Τέλος η πιο επικίνδυνη γέφυρα στην Ελλάδα - Ποιο είναι το νέο έργο που θα την αντικαταστήσει (φωτογραφίες)
Προχωρούν οι εργασίες για την κατασκευή της νέας γέφυρας στον ποταμό Ευρώτα, η οποία θα ενισχύσει την οδική ασφάλεια.
Απρόσκοπτα προχωρούν οι εργασίες κατασκευής της νέας γέφυρας στον ποταμό Ευρώτα (στη Σκάλας Λακωνίας), η οποία θα παραλάβει τη σκυτάλη από την υφιστάμενη υποδομή που έχει χαρακτηριστεί ως ακατάλληλη.
Σύμφωνα με πληροφορίες του carandmotor.gr, οι εργασίες προχωρούν δίχως απόκλιση από το χρονοδιάγραμμα, με τον εργολάβο να έχει ως στόχο να αξιοποιήσει την ξηρά περίοδο, κατά την οποία στην κοίτη του ποταμού δεν ρέει νερό.
BUY NOW
Σήμερα έχουν κατασκευαστεί τα ακρόβαθρα και τα μεσόβαθρα (πλην των κεφαλόδεσμών τους), ενώ έχουν ξεκινήσει και τα υποστηρικτικά έργα μέσα στην κοίτη, ώστε σιγά-σιγά να εμφανίζεται το κατάστρωμα, το οποίο θα κατασκευαστεί επί τόπου.
Η υπογραφή της σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας Πελοποννήσου και της αναδόχου εταιρείας έγινε στις 8/3/2023. Το έργο έχει προϋπολογισμό 4.465.000 ευρώ και ο χρόνος παράδοσης είναι 18 μήνες από την υπογραφή του εργολαβικού συμφωνητικού.
Πρόκειται για ένα έργο ουσιαστικό και απολύτως απαραίτητο που η περιοχή περίμενε για δεκαετίες, μιας και θα ενισχύσει την οδική ασφάλεια και θα αναβαθμίσει τις οδικές μεταφορές στο Δήμο Ευρώτα και τη Νότια Λακωνία.
Η νέα γέφυρα στον ποταμό Ευρώτα
Αντικείμενο έργου αποτελεί η κατασκευή των οδικών και τεχνικών έργων συνολικού μήκους 310 μέτρων και ειδικότερα η κατασκευή της νέας γέφυρας μήκους 90 μ. στον ποταμό Ευρώτα και η συναρμογή αυτής με το υφιστάμενο εθνικό οδικό δίκτυο.
Ο φορέας του καταστρώματος της γέφυρας, η οποία θα κατασκευαστεί σε απόσταση αναπνοής από την υφιστάμενη, θα είναι σύμμικτος και θα αποτελείται από χαλύβδινες δοκούς ενσωματωμένες εντός οπλισμένου σκυροδέματος, σύμφωνα με τις προδιαγραφές.
Το κατάστρωμα θα είναι πλάτους 9 μ. και εκατέρωθεν αυτού προβλέπεται η κατασκευή δύο πεζοδρομίων πλάτους 2,10 μ. έκαστο, ώστε να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη κυκλοφορία και των πεζών.
Θα τοποθετηθεί, επίσης, η απαραίτητη οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση, δηλαδή διαγραμμίσεις, στηθαία ασφαλείας και πινακίδες, με στόχο την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων και τη διασφάλιση της ομαλής συνύπαρξής τους με τους πεζούς.
Η παλιά γέφυρα δεν θα κατεδαφιστεί, αλλά θα αποκατασταθεί ώστε να αξιοποιηθεί ως πεζογέφυρα, και θα αναδειχθεί ως μνημείο. Θα γίνουν εργασίες ανάπλασης του περιβάλλοντος χώρου, ενώ θα δημιουργηθούν και χώροι πρασίνου/ψυχαγωγίας.
Σημειώνεται ότι η η υφιστάμενη μεταλλική γέφυρα ξεκίνησε να κατασκευάζεται το μακρινό 1896, ενώ εδώ και αρκετά χρόνια έχει κριθεί πως χρήζει αντικατάστασης λόγω των επικίνδυνων φθορών, του μικρού πλάτους και της μικρής κλάσης φορτίων.