Έρχεται ο νέος αυτοκινητόδρομος που θα ενώσει την Ελλάδα με την Αλβανία -Πότε θα είναι έτοιμος

ιονία οδός

Συμπληρώνονται τα κομμάτια του παζλ για τη δημιουργία του οδικού άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά, ο οποίος αποτελεί το ελληνικό κομμάτι του «Μπλε Διαδρόμου».

Ένα ακόμα βήμα προκειμένου να πάρει ο οδικός άξονας Ιωάννινα-Κακαβιά την άγουσα της υλοποίησης έγινε πριν από λίγες ώρες, μιας και με απόφαση που υπογράφει ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, η ΑΒΑΞ ανακηρύχθηκε προσωρινός ανάδοχος.

Σε αυτό το στάδιο, υφίσταται ένα διάστημα 10 ημερών μέσα στο οποίο τα σχήματα μπορούν να κατεθέσουν προσφυγή. Εφόσον όλα κυλήσουν ομαλά, θα ετοιμαστεί η σύμβαση η οποία θα οδεύσει προς υπογραφή. Η ΑΒΑΞ είχε προσφέρει έκπτωση 17,50%.

Ειδικότερα, το έργο αφορά στην επέκταση «Επέκταση Ιόνιας Οδού Τμήμα: Ιωάννινα – Κακαβιά», προϋπολογισμού 234 εκατ. ευρώ (με Φ.Π.Α), με προαίρεση 76 εκατ. ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το έργο, μήκους 70 χλμ, αποτελεί οδικό τμήμα του Δυτικού Άξονα. Είναι η συνέχεια της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα προς τα ελληνοαλβανικά σύνορα στην περιοχή της Κακαβιάς, διασχίζοντας τον νομό Ιωαννίνων. Ο άξονας αυτός θεωρείται ως ο δυτικότερος κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού και εντάσσεται στο κεντρικό (core) Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών της χώρας.

αυτοκινητόδρομος

Το έργο περιλαμβάνει δυο υποτμήματα:

– Υποτμήμα 1: Ιωάννινα – Καλπάκι. Με αρχή το τέλος της σύμβασης παραχώρησης (Χ.Θ. 4+800) και πέρας το τέλος του AK Καλπακίου (Χ.Θ. 51+237,37) και συνολικό μήκος 46,4 χλμ νέας χάραξης. Στο υποτμήμα περιλαμβάνονται 6 Ανισόπεδοι Κόμβοι, εκ των οποίων ο ΑΚ Κ3 Πασσαρώνος (Χ.Θ. 21+940 – Χ.Θ. 23+441) μήκους 1,47 χλμ., αποτελεί την Προαίρεση 1.

– Υποτμήμα 2: Καλπάκι – Κακαβιά. Με αρχή το πέρας του ΑΚ Καλπακίου (Χ.Θ. 51+237,37) και πέρας τον μεθοριακό σταθμό Κακαβιάς (Χ.Θ. 74+349,66) και συνολικό μήκος 23,11 χλμ, προβλέπεται η αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού, που αποτελεί την Προαίρεση 2.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η διάρκεια των έργων έχει οριστεί σε 54 μήνες (4,5 χρόνια) από την υπογραφή της σύμβασης, κάτι που σημαίνει ότι εφόσον υπογραφεί έως το καλοκαίρι θα μπορούσε να είναι έτοιμο εντός του 2028.

Στη λίστα με τα οφέλη του έργου περιλαμβάνονται -μεταξύ άλλων- η βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών στην πόλη των Ιωαννίνων, εκτρέποντας υπερτοπικούς φόρτους από την Περιφερειακή Οδό των Ιωαννίνων, ενώ η σύνδεση με τη Βιομηχανική Περιοχή θα επιτρέψει τη διοχέτευση της βαριάς κυκλοφορίας στο δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων.

Επιπροσθέτως, το έργο θα εξασφαλίσει στην περιοχή της Κόνιτσας πρόσβαση στην Ιόνια Οδό και κατ’ επέκταση στις περιοχές της Φλώρινας και της Καστοριάς.

Πρόκειται για τμημα του «Μπλε Διαδρόμου», ενός δικτύου οδικών αξόνων 1.500 χλμ. που θα απλώνεται από τη Βόρεια Ιταλία έως την Καλαμάτα, περνώντας από συνολικά 8 χώρες (Αλβανία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Κροατία, Ελλάδα, Ιταλία, Μαυροβούνιο, Σερβία και Σλοβενία).

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ