.000 οδηγών. Όπως επισημαίνουν, κάθε χρόνο συνταξιοδοτούνται πάνω από 30.000 οδηγοί, όταν όσοι εισέρχονται στο επάγγελμα είναι λιγότεροι από τους μισούς.
BUY NOW
Οι ενώσεις υψώνουν κραυγή αγωνίας επισημαίνοντας ότι το έλλειμμα οδηγών αναμένεται να επιφέρει σημαντικές καθυστερήσεις στις παραδόσεις δεμάτων, δεδομένου ότι ο όγκος παραγγελιών εν μέσω της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων αυξάνεται, προσθέτοντας μεγάλο φόρτο στον ήδη ταλαιπωρημένο κλάδο των μεταφορών.
«Απευθύνουμε έκκληση στους πολίτες να κάνουν τις παραγγελίες του όσο το δυνατόν νωρίτερα, καθώς ενδέχεται να υπάρξουν καθυστερήσεις στις παραδόσεις», είχε δηλώσει προ ολίγων εβδομάδων στην εφημερίδα Bild ο εκπρόσωπος της Ομοσπονδιακής Ένωσης Μεταφορέων και Logistics, Dirk Engelhardt.
Όπως εξήγησε, όλο και περισσότεροι Γερμανοί ψωνίζουν διαδικτυακά, ενώ ταυτόχρονα τον Δεκέμβριο οι επιχειρήσεις στο λιανεμπόριο παραγγέλνουν περισσότερα αγαθά απ’ ότι τις υπόλοιπες περιόδους του χρόνου, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε καθυστερήσεις στις παραδόσεις.
Σύμφωνα με τον Engelhardt, το βασικό πρόβλημα για τις καθυστερήσεις είναι η μεγάλη έλλειψη οδηγών φορτηγών στη Γερμανία, κάτι το οποίο μεταξύ άλλων οφείλεται στο υψηλό κόστος απόκτησης διπλώματος οδήγησης. Αυτό στη χώρα ανέρχεται κατά μέσο όρο στα 10.000 ευρώ, έναντι των 3.000 ευρώ σε άλλα κράτη μέλη της ΕΕ.
Θυμίζουμε ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης Οδικών Μεταφορών (IRU), αυτή τη στιγμή υπάρχουν περίπου 500.000 κενές θέσεις εργασίας εντός της ΕΕ, ενώ χωρίς δράση μέσα στην επόμενη 5ετία αναμένεται να αυξηθούν κατά 17%.
Μεταξύ άλλων έχει ζητήσει τη μείωση του ορίου ηλικίας για την είσοδο στο επάγγελμα και τη δημιουργία ενός μηχανισμού που θα επιτρέπει την εναρμονισμένη αναγνώριση και ανταλλαγή αδειών οδήγησης που έχουν εκδοθεί από χώρες εκτός ΕΕ.