Επίσημο: Αυτό είναι το BYD Sealion 7

BYD Sealion 7

Στο πλαίσιο της Έκθεσης Αυτοκινήτου του Παρισιού 2024, η BYD παρουσιάζει το Sealion 7, ένα μεσαίου μεγέθους αμιγώς ηλεκτρικό SUV με επιδόσεις, πρακτικότητα και δυναμικό σχεδιασμό.

Πρόκειται για το 8ο μοντέλο νέας ενέργειας (BEV και PHEV) που θα λανσάρει η BYD στην Ευρώπη και η τελευταία προσθήκη στη σειρά μοντέλων Ocean Series που περιλαμβάνει τα Dolphin, Seal και Seal U. Το carandmotor.gr βρίσκεται στο Παρίσι, όπου αποκαλύπτεται το μοντέλο.

To Sealion 7 αποτελεί φορέα των πολυάριθμων τεχνολογιών αιχμής της BYD, με την επαναστατική μπαταρία τύπου Blade Battery, τη δομή Cell-to-Body (CTB) και τις τελευταίες τεχνολογίες σε επίπεδο επικοινωνίας μεταξύ οδηγού-οχήματος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην τετρακίνητη έκδοση μπορεί να επιταχύνει από 0 στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,5 δευτερόλεπτα, ενώ με ταχύτητα φόρτισης έως και 230kW θεωρείται μια άκρως ρεαλιστική επιλογή για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων.

BYD Sealion 7.

Εκτός από την Blade Battery, την κατασκευή cell-to-body και τη χημεία μπαταρίας LFP, είναι εξοπλισμένο με τον ταχύτερο ηλεκτρικό κινητήρα παγκοσμίως μαζικής παραγωγής, με ταχύτητα 23.000 στροφές ανά λεπτό και 400 περιστροφές κάθε δευτερόλεπτο. «Είμαστε η μόνη εταιρεία που έχει πετύχει ένα τέτοιο ρεκόρ.», ανέφερε χαρακτηριστικά ο ο Managing Director της BYD στην Ευρώπη, Michael Shu.

Σχεδίαση

Με συνολικό μήκος 4.830 χλστ. και μεταξόνιο 2.930 χλστ. φέρει τη σχεδιαστική φιλοσοφία OCEAN SERIES που συναντάμε σε μοντέλα όπως το χάτσμπακ Dolphin και το σεντάν Seal, προσαρμόζοντας την σε ένα σπορ SUV αμάξωμα.

Το μπροστινό μέρος του Sealion 7 ενσωματώνει ένα μοτίβο σε σχήμα «X», γνωστό από άλλα μοντέλα της Ocean Series. Έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να δίνει την αίσθηση της κίνησης προς τα εμπρός για να αντικατοπτρίζει τις δυναμικές ικανότητες του μοντέλου. Ωστόσο, το θέμα του Ωκεανού (Ocean) διατηρείται μέσω της χρήσης των «πλευστών» προβολέων LED Dual U και των βαθιά σμιλευμένων καμπυλών που θυμίζουν την κίνηση των κυμάτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
BYD Sealion 7.

Το προφίλ είναι έντονο σε χαρακτήρα, με το χαμηλό μπροστινό μέρος να έρχεται σε ισορροπία σε σχέση με την στρογγυλεμένη οροφή και το τύπου fastback πίσω μέρος που κοσμείται από μια λεπτή ducktail αεροτομή.

Η απέριττη διαμόρφωση των πλευρικών επιφανειών, στις οποίες δεσπόζει μια ευκρινής ακμή που ανεβαίνει όσο το μάτι προχωρά προς τα πίσω, δημιουργεί μια διπλή μεσαία γραμμή, βοηθώντας στη διατήρηση μιας αθλητικής σχεδίασης, παρά το γεγονός ότι πρόκειται για SUV. Η καθαρή εμφάνιση και η αποδοτικότητα ενισχύονται περαιτέρω από τις χωνευτές χειρολαβές που μαζεύονται μέσα στην ίδια την πόρτα όταν το Sealion 7 βρίσκεται σε κίνηση.

Πιο πίσω, υπάρχει ένα μυώδες φούσκωμα πάνω από τους πίσω τροχούς που αντικατοπτρίζει τις δυνατότητες απόδοσης και τη δυναμική του SUV. Αμέσως μετά απαντάται μια φωτεινή υπογραφή σε όλο το πλάτος της πόρτας του χώρου αποσκευών που περιλαμβάνει την τελευταία εξέλιξη των φώτων «water-drop» της Ocean Series.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
BYD Sealion 7

Με μπαταρία τύπου Blade Battery 

Το Sealion 7 βασίζεται στη σύγχρονη αρχιτεκτονική οχήματος της εταιρείας e-Platform 3.0. Σχεδιασμένη αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα διαθέτει την επαναστατική μπαταρία τύπου Blade Battery της BYD, που βρίσκεται στο επίκεντρο όλων των μοντέλων που παρουσιάζει η μάρκα στην Ευρώπη.

Η μπαταρία τύπου Blade Battery αναπτύχθηκε εσωτερικά από την BYD και έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει κορυφαία ασφάλεια, αντοχή, απόδοση και να καταλαμβάνει όσο το δυνατόν λιγότερο χώρο. Η τεχνολογία που υιοθετεί αποδεικνύεται εξαιρετικά αποδοτική σε επίπεδο χωροταξίας καθώς επιτρέπει τη συμπίεση περισσότερων κυψελών στον ίδιο χώρο από ό,τι με μια συμβατική δομή μπαταρίας. Αυτό εξακολουθεί να έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία μιας εξαιρετικά λεπτής μπαταρίας που βοηθά τους μηχανικούς και τους σχεδιαστές της BYD να βελτιστοποιήσουν το χώρο της καμπίνας του Sealion 7.

Επιπλέον, η Blade Battery χρησιμοποιεί φωσφορικό σίδηρο λιθίου (LFP) ως υλικό καθόδου. Η συγκεκριμένη χημεία εξασφαλίζει υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας και ανθεκτικότητας σε σύγκριση με τις συμβατικές μπαταρίες ιόντων λιθίου, ενώ είναι επίσης 100% απαλλαγμένη από κοβάλτιο, ένα υλικό που έχει εγείρει ηθικούς και περιβαλλοντικούς προβληματισμούς στη βιομηχανία εξόρυξης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως και το Seal, το μοντέλο επωφελείται από την πρωτοποριακή εγκατάσταση μπαταρίας Cell-to-Body (CTB) της BYD - μια βασική τεχνική διαφορά σε σύγκριση με άλλα EV. Αντί για μια παραδοσιακή διάταξη, ενσωματώνει τη Blade Battery σε ολόκληρη τη δομή του οχήματος, με το πάνω κάλυμμα του «πακέτου» να λειτουργεί και ως δάπεδο του χώρου επιβατών. Διαθέτει μια δομή αλουμινίου υψηλής αντοχής που μοιάζει με κυψέλη, ενισχύοντας την ασφάλεια. Επίσης, η χρήση της μπαταρίας ως δομικό στοιχείο συμβάλλει επίσης στην επίτευξη μεγάλης στρεπτικής ακαμψίας.

Υψηλή απόδοση, ταχεία φόρτιση

Αν και η Blade Battery μαζί με τη δομή CTB αποτελούν τον πυρήνα του Sealion 7, το νέο μοντέλο διαθέτει επίσης το καινοτόμο ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης της BYD, το οποίο ενσωματώνει τα περισσότερα από τα βασικά εξαρτήματα ηλεκτρικού ελέγχου και διαχείρισης σε ένα πακέτο, βελτιώνοντας την αποδοτικότητα και βοηθώντας στην ελαχιστοποίηση του χώρου που καταλαμβάνει. Υπάρχει επίσης μια εξαιρετικά αποδοτική αντλία θερμότητας ως στάνταρ εξοπλισμός, η οποία χρησιμοποιεί την απορριπτόμενη θερμότητα από το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης για τη μεγιστοποίηση της αυτονομίας, ιδιαίτερα σε χαμηλές θερμοκρασίες.

BYD Sealion 7
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το μοντέλο διατίθεται σε διάφορες εκδόσεις. Στην ισχυρότερη έκφανσή του, με δύο κινητήρες και έξυπνη τετρακίνηση, το Sealion 7 μπορεί να επιταχύνει από 0 στα 100k χλμ./ώρα σε μόλις 4,5 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα είναι 215 χμλ./ώρα. Το αυτοκίνητο μπορεί να επαναφορτιστεί με ταχύτητες έως και 230kW.

Στο δρόμο, το διαθέτει μια πλήρη σουίτα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού και αξιοποιεί την αρχιτεκτονική e-Platform 3.0 για να προσφέρει μια συναρπαστική οδηγική εμπειρία και δυναμική. Η δομή Cell-to-Body συμβάλλει στην εξασφάλιση όχι μόνο πολύ υψηλών επιπέδων στρεπτικής ακαμψίας αλλά και χαμηλού κέντρου βάρους, ενώ η ανάρτηση είναι ρυθμισμένη με τέτοιο τρόπο ώστε να εξασφαλίζει εξαιρετικό χειρισμό και ασφαλή έλεγχο του οχήματος.

Η οδηγική συμπεριφορά ενισχύεται περαιτέρω από το νέο σύστημα Intelligent Torque Adaption Control (iTAC), το οποίο προσφέρεται στις εκδόσεις με τετρακίνηση και δύο ηλεκτροκινητήρες. Λειτουργεί κατανέμοντας έξυπνα τη ροπή, χρησιμοποιώντας torque shift, μειώνοντας τη ροπή και εφαρμόζοντας ακόμη και αρνητική ροπή για να ελαχιστοποιηθεί η ολίσθηση. Αυτό βελτιώνει την ασφάλεια και την οδηγική εμπειρία.

Μεγάλοι χώροι και άνεση

Με το υπερυψωμένο αμάξωμα τύπου SUV, το SEALION 7 εξασφαλίζει εξαιρετικούς χώρους και πρακτικότητα στην καμπίνα, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό για τους Ευρωπαίους πελάτες. Το συνολικό του μήκος των 4.830 χλστ. και το μακρύ μεταξόνιο των 2.930 χλστ (10 χλστ μακρύτερο από του BYD SEAL), καθώς και το εντελώς επίπεδο δάπεδο της πλατφόρμας e-Platform 3.0 στο πίσω μέρος, δημιουργούν άνετο χώρο στο θάλαμο των επιβατών για πέντε ενήλικες. Η δομή Cell-to-Body και η συμπαγής Blade Battery εξασφαλίζουν ένα σχετικά λεπτό δάπεδο για ένα EV τόσο μεγάλης αυτονομίας, επιτρέποντας γενναιόδωρο χώρο για το κεφάλι, παρά την επικλινή γραμμή της οροφής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως αρμόζει σε ένα μοντέλο της σειράς Ocean Series, το ταμπλό του συνδυάζει την τυπική υψηλή τεχνολογία της BYD με ρέοντα σχήματα και μια κεντρική κονσόλα δύο επιπέδων που εξασφαλίζει μια «αέρινη» κομψότητα. Ακόμα και οι χειρολαβές των θυρών είναι σχεδιασμένες έτσι ώστε να δίνουν την αίσθηση ενός «αιωρούμενου φτερού». Σε καμπίνα υιοθετούνται τα καλύτερα στην κατηγορία υλικά, όλα υψηλής ποιότητας, ενώ ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού τα καθίσματα διαθέτουν επένδυση από δέρμα vegan ή Nappa. Διατίθενται δύο χρωματικές επιλογές, που συμπληρώνουν τις τέσσερις εξωτερικές αποχρώσεις.

Έναρξη πωλήσεων

Οι τιμές και οι πλήρεις προδιαγραφές του BYD Sealion 7 θα ανακοινωθούν στις ευρωπαϊκές αγορές στο εγγύς μέλλον. Το μοντέλο θα αρχίσει να πωλείται αργότερα αυτό το μήνα σε ορισμένες χώρες στην Ευρώπη, ενώ οι πρώτες παραδόσεις στους πελάτες αναμένονται πριν από το τέλος του 2024.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ