Επίσημο: Δεν πωλείται η Maserati

Maserati Granturismo 110 Anniversario

Παρά τις φήμες του τελευταίου καιρού, που απορρέουν από την πτώση πωλήσεων και τα επακόλουθα οικονομικά της προβλήματα, η Maserati προς το παρόν παραμένει ασφαλής καθώς η Stellantis ξεκαθάρισε πως δεν είναι προς πώληση.

Είναι μια μάλλον επιεικής διατύπωση ότι η Maserati βρίσκεται σε δυσχερή θέση το τελευταίο χρονικό διάστημα. Το 2024 οι παγκόσμιες πωλήσεις της κατέρρευσαν κατά 57%, καθώς διέθεσε μόλις 11.300 αυτοκίνητα, ενώ το 2025 δεν δείχνει σημάδια ανάκαμψης: το πρώτο τρίμηνο καταγράφηκε νέα πτώση 48% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024.

Maserati GT2 Stradale
Maserati GT2 Stradale
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σαν να μην έφτανε αυτό, η νέα δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ -μίας από τις παραδοσιακά σημαντικότερες αγορές της ιταλικής εταιρείας- αναμένεται να προκαλέσει πρόσθετα προβλήματα. Κανένα μοντέλο της Maserati δεν κατασκευάζεται επί αμερικανικού εδάφους.

Αντιμέτωπη με την επιδείνωση της κατάστασης, η Stellantis προσέλαβε τη McKinsey & Company για να αξιολογήσει τα προβλήματα, ιδίως σε ό,τι αφορά τις επιπτώσεις των δασμών.

Ωστόσο, η Stellantis ξεκαθάρισε πως δεν σκοπεύει να πουλήσει τη Maserati. Όπως αναφέρεται σε επιστολή του συνδικάτου Uilm, η εταιρεία «επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της προς την Ιταλία, τους εργαζομένους της και όλες τις μάρκες της, συμπεριλαμβανομένης της Maserati».

Παρά τις δυσκολίες, ο Davide Grasso Ficili, που είναι επικεφαλής τόσο της Maserati όσο και της Alfa Romeo, δήλωσε πως «οι Ηνωμένες Πολιτείες παραμένουν στρατηγική αγορά για τη Maserati».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μια άλλη παράμετρος των δυσκολιών της ιταλικής εταιρείας είναι η δυστοκία της αγοράς πολυτελών σπορ αυτοκινήτων προς την ηλεκτροκίνηση. Σύμφωνα με τις μελέτες αγοράς, το αγοραστικό κοινό της Maserati MC20 προτιμά ισχυρούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, όπως ο V6 Nettuno, και δεν είναι έτοιμο να στραφεί σε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Ως αποτέλεσμα, το πρότζεκτ για την ηλεκτρική MC20 ακυρώθηκε λόγω «ελλιπούς εμπορικού ενδιαφέροντος».

Ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, λίγο πριν παραιτηθεί -στα τέλη του 2024- δήλωσε πως τα προβλήματα της Maserati δεν σχετίζονται με τα ίδια τα αυτοκίνητα, αλλά με το λανθασμένο marketing και την έλλειψη ξεκάθαρης ταυτότητας.

«Η Maserati δεν είναι απλώς μια μάρκα σπορ αυτοκινήτων· είναι gran turismo, ποιότητα ζωής, la dolce vita και τεχνολογία» είπε, συγκεκριμένα, ο Tavares.

Το 2023, η τότε διευθύνουσα οικονομική σύμβουλος της Stellantis, Natalie Knight, είχε δηλώσει ότι «ίσως στο μέλλον να εξεταστεί ποιο είναι το καλύτερο ‘σπίτι’ για τη Maserati», πυροδοτώντας φήμες για πιθανή πώληση της φίρμας της τρίαινας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Stellantis όμως διέψευσε άμεσα αυτά τα σενάρια με επίσημη ανακοίνωση, δηλώνοντας ότι η μάρκα της Μόντενα παραμένει υπό την “ομπρέλα” του ομίλου. Ο Ficili ξεκαθάρισε επίσης πως δεν υπάρχει πρόθεση για συγχώνευση με την Alfa Romeo, εξηγώντας πως η τελευταία είναι premium φίρμα και η Maserati luxury.

Ωστόσο, δεν απέκλεισε τη στενότερη συνεργασία, πιθανόν μέσω μοιρασιάς εξαρτημάτων ή πλατφορμών για εξοικονόμηση κόστους. Εξάλλου, η Stellantis το 2021 δεσμεύθηκε να διατηρήσει και να αναπτύξει και τις 14 μάρκες της (Abarth, DS Automobiles, Lancia, Fiat, κ.ά.) τουλάχιστον για μία δεκαετία.

Αυτό τον καιρό, τέλος, ο όμιλος Stellantis ολοκληρώνει την αναζήτηση του νέου διευθύνοντος συμβούλου, με την ανακοίνωση να αναμένεται εντός του πρώτου εξαμήνου του 2025. Για την Maserati, η πορεία προς την ανάκαμψη περνά μέσα από καλύτερη στόχευση, ενίσχυση της ταυτότητας και επαναπροσδιορισμό της πολυτέλειας - πέρα από τις ιπποδυνάμεις και τις επιδόσεις.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ