Citroen e-C3

Επένδυση μαμούθ ύψους 4,1 δισ. ευρώ -Αυτό είναι το νέο ευρωπαϊκό εργοστάσιο μπαταριών

stellantis

Ο όμιλος Stellantis έδωσε τα χέρια με την ηγέτιδα δύναμη κατασκευής μπαταριών CATL για κατασκευή εργοστασίου επί ευρωπαϊκού εδάφους.

Επένδυση ύψους 4,1 δισ. ευρώ για την παραγωγή μπαταριών φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) για ηλεκτρικά αυτοκίνητα ανακοίνωσαν την Τρίτη 10 Δεκεμβρίου η Stellantis και η CATL. Οι δύο εταιρείες προχώρησαν στη δημιουργία κοινοπραξίας (50:50) και το εργοστάσιο θα κατασκευαστεί στην ισπανική πόλη Σαραγόσα.

Η παραγωγή θα ξεκινήσει προς το τέλος του 2026 και η παραγωγική δυναμικότητα θα μπορεί να φτάσει έως και 50 GWh, ανάλογα με τις συνθήκες της αγοράς και τη ρυθμιστική υποστήριξη τόσο από την ισπανική κυβέρνηση όσο και από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το εγχείρημα θα φέρει «καινοτόμο παραγωγή μπαταριών σε ένα εργοστάσιο που είναι ήδη ηγέτης στην καθαρή και ανανεώσιμη ενέργεια», δήλωσε ο πρόεδρος της Stellantis, John Elkann, ενώ εξέφρασε τις ευχαριστίες του προς την ισπανική κυβέρνηση.

stellantis

Πρόσθεσε δε ότι η Stellantis έχει δεσμευθεί για ένα απανθρακοποιημένο μέλλον, αξιοποιώντας όλες τις διαθέσιμες προηγμένες τεχνολογίες μπαταριών που θα προσφέρουν ανταγωνιστικά ηλεκτρικά οχήματα στους πελάτες της.

Ο Robin Zeng, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της CATL, βρέθηκε στη Μαδρίτη τη Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου, όπου συναντήθηκε με τον πρωθυπουργό της χώρας, Pedro Sanchez.

Η κινεζική εταιρεία ήδη διατηρεί εργοστάσια μπαταριών σε Γερμανία και Ουγγαρία, ενώ η νέα μονάδα αναμένεται θα συνδράμει στις προσπάθειες των πελατών της να επιτύχουν τους κλιματικούς στόχους της, καταδεικνύοντας παράλληλα τη δέσμευσή της για την προώθηση της ηλεκτρικής κινητικότητας και της ενεργειακής μετάβασης τόσο στην Ευρώπη όσο και στην παγκόσμια αγορά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
stellantis

Από τη μεριά της η Stellantis ακολουθεί μια διττή τεχνολογική προσέγγιση σε επίπεδο μπαταριών, έχοντας επικεντρωθεί τόσο στις μπαταρίες νικελίου μαγγανίου κοβαλτίου (NMC) όσο και στις φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP).

Όπως ανακοίνωσε ο όμιλος, το νέο εργοστάσιο θα του επιτρέψει να προσφέρει ακόμα περισσότερα ποιοτικά, ανθεκτικά και οικονομικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, crossover και SUV, στις κατηγορίες των μικρών αυτοκινήτων (B-segment) και των οικογενειακών (C-segment)

Η Stellantis έχει στόχο να μηδενίσει το ανθρακικό της αποτύπωμα μέχρι το 2038, διαδραματίζοντας καθοριστικό ρόλο στη μάχη για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ