Αυτό είναι το νέο επάγγελμα που γίνεται περιζήτητο -Ποιοι εργαζόμενοι θα είναι απολύτως απαραίτητοι
Απαλλαγμένοι από την εργασιακή ανασφάλεια θα πρέπει να είναι κάποιοι επαγγελματίες οι οποίοι θα «τρέξουν» τον μετασχηματισμό των αυτοκινήτων.
Τεράστιες είναι οι αλλαγές που εκτυλίσσονται στον κόσμο των τεσσάρων τροχών, με την ηλεκτροκίνηση και την τεχνολογική επανάσταση να επηρεάζουν -μεταξύ άλλων- και το εργασιακό τοπίο, φέρνοντας στο προσκήνιο επαγγέλματα που προϊόντος του χρόνου θα γνωρίζουν ολοένα και μεγαλύτερη ζήτηση.
Ένα εξ αυτών είναι και οι μηχανικοί λογισμικού (software engineers) που πλέον είναι απαραίτητοι, με αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες να έχουν ανακοινώσει κύματα προσλήψεων.
BUY NOW
Πρόκειται για επαγγελματίες που θα αναπτύσσουν συστήματα αυτόνομης οδήγησης, διασφαλίζοντας ότι τα αυτοκίνητα θα μπορούν να αναγνωρίζουν αποτελεσματικά το περιβάλλον, να αντιλαμβάνονται εν ευθέτω χρόνω εμπόδια και να να λαμβάνουν αποφάσεις σε πραγματικό χρόνο.
Παράλληλα, οι προγραμματιστές είναι απαραίτητοι για την εξέλιξη τεχνολογιών που επιτρέπουν στα ΙΧ να κάνουν over-the-air αναβαθμίσεις, να αντιμετωπίζονται προβλήματα εξ αποστάσεως, αλλά και για την ανάπτυξη συστημάτων που καθιστούν την εμπειρία πίσω από το τιμόνι όσο το δυνατόν πιο ευχάριστη (βλ. εύκολες στη χρηση οθόνες με φιλικό user interface).
Επιπλέον, οι software engineers γίνονται περιζήτητοι και λόγω της προώθησης της ηλεκτροκίνησης, μιας και απαιτείται η εξέλιξη αλγορίθμων που διασφαλίζουν -μεταξύ άλλων- ότι οι μπαταρίες είναι ασφαλείς, αποδοτικές και αντέχουν στον χρόνο.
Μία από τις αυτοκινητοβιομηχανίες που έχει αναγνωρίσει την ανάγκη ένταξης στο δυναμικό της software engineers είναι η Toyota, η οποία επιδιώκει να έχει 18.000 μηχανικούς λογισμικού έως το 2025. Από κοντά και η Honda που έχει ανακοινώσει ότι έχει στόχο να διπλασιάσει τον αριθμό των προγραμματιστών της σε 10.000 έως το 2030.
Στον αντίποδα, η ηλεκτροκίνηση αναμένεται να φέρει και απολύσεις, με το μεγαλύτερο κίνδυνο να διατρέχουν όσοι εργάζονται σε εταιρείες παραγωγής εξαρτημάτων που χρησιμοποιούνται αποκλειστικά σε αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Από την άλλη, δεν συντρέχει σοβαρός λόγος ανησυχίας για όσους απασχολούνται στους κλάδους κατασκευής αμαξωμάτων, συστήματων ανάρτησης και διεύθυνσης, όπως και καθισμάτων, δεδομένου ότι τα εν λόγω εξαρτήματα και συστήματα θα συνεχίσουν να υπάρχουν και στο μέλλον.